Idag..

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Idag..

Inlägg av Fibern »

@Peter
Åtminstone en Tuborg "smager bedst hvergang" vet du väl. :naughty: *drinking_cheers*
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Idag..

Inlägg av Peter »

@Fibern. Jag kan nog räkna upp ett oändligt antal öl som är godare än Tuborg Hver gang

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Spain
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 19 jan 2018, 10:24
Answers: 0
Hoj: xrv-95
Ort: Orihuela

Re: Idag..

Inlägg av Spain »

@Peter Du lär väl ha rätt i att en kall öl är godare i en varm kropp. *thumb_up*
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Idag..

Inlägg av Peter »

Jo det ska gudarna veta

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Cesen Route
50cc
50cc
Inlägg: 58
Blev medlem: lör 12 dec 2015, 16:32
Answers: 0
Hoj: Transalp650 1000 CBF
Ort: Västerås

Re: Idag..

Inlägg av Cesen Route »

Kom hem igår eftermiddag efter en lite tripp till Norge. Körde E45 till Arjeplog och sov där en natt. Körde sen Silvervägen till Junkerdal. Tog sen in på väg 812 och körde till Saltstraumen. Körde sen hela väg 17 kustvägen.Körde sen över Gäddede på hemresan. I måndags så åkte jag igenom byn Kårböle som nu är evakuerad pga branden. Var brandrök hela vägen till Ytterhogdal. Skulle kört över Sveg på hemresan med ändrade mig och tog vägen över Ljusdal. Mina mc kläder luktar inte gott kan jag lova. Svetten bara rann dessa dagar.
Under den skottsäkra västen hade polisen en kulmage
Användarens profilbild
Ivar
1200cc
1200cc
Inlägg: 2359
Blev medlem: tis 05 aug 2014, 20:50
Answers: 0
Hoj: VFR 1200 X
Ort: Tungelsta / Stockholm

Re: Idag..

Inlägg av Ivar »

Brukar ju lukta "mann" av mc kläder män du luktar brandmann :shock: *thumb_up*
Lät ju som en trevlig resa ändå.
Let's be careful out there
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Idag..

Inlägg av Fibern »

Tuff resa i den här värmen "Cesen". 'puh Och sen även brandrök på det.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Idag..

Inlägg av Stefan »

@Cesen, man kan föreställa sig doftkombon när du kom hem :D Ljusdal torde väl varit rätt rökigt det med? Usch, det är hemskt att följa rapporteringen kring brasorna. Och att se hur uselt förberedda vi blivit här i landet. Om än det varit extremt i år. Lider med både skogs- och lantbrukare.

Annars ansluter jag nog till Fibern och danskarna om att en kall smakar toppen "Hvergang", även om just det märket kanske inte är favoriten. Men, vad tusan, bara den är sval så :D *drinking_cheers*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Idag..

Inlägg av Fibern »

...tog jag en test-tur på Hondan. Det var bara ca 24 grader så jag drog iväg till köpcentret Solbacken, norr om stan.
Jodå, varmt blev det innanför "rocken". Men mesta värmen ådrog jag mig utanför butiken, när jag handlat och stod ute vid solväggen och tog på utrustningen. Där visade tempmätaren plus 39. Hjälp! 'puh
Men så länge man är på rulle, så går det uthärda. Värst när man stannar.

Vill ni ha NC (nature-condition) Har ett tips, om det är någon som inte provat. Släpp upp det som går på ärmlinningarna på jackan, och håll vänster hand under eller över handskyddet på styret. Kan räcka med handen på knäet. Då kan man känna hur jackan fylls med luft från vänster ärm, hela vägen via ryggen och ut vid höger linning. Som en kall pilsner. (Peter) *drinking_beer*
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Idag..

Inlägg av Peter »

Åh!! En kall pilsner är gott
Bra tips där @Fibern. Det ska provas

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Idag..

Inlägg av Fibern »

Gör det Peter. Känns överraskande svalkande. 8)

Tankade även fullt när jag kom hem. Något överraskad fick jag bara in 7,3 liter efter 17,3 mil. *thumb_up*
Så nu är då hojen klar.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Idag..

Inlägg av Fibern »

...kan vi här ikring andas ut en smula, efter ett dygns respit i tokvädret. Skriver då inte "vinnarvädret", som en enfaldig journalist på Aftonbladet skrev för någon vecka sedan. Ingen tjänar på det väder vi haft senaste tiden. Alla är förlorare.
Nåväl, vi fick ett dygn med svalare, våtare och blixtrande väder. 10,02 mm regn sedan ett dygn tillbaka. (förutspåddes drygt 17) :D Vilken otroligt härlig känsla, dropparna mot kroppen. :clap
Men hämnden slår väl tillbaka på onsdag, då tydligen "digital-silvret" ska upp till 30-strecket igen.
Det var "bara" 13 grader här klockan 04:00. Varför uppe sååå tidigt, frågar ni er. Jag tänker gå upp före 4 på onsdag, för att vinna några timmar innan tempen överstiger 20+. Så jag ställer om dygnsrytmen lite bara. *yes*
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
pierre
50cc
50cc
Inlägg: 73
Blev medlem: lör 26 dec 2015, 21:01
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Fjälkinge

Re: Idag..

Inlägg av pierre »

Förstår känslan med regnet. Regnade här i onsdags, och jag tror aldrig att jag uppskattat en hel dags regn så mycket. Lite singing in the Rain överkligen det. Började undra lite Fibern. Före 04.00. Om jag går efter inläggens tider så måste det vara ca 1.5 timme tidigare än vanligt :) .
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Idag..

Inlägg av Fibern »

Stämmer bra det Pierre. Var uppe en dryg timme tidigare än normalt, vilket oftast är runt 5-tiden. Jag förbereder bara kroppen för ytterligare lite tidigare vanor, så jag kommer iväg kl. 6 istället för 8 på onsdag. Stor skillnad få starta i 13-14 grader istället för 20-21. 8)
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
pierre
50cc
50cc
Inlägg: 73
Blev medlem: lör 26 dec 2015, 21:01
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Fjälkinge

Re: Idag..

Inlägg av pierre »

Håller med dig. Har också funderat på att starta runt 6, 7-snåret, för att slippa den värsta hettan. Fast vid 6-tiden har vi redan 20 grader.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Idag..

Inlägg av Fibern »

@Pierre
Har du läst mitt tips om svalka i mc-jackan under färd? Några inlägg här ovanför.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
pierre
50cc
50cc
Inlägg: 73
Blev medlem: lör 26 dec 2015, 21:01
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Fjälkinge

Re: Idag..

Inlägg av pierre »

Jodå, Fibern, det missade jag inte, bra tips. Jag kör för det mesta med kevlarhoodie, och tycker det blir lite behagligare än min vanliga mc-jacka, men även med hoodie n blir det väldigt varmt när det är 28 grader. Men jag trivs i den, och är det lite kallare eller regn är det bara att ta på sig en bra regnjacka.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Idag..

Inlägg av Stefan »

Även här var söndagen lite av en mellandag med lite svalare väder. Mer van som man börjar bli, var man nästan lite frussen när man var ute första gången på morgonen :) Men sen blev det en ganska behaglig tur när till byn för inköp *thumb_up*
Men... nu har tempen stigit rejält igen. Jaja, det brinner i alla fall inte runt knutarna (än).

Jag har sett att Uppsala nära oss hade något rekord på 34,4 grader härom veckan... PAH! Här visade termometern 38,3 i skuggan tre eftermiddagar på raken (sen slutade jag glo på den).
'puh
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Cesen Route
50cc
50cc
Inlägg: 58
Blev medlem: lör 12 dec 2015, 16:32
Answers: 0
Hoj: Transalp650 1000 CBF
Ort: Västerås

Re: Idag..

Inlägg av Cesen Route »

Drar ev min tredje resa till Norge iår torsdag eftermiddag 3 augusti. Har ett dåligt styrlager som ska bytas men chansar. Har fått tid på en verkstad 15 augusti. Har pratat med min meckare och fått grönt ljus för resan.
Under den skottsäkra västen hade polisen en kulmage
pierre
50cc
50cc
Inlägg: 73
Blev medlem: lör 26 dec 2015, 21:01
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Fjälkinge

Re: Idag..

Inlägg av pierre »

Så är man då på väg hem från en väldigt trevlig XL-träff. Hur hedrar man då denna träff, jo genom att äta en 100% kör. Till och med äkta Circle K korv. De du Peter☺
Skriv svar