Extra ljuse på motorbåge

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och motorbågar
Använd sökfunktionen om vindrutor
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Rockker
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 7
Blev medlem: mån 27 aug 2012, 08:06
Answers: 0
Hoj: varadero xl 1000 -08

Re: Extra ljuse på motorbåge

Inlägg av Rockker »

Eftermontering av xenon i huvudstrålkastare är EJ godkänt, men kan eftermonteras med automatisk nivåreglering o godkännande av fabrikanten samt regbesiktning. "Vi har ju nivåreglering på våra hojjar
lång sadel glid framåt o bakåt eller gasa o släppav" o lyset ställer om sig automatiskt. Hightech eller???

// Roger

:D :D :D :D :D
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Extra ljuse på motorbåge

Inlägg av Stefan »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tänkte junte på de ra...
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Nesse
125cc
125cc
Inlägg: 147
Blev medlem: ons 10 aug 2016, 15:47
Answers: 0
Hoj: AT CRF1100LD 2020
Ort: Örebro

Re: Extra ljuse på motorbåge

Inlägg av Nesse »

Jag HID konverterade min VTR genom att köpa ett extra lamphus och montera in en DS2 projektor och 50 watts BI-xenon lampa från Morimoto. Inköpt hos: https://www.theretrofitsource.com/compl ... -kits.html i USA. Totalt 178 USD med frakt. Bra service. Fick fel projektor (för vänstertrafik) men de skickade en ny, gratis. Kan ju upplysa om att det blev en väldig skillnad, nu kan man köra på kvällstid... Lagligt?! om tillverkaren intygar att det följer alla föreskrifter torde det inte vara något problem, vem är tillverkare då... tja, det var väl jag... så det är en gråzon. Jag kommer dock att byta vid besiktning. projektorn är strax under 140 mm i längd så jag tror man skulle kunna göra en konvertering även på Varaderon, men vill ha ett separat lamphus som man kan byta ut isåfall. Alternativet som jag ser det är väl att byta till högeffekts LED som passar H4, de blir bättre och bättre men priset ligger ganska högt än, runda slängar 100$. Jag skulle inte köpa en billig Bi-xenon från biltema eller xenonkungen, men det är ju jag det :-P Får se till vintern vad jag hittar på
/Nesse
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F
Skriv svar