Lite inköpstips Varadero!

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
henken67
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 20 jun 2016, 07:40
Answers: 0
Hoj: hojlös

Lite inköpstips Varadero!

Inlägg av henken67 »

Hej!
Ny på forumet och håller för fullt på med att leta Varadero!
Har väl läst och Googlat runt en del på Varadero och årsmodeller,kommit fram till att det lutar åt -04 eller nyare.
Är det nåt man bör passa sej för vad det gäller årsmodeller mm? nån som är mindre bra än andra..
Sen har man grunnat en del på vilket mil tal man ska lägga sej i,om man ska kika runt på ett ex med ett ca 2000 mil på eller om det är lugnt med
dom som gått 5-6000 mil?
Så ös på med tips och råd eller om nån som vet ett bra ex till salu!
Användarens profilbild
Nesse
125cc
125cc
Inlägg: 147
Blev medlem: ons 10 aug 2016, 15:47
Answers: 0
Hoj: AT CRF1100LD 2020
Ort: Örebro

Re: Lite inköpstips Varadero!

Inlägg av Nesse »

Jag, som också är ny här, hade tur och få en till bra pris. Det är mycket som spelar in i priset. Drivpaket, däck utrustning, service, miltal och skick. Det borde inte vara något problem med en som gått runt 400-600 mil per år, det är bra motorer. Tvillingsystern VTR, har en grej som man bör kolla och det är de automatiska kamkedjesträckarna. Man bör byta dem nån gång även på Varaderon före 5000 mil (min åsikt) grejerna slits och man vill inte att de pajar. VTR motorn är ju mer trimmad och har runt 30 hk mer... Drivpaketet, dvs kedja och drev behöver ju bytas ibland och kostar några lappar, däcken lika så, sedan service. Bra med stämplar men ingen garanti på att det är bra gjort, jag servar det mesta själv numera efter att fått en skruv till kamkedjesträckare för hårt dragen så att den gick av efter halva säsongen... Okulär besiktning, provtur och oljan skvallrar en del om moppen
/Nesse
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F
Användarens profilbild
Ivar
1200cc
1200cc
Inlägg: 2359
Blev medlem: tis 05 aug 2014, 20:50
Answers: 0
Hoj: VFR 1200 X
Ort: Tungelsta / Stockholm

Re: Lite inköpstips Varadero!

Inlägg av Ivar »

Miltalet är vel mindre bekymmer om hojen är servad som den skal.
Vissa påstår modellerna från 07 är dom bästa hojarna som Honda har gort.
Jag hade nog sätt till att Varaderoen är utrustad med abs sen ser man ju rätt snabbt om hojen är tatt väl hand om :wink:
Lycka till i letande
Let's be careful out there
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Lite inköpstips Varadero!

Inlägg av Ralf-FIN »

Hej och välkommen en gång till.

Efterssom du är ny på forumet så tipsar jag att du tar dig tid och läser igenom trådarna som avhandlar ämnet. Du lär säkert hitta allt som du vill veta och en hel del till samt att du också får dig en bild av de som är aktiva här.
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
henken67
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 20 jun 2016, 07:40
Answers: 0
Hoj: hojlös

Re: Lite inköpstips Varadero!

Inlägg av henken67 »

Ralf-FIN skrev:Hej och välkommen en gång till.

Efterssom du är ny på forumet så tipsar jag att du tar dig tid och läser igenom trådarna som avhandlar ämnet. Du lär säkert hitta allt som du vill veta och en hel del till samt att du också får dig en bild av de som är aktiva här.
Hejsan å Tackar!
Ja det finns en hel del info,ska fördjupa mej mer å se om jag blir klokare på div modeller mm
Skriv svar