XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Berätta vad som är på gång. Bjud in eller tipsa kompisarna.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Fibern »

Ni verkar ha haft trevligt. Roligt också att så pass många kunde hänga på. :clap Kul om några längst nerifrån medverkar nästa år också. Jag längtar redan till Funäsdalen -13. Om jag är fri från arbetet just då vill säga.

ps. Härligt ställ Mattias. Är det heldräkt. Transalp-kompisen har nyss köpt ett. Mest för "syns skull, inte regnet" säger han. Tro de' den som vill. :D
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: XL-Träff Dalsland - Posta dina bilder och intryck här.

Inlägg av Jokern »

Skye skrev:Fibro du måste vara ledig. Du blev ju utsedd till reisleiter till Funäsdalen eftersom du kan området på träffen.
Det är helt upp till dig när du tycker att träffen skall vara. Med tanke på att nästan alla lär färdas runt 70 mil så måste det tas ut extra ledigt för transporten till Funäsdalen.
*thumb_up* :clap :banana
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: Sv: XL-Träff Dalsland - Posta dina bilder och intryck hä

Inlägg av mattias_wennberg »

Fibern skrev:Ni verkar ha haft trevligt. Roligt också att så pass många kunde hänga på. :clap Kul om några längst nerifrån medverkar nästa år också. Jag längtar redan till Funäsdalen -13. Om jag är fri från arbetet just då vill säga.

ps. Härligt ställ Mattias. Är det heldräkt. Transalp-kompisen har nyss köpt ett. Mest för "syns skull, inte regnet" säger han. Tro de' den som vill. :D
Jajamen, helställ är det! Jag köpte det ENDAST av den anledningen att det var det enda i min storlek som bike hade kvar, och timmen senare skulle jag åka 45 mil i hällregn... Nöden har ingen lag MEN det har ALDRIG släppt igenom en droppe!

När det gäller träffen. Det verkar inte vara helt införstått med vem som är vad och vad som gäller. Det verkar orimligt att bli utsedd till reiseleiter, det bör man väl vara införstådd med? Nån måste ta på sig ansvaret och även kunna organisera. Eftersom endel har yrken som kräver semesterplanering redan innan jul borde datum och plats spikas typ nu...
Mattias
Användarens profilbild
Masterjojo
500cc
500cc
Inlägg: 535
Blev medlem: fre 13 jul 2012, 22:02
Answers: 0
Hoj: XL1000VA-11
Ort: Mölnlycke

Re: XL-Träff Dalsland - Posta dina bilder och intryck här.

Inlägg av Masterjojo »

L-A Varadero skrev:
Skye skrev:Fibro du måste vara ledig. Du blev ju utsedd till reisleiter till Funäsdalen eftersom du kan området på träffen.
Det är helt upp till dig när du tycker att träffen skall vara. Med tanke på att nästan alla lär färdas runt 70 mil så måste det tas ut extra ledigt för transporten till Funäsdalen.
*thumb_up* :clap :banana
Säger Olivia samma sak lr blir det mer som :ffs efter :hsb: medans du :rock-on
:D

/Johan
//Johan Johansson

Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: XL-Träff Dalsland - Posta dina bilder och intryck här.

Inlägg av Fibern »

Skye skrev:Fibro du måste vara ledig. Du blev ju utsedd till reisleiter till Funäsdalen eftersom du kan området på träffen.
Det är helt upp till dig när du tycker att träffen skall vara. Med tanke på att nästan alla lär färdas runt 70 mil så måste det tas ut extra ledigt för transporten till Funäsdalen.
Oj, det var nåt jag inte kände till. :shock: Men okej, jag kan väl vara, inte reseledare, men kanske koordinator. Just det, det låter bra.
Angående tidpunkten måste jag konsultera ett exel-ark på intranätet på jobbet. Ska vi ha två-tre alternativ och omröstning, eller vad tycker "mobben"?

Tänkbara dagsmål. Som tidigare nämnts, Sunndalsöra. Nackdel: 30 mil enkel väg.
Trondheim. Även det rätt så långt, ca 21,5 mil. Sevärdheter, t.ex. Nidarosdomen.
Rundtur via Röros. Sevärd gammal stadsdel. Söderut, runda Femundsjöns sydspets. Finns olika vägval. Vidare över gränsen till Idre och därifrån norrut tillbaka till Funäsdalen. Har inte åkt där, kan vara grusväg. Men ingen XL:are bangar väl lite småsten. Någon som åkt därikring? Sträckan "bara" ca 27 mil.
Gärna andra förslag.
Och så naturligtvis Flatruet. Bara ca 4 mil från Funäs, norröver efter småkul grusväg. Sveriges högst belägna landsväg. 975m/öh (info för ev. höjdrädda)

Exempel på boende: Grönländaren Vandrarhem o Värdshus
Våra priser för logi:
Sommar:(Juni-September)

225 kr/person och dygn

Städning: 50 kr/person

Frukost: 65 kr

Enkelrumstilläg: 100 kr/dygn

Sänglinné inklusive handukar: 120 kr/set

Börja planera.

edit: http://www.gronlandaren.se/ Finns tre campingar inom 6 km
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: XL-Träff Dalsland - Posta dina bilder och intryck här.

Inlägg av mattias_wennberg »

Fibern skrev:
Skye skrev:Fibro du måste vara ledig. Du blev ju utsedd till reisleiter till Funäsdalen eftersom du kan området på träffen.
Det är helt upp till dig när du tycker att träffen skall vara. Med tanke på att nästan alla lär färdas runt 70 mil så måste det tas ut extra ledigt för transporten till Funäsdalen.
Oj, det var nåt jag inte kände till. :shock: Men okej, jag kan väl vara, inte reseledare, men kanske koordinator. Just det, det låter bra.
Angående tidpunkten måste jag konsultera ett exel-ark på intranätet på jobbet. Ska vi ha två-tre alternativ och omröstning, eller vad tycker "mobben"?

Tänkbara dagsmål. Som tidigare nämnts, Sunndalsöra. Nackdel: 30 mil enkel väg.
Trondheim. Även det rätt så långt, ca 21,5 mil. Sevärdheter, t.ex. Nidarosdomen.
Rundtur via Röros. Sevärd gammal stadsdel. Söderut, runda Femundsjöns sydspets. Finns olika vägval. Vidare över gränsen till Idre och därifrån norrut tillbaka till Funäsdalen. Har inte åkt där, kan vara grusväg. Men ingen XL:are bangar väl lite småsten. Någon som åkt därikring? Sträckan "bara" ca 27 mil.
Gärna andra förslag.
Och så naturligtvis Flatruet. Bara ca 4 mil från Funäs, norröver efter småkul grusväg. Sveriges högst belägna landsväg. 975m/öh (info för ev. höjdrädda)

Exempel på boende: Grönländaren Vandrarhem o Värdshus
Våra priser för logi:
Sommar:(Juni-September)

225 kr/person och dygn

Städning: 50 kr/person

Frukost: 65 kr

Enkelrumstilläg: 100 kr/dygn

Sänglinné inklusive handukar: 120 kr/set

Börja planera.

edit: http://www.gronlandaren.se/ Finns tre campingar inom 6 km

Nej för Sören! Inga omröstningar eller alternativ, då kommer allt bara, återigen, rinna ut i den berömda Sanden..

Förslagsvis hittar du en camping hyfsat centralt så att de som vill tälta kan göra det, och de som vill bo i riktig säng på vandrarhem eller stuga kan göra det, samtidigt som det centrala läget är bra att utgå ifrån när du lägger rutterna som bör vara förplanerade och även åkta på av dig som ledare. En sådan behövs nämligen. Det blir liksom inget om det inte är EN som håller i allt! Tycker jag! :)
Mattias
Användarens profilbild
Jimmy.s
700cc
700cc
Inlägg: 718
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 20:10
Answers: 0
Hoj: Hojlös
Ort: Huskvarna

Re: XL-Träff Dalsland - Posta dina bilder och intryck här.

Inlägg av Jimmy.s »

Fibern skrev:. Finns olika vägval. Vidare över gränsen till Idre och därifrån norrut tillbaka till Funäsdalen. Har inte åkt där, kan vara grusväg. Men ingen XL:are bangar väl lite småsten. Någon som åkt därikring? Sträckan "bara" ca 27 mil.
Gärna andra förslag.
Och så naturligtvis Flatruet. Bara ca 4 mil från Funäs, norröver efter småkul grusväg. Sveriges högst belägna landsväg. 975m/öh (info för ev. höjdrädda)

Exempel på boende: Grönländaren Vandrarhem o Värdshus
Våra priser för logi:
Sommar:(Juni-September)

225 kr/person och dygn

Städning: 50 kr/person

Frukost: 65 kr

Enkelrumstilläg: 100 kr/dygn

Sänglinné inklusive handukar: 120 kr/set

Börja planera.

edit: http://www.gronlandaren.se/ Finns tre campingar inom 6 km

Finns 2 olika vägar från Idre till funäs, ena är grusväg och lite närmare medans den andre är asfalt (som var riktigt bulig sist jag åkte), den asfalterade vägen tar sig genom sveriges högst bebodda by :) grusvägen var inte nåt alternativ pga sport och customhojar så den vet jag inte mycket om
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: XL-Träff Dalsland - Posta dina bilder och intryck här.

Inlägg av Fibern »

mattias_wennberg skrev:
Nej för Sören! Inga omröstningar eller alternativ, då kommer allt bara, återigen, rinna ut i den berömda Sanden..

samtidigt som det centrala läget är bra att utgå ifrån när du lägger rutterna som bör vara förplanerade och även åkta på av dig som ledare. En sådan behövs nämligen. Det blir liksom inget om det inte är EN som håller i allt! Tycker jag! :)
Jag hoppas do skojar. I så fall lägger jag träffen här i norrbotten, mellan Pite och....Snesudden kanske. Lite skillnad att reka på hemmaplan och göra det 75 mil bort.
Nog kan jag vara körledare (nej inte sjungande) men då kör jag efter karta. Annars överlåter jag sysslan.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: XL-Träff Dalsland - Posta dina bilder och intryck här.

Inlägg av mattias_wennberg »

Fibern skrev:
mattias_wennberg skrev:
Nej för Sören! Inga omröstningar eller alternativ, då kommer allt bara, återigen, rinna ut i den berömda Sanden..

samtidigt som det centrala läget är bra att utgå ifrån när du lägger rutterna som bör vara förplanerade och även åkta på av dig som ledare. En sådan behövs nämligen. Det blir liksom inget om det inte är EN som håller i allt! Tycker jag! :)
Jag hoppas do skojar. I så fall lägger jag träffen här i norrbotten, mellan Pite och....Snesudden kanske. Lite skillnad att reka på hemmaplan och göra det 75 mil bort.
Nog kan jag vara körledare (nej inte sjungande) men då kör jag efter karta. Annars överlåter jag sysslan.
Dessvärre skojar jag inte. Min erfarenhet av körledning (dock sjungande sådan) skriker bara nej när det kommer till nån sorts allmännhetens åkning.. Det fungerar inte att alla ska bestämma.

Om folk åker 70 mil för att träffas måste det finnas ett schema men iaf två planerade turer på en helg där den som är värd visar vad som finns och som är värt att se och åka på i och runt den trakt där man befinnner sig. Att åka långt för att träffas och sedan ska alla gemensamt bestämma vart man skall åka kommer bara sluta med att den som känner till trakten får leda i vilket fall som helst. Då är det bättre att ha planerat och provkört en rutt man vet är rolig så att man får ut nåt av körningen vilket är en stor del av träffen. E4:an kan jag förutse hur den kommer se ut för att ta ett exempel.. Dock inte byvägen mellan Jukkasjärvi och treriksröset (om det nu finns nån).

Är det inte lite talande att det tog 6 år innan det blev en träff öht?

Det är iaf min åsikt! Sen är det inte jag som bestämmer, som sagt! Jag har redan gjort mitt! :)
Mattias
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av hogge »

Hej på er
Jag får 99,7 enkel resa . :cry: Vill inte vara negativ men det känns lite långt för en helgaktivitet . Jag tror Sverige är lite för långt för att ha ett distrikt. Skulle nog haft som Bmw klubben med flera olika distrikt som håller sina egna aktiviteter annars tror jag att det blir svårt att hålla ihop folket i forumet.Få folk att återkomma till träffen varje år. Vi är trots allt inte så många. Eller vad tror ni ????
Mvh Hogge
:silver:
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Fibern »

Hej på dig Hogge. Visst, 100 mil ÄR långt för en helgaktivitet. Om jag ställt upp på årets träff i Dalsland hade jag fått åka ca 130 mil. Nu kunde jag inte pga annat. Bara till Funäsdalen har jag 75 mil. Sverige ÄR långt.
För sådana sträckor behövs två dagar, eller mer, och det kan ju för en del finnas möjlighet till att planera in en fortsättning på resan efter helgträffen. Som exempel kan ju Funäsdalen tjäna som avstamp för en norgetripp för de som känner lust och har tid. Eller en norrlandsresa för de som inte varit där tidigare.
Jag menar, om man börjar planera redan i år så går ju mycket att lägga till.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Fibern »

Självklart ska ett program med färdrutter vara bestämt i förväg. Exempelvis är det ju trevligt om alla kan tälta/stuga på samma ställe. Så valet av camping blir väl den som har plats och god service.
Jag är av den bestämda åsikten att träffen bör och kan genomföras. Och finns ingen bättre skickad, så nog ska jag göra mitt bästa för att få till det. Men upplägget kan inte bli detsamma som i Dalsland. Såvida det inte finns någon medlem som bor i/känner till området väl. Som är villig ta på sig att fungera som "reisleiter". För jag vet inte varifrån Skye fått för sig att jag kan området. Har kört igenom två ggr, övernattat på Grönländaren en av gångerna och gjort en tur upp på Flatruet. Skulle förvåna mig om det finns någon på forumet som är mer bekant med omgivningen. Vänligen träd fram här okände och för din talan. Vi har ju medlem Skalman, men jag vet inte om han är aktiv här längre. Har någon telnr. eller mailadress till honom så pm:a mig. Har haft men tappat.
Hur som helst, någon rekning på plats innan blir det inte, däremot går det ta reda på förhållanden, vägstatus, sevärdheter mm. via andra vägar. (vägar...hmm...just det :wink: ) Kanaler kanske...
En del känner jag till redan, sedan kanske man inte nödvändigtvis behöver göra en dagstur till 25-30 mil.
Skulle någon ha ideer eller rent av tänka sig dela sysslan med mig, så är du/ni välkommen att höra av er.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Sv: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Jokern »

Jag kan ju tycka som Hogge. Men nu är jag ju oxå en galen dansk som i år 2000 tog min Fireblade till Italien,bara för att äta en pizza o glo på ett snett torn.
Så hur som helst vill jag göra allt i min makt för att få träffa XL-gänget igen :grin: vart i det långa landet träffen inträffar.
Som Fibern skrev : man kan ju lägga till en mc runda innan eller efter träffen,så man är hemifrån i 5-6dagar.
Om Olivia skall med på träffen,vill hon att jag skall hämta upp henne på närmaste flygplats :lol:
Så få fram ett datum först,sen tar jag ledigt på det tidspunkten.

Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Fibern »

Skye skrev:Enig vad du säger Fibro. Skalman är den som kan bäst och du är god tvåa. *thumb_up* Du har varit där, det har ingen annan av oss. Sedan får vi göra det lite opretentiöst och göra det bästa av situationen.

Har vi bara delmål och utflyktspunkter så behövs det ingen speciell rekning i förväg. Det finns ju GPS.
Ska vi träffas hela gruppen får vi vara beredda på att ta en semestervecka för ändamålet. Är ju ett avstamp för att kanske ta sig till Lofoten, Nordkap, Geiranger eller ner mot kontinenten och det finns säkert de som kan tänka sig att göra detta i mindre grupp om de ska åt samma håll.
Exakt min tanke. Tänker inte göra dagsturer till något förhastat på kostigar, utan välja någorlunda säkra kort. Grussprättning kan var och en ägna sig åt mot flatruet, den som har lust.
L-A Varadero, jovisst, ska leta fram en möjlig vecka som förhoppningsvis ska passa flertalet. Gällande flyg, så finns en linje Stockholm-Sveg. Vet ej om det är Bromma eller Arlanda. Till Stockholm går ju alltid flyg från era trakter. Sveg är ju ingen omväg för dig med moppen. *thumb_up*
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av mattias_wennberg »

hogge skrev:Hej på er
Jag får 99,7 enkel resa . :cry: Vill inte vara negativ men det känns lite långt för en helgaktivitet . Jag tror Sverige är lite för långt för att ha ett distrikt. Skulle nog haft som Bmw klubben med flera olika distrikt som håller sina egna aktiviteter annars tror jag att det blir svårt att hålla ihop folket i forumet.Få folk att återkomma till träffen varje år. Vi är trots allt inte så många. Eller vad tror ni ????
Mvh Hogge
:silver:
Det har vi ju! Det var i huvudsak Väst/Syd som träffades nu!

Jag vet inte om det är svära i kyrkan, men man måste ju inte ha träffen i funäsdalen.. För min del är det 8.5h att åka enkel väg, och det är nog precis vad jag klarar av utan att avlida.

Personligen tycker jag nog att det är lättare att träffas inom ett område som är möjligt för de flesta att hyfsat enkelt ta sig till. Som sagt så är en helg ganska kort och om ALLA då ska åka minst 70 mil så kan det ju bli så att många känner att det är övermäktigt! 5h enkel resväg är nog lämpligt att ha som högsta mål för de flesta. Varför inte fundera på Roslagen? Skåne? Halland? Småland? osv. Då kanske någon eventuellt också bor i närheten för att kunna organisera det på ett riktigt bra sätt! Inte sagt att Fibern inte skulle kunna det, men jag förstår att det är omöjligt att åka 75mil för att reka! :)
Mattias
Kompis
50cc
50cc
Inlägg: 63
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 00:26
Answers: 0
Hoj: XL Varadero 1000-05
Ort: Lørenskog

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Kompis »

Det var da en kjemperespons på at dere skal ha et treff til neste år :D :D :D :D :D :D .
I Varadero Norge besøker vi forskjellige deler av landet, så får alle prøvd nye veier.
Vi besøker "alle" deler av landet, kommer på fredag, ordner senga og prater tull til vi legger oss utpå natt.
Felles tur lørdag formiddag med et hovedstopp på et sted med mat og noe og se på/oppleve + noen småstopp ved en utsikt eller annet severdig.
Så er det tullprat til vi griller igjen utpå kvelden, og mere prat utover natta til alle er i seng.
Søndag er det hjemreise fra tidlig morgen til sen kveld, alt etter hvor lang veien er, og hvor fort du må hjem.
Vi har treffet i månedskiftet juni/juli, så flere starter ferien med treffet, og reiser vider på egne turer.
Så får hver enkelt avtale kjøring før og etter treffkjøringen lørdag.
Når de aller treffes bare denne gangen i året, vil jeg ha tid til og prate litt med de fleste.
Kjøre Iron Butt, kan jeg gjøre alene i et tempo som jeg ønsker.

Kompis, som kjørte Furnesdalen i sommer.
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Peter »

Man kan ju klumpa ihop sig alla från södern kör ihop och alla från norr kör ihop på lite goa vägar till en träff.
Väl framme kan vi ta lite kortare turer och sen bara umgås och prata skit. Vi kan starta upp Flemmings hoj och njuta av soundet en timme eller två och sen grilla och smaka på någon fin gammal malt. *drinking_cheers* Det viktigaste tycker jag att vi har kul. Köra hoj gör vi till och från Funäsdalen, eller var vi nu ska vara.
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av rydde »

hogge skrev:Hej på er
Jag får 99,7 enkel resa . :cry: Vill inte vara negativ men det känns lite långt för en helgaktivitet . Jag tror Sverige är lite för långt för att ha ett distrikt. Skulle nog haft som Bmw klubben med flera olika distrikt som håller sina egna aktiviteter annars tror jag att det blir svårt att hålla ihop folket i forumet.Få folk att återkomma till träffen varje år. Vi är trots allt inte så många. Eller vad tror ni ????
Mvh Hogge
:silver:
Kring 80 mil härifrån. Okej. 100 mil får ni som bor allra längst ner i landet men ni har väl bättre transportvägar 120km/h Malmö-Göteborg också så Funäsdalen blir väl bra? :)

Som det var i år med 130 mil fick det utgå för min del då man inte hade tiden att köra 4 dagar bara för transport ToR. Det bidrog lite att man nyss varit på långstyrning och att hojen saknade diverse nötartiklar. Att mata 130 mil i ett svep tror jag blir lite för drygt för mig om jag ska stiga upp och vara glad morgonen efter, redo för nya hojturer...tar helt enkelt för lång tid att köra den sträckan.
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av hogge »

Rydde
120 km/h Malmö -Göteborg finns inte.Sån tur har man inte :( . 120 är endast ca 7-8 mil av den sträckan. Börjar efter Hallandsåsen sett från Malmö och varar som sagt max 7-8 mil. Det är inte det som är problemet utan att det går åt 4 dagar för enbart transport till och från träffen så det går ju åt 6-7 dagar alltsomallt.Som familje far är det svårt att bara dra iväg en hel vecka. Ska jag iväg 1 vecka från familjen så kör jag till Österike och lägger lite gummi på Grossglockner och tar en Gösser och käkar en zigeunerschnizel vilket bara är ca 20 mil längre än Funäsdalen.
Mvh Hogge :silver:
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Jokern »

pne64 skrev:Man kan ju klumpa ihop sig alla från södern kör ihop och alla från norr kör ihop på lite goa vägar till en träff.
Väl framme kan vi ta lite kortare turer och sen bara umgås och prata skit. Vi kan starta upp Flemmings hoj och njuta av soundet en timme eller två och sen grilla och smaka på någon fin gammal malt. *drinking_cheers* Det viktigaste tycker jag att vi har kul. Köra hoj gör vi till och från Funäsdalen, eller var vi nu ska vara.
BRUUMM-BRUUUUUMMMM.... (Ko-skrämmare).. :vs:
Ja se det va kanske ingen dum ide`,att körningen bliver till och från träffen i små grupper, med kanske en liten lokal runda på ca 10 mil på lördagen *thumb_up*
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Skriv svar