Sidoväskor från Holan.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
- zodiak06
- 125cc
- Inlägg: 192
- Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
- Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
- Ort: Lund
- Kontakt:
Sidoväskor från Holan.
Hej där, har precis plockat upp mina nya väskor från Holan. Dock hade dom rackarna inte skickat med någon monteringsanvisning över huvudtaget. Någon här som har monterat liknande på sina varaner och möjligen skulle kunna vara behjälplig med detta?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
Re: Sidoväskor från nolan.
Visste inte ens att Nolan gjorde väskor. Gissar att du är ganska ensam om det.(om inte nåt fabrikat använder dom som "orginalväskor)
Maila firman du fick dom ifrån, så kan dom säkert skicka monteringsanvisningar. Annars så brukar det inte vara raketforskning om man lägger ut alla delar i ordning på golvet och funderar en stund.
Lägg gärna upp bilder sen när du har mont allt på hur hållarna och väskorna ser ut på hojen.
Maila firman du fick dom ifrån, så kan dom säkert skicka monteringsanvisningar. Annars så brukar det inte vara raketforskning om man lägger ut alla delar i ordning på golvet och funderar en stund.
Lägg gärna upp bilder sen när du har mont allt på hur hållarna och väskorna ser ut på hojen.
- zodiak06
- 125cc
- Inlägg: 192
- Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
- Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Sidoväskor från nolan.
Nolan ska vara Holan. Dom gjorde från början väskorna åt touratech. Så dom ser ut som zega pro väskorna. Största skillnaden är att dom är i 2 mm alulegering istället för 1,5 på zegan. Själva ramen är på plats. Det gäller mer hur jag monterar "puckarna" och vilka mått man ska ha. På själva väskan.
Jag har ju nu upptäckt varför billigt inte alltid är bäst. Supporten och leveranstider hamnar på en tvåa av fem. Kvalitetskänsla på väskor och rack fem av fem. Instruktioner noll.
Så den snåle skåningen söker därför här hos er.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Jag har ju nu upptäckt varför billigt inte alltid är bäst. Supporten och leveranstider hamnar på en tvåa av fem. Kvalitetskänsla på väskor och rack fem av fem. Instruktioner noll.
Så den snåle skåningen söker därför här hos er.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
Re: Sidoväskor från nolan.
okej, förklara det hela. Fast, aldrig hört om Holan heller för den delen
Hittade till lite andra modeller. Kanske du får en vink från dom?
http://motorcycleinsight.com/documents/
Hittade till lite andra modeller. Kanske du får en vink från dom?
http://motorcycleinsight.com/documents/
Re: Sidoväskor från nolan.
Gjorde en snabb sökning på "Holan panniers" och hittade den här USA-iska hemsidan.
Verkar som om du inte är ensam om att tycka det du tycker om dem, Zodiak06...
"Effective May 1st, 2012, Motorcycle Insight has ceased importing Holan brand merchandise into North America. We are ending our business relationship due to numerous reasons, including the fact that Holan has been consistently unable to fulfill our orders in a reasonable time. In the end, we believe that our customers deserve a high level of customer service, and we do not believe we are able to deliver that with Holan as a partner."
Verkar som om du inte är ensam om att tycka det du tycker om dem, Zodiak06...
"Effective May 1st, 2012, Motorcycle Insight has ceased importing Holan brand merchandise into North America. We are ending our business relationship due to numerous reasons, including the fact that Holan has been consistently unable to fulfill our orders in a reasonable time. In the end, we believe that our customers deserve a high level of customer service, and we do not believe we are able to deliver that with Holan as a partner."
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
- zodiak06
- 125cc
- Inlägg: 192
- Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
- Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Sidoväskor från nolan.
Vill man inte ha dom raka? Eller det är mer aerodynamiskt att dom följer varanens linjer?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
- zodiak06
- 125cc
- Inlägg: 192
- Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
- Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Sidoväskor från nolan.
Japp, bortmall eller inte. Nu är dom på plats iallafall. Jag filmade lite av monteringen med GP så den ska jag fixa upp ikväll. Här kommer en liten spoiler på resultatet. Satte frugan på pallen och gjorde som jag brukar, följde låren.
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
- zodiak06
- 125cc
- Inlägg: 192
- Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
- Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Sidoväskor från nolan.
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
- Jokern
- 1200cc
- Inlägg: 5011
- Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
- Hoj: CRF 1000 DCT-2016
- Ort: Landskrona - Skåne
Re: Sv: Sidoväskor från nolan.
Ja och då hamnade du i svarta lådan ser vi :lol::lol:zodiak06 skrev: Satte frugan på pallen och gjorde som jag brukar, följde låren.
Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
- zodiak06
- 125cc
- Inlägg: 192
- Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
- Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Sidoväskor från nolan.
Hihi, jaa fast hon protesterade inte så högljutt. Tycker bara det e trevligt att sitta på hojen, så hon e inte svårövertalad. Har vi tur med vädret så blir det premiärtur imorgon söndag på 20 mil. Får se då om man märker någon stor skillnad på hur varanen beter sig. Med 40 liters väskor blev den 1,12 bred i häcken så man får väl sätta guidepinnar fram på hojen oxå, så man inte gör några dumheter nu i början
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
- zodiak06
- 125cc
- Inlägg: 192
- Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
- Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Sidoväskor från nolan.
Rättelse 45l är väskorna på. Fick för mig att vi beställde 38 men kollade ordersedeln nu och såg att det blev 45 istället.
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
Re: Sidoväskor från nolan.
Bumpar tråden eftersom jag är i behov av nya väskor och har en faibless för att handla i Polen.
Det har gått ett drygt år nu. Hur funkar väskorna? Pros and Cons?
Sen är jag lite nyfiken på måtten på väskorna eftersom jag inte hittar några uppgifter om det nånstans. Dina 45-or, vad är höjdxbreddxdjup på dem? Bara så att jag har en uppfattning.
Det har gått ett drygt år nu. Hur funkar väskorna? Pros and Cons?
Sen är jag lite nyfiken på måtten på väskorna eftersom jag inte hittar några uppgifter om det nånstans. Dina 45-or, vad är höjdxbreddxdjup på dem? Bara så att jag har en uppfattning.
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
- zodiak06
- 125cc
- Inlägg: 192
- Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
- Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Sidoväskor från nolan.
Väldigt nöjd med dom. Mot: är så klart bredden annars finner jag inte så mycket mot.
För antalet packliter, 2mm gods istället för 1,5 hos andra märken. Kompatibelt med zegas tillbehör.
Glöm inte att köpa innerväskor. Måtten får du ikväll
Sent from my iPad using Tapatalk HD
För antalet packliter, 2mm gods istället för 1,5 hos andra märken. Kompatibelt med zegas tillbehör.
Glöm inte att köpa innerväskor. Måtten får du ikväll
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
Re: Sidoväskor från nolan.
http://holan.pl/en/" onclick="window.open(this.href);return false;
Själv har jag ju fördelen att jag åker till Polen med jämna mellanrum och har funderat på att göra som med mina kraschbågar från HEED, beställa i Polen med leverans till vår fabrik, betalning i Zloty vid leverans.
Kräver lite mera logistiksamordning så att leverans sker när jag faktiskt är på plats men har det funkat en gång så kan det väl funka en andra gång.
Det är "tredje gången gillt" som jag gruvar mig för lite grand...
Har bara inte bestämt mig för om det är värt besväret för att spara de 250-300 kronorna i frakt. Priset är i stort sett detsamma via nätet som att köpa på plats.
Själv har jag ju fördelen att jag åker till Polen med jämna mellanrum och har funderat på att göra som med mina kraschbågar från HEED, beställa i Polen med leverans till vår fabrik, betalning i Zloty vid leverans.
Kräver lite mera logistiksamordning så att leverans sker när jag faktiskt är på plats men har det funkat en gång så kan det väl funka en andra gång.
Det är "tredje gången gillt" som jag gruvar mig för lite grand...
Har bara inte bestämt mig för om det är värt besväret för att spara de 250-300 kronorna i frakt. Priset är i stort sett detsamma via nätet som att köpa på plats.
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Re: Sidoväskor från Holan.
Är det Nomada Pro du har?
Jag är också intresserad av korvlådor. Priset är ju verkligen helt ok. Kanske gör det inget att leveranstiden är lång om man beställer nu i vinter? Vi skulle ju kunna sambeställa?
Jag är också intresserad av korvlådor. Priset är ju verkligen helt ok. Kanske gör det inget att leveranstiden är lång om man beställer nu i vinter? Vi skulle ju kunna sambeställa?
- zodiak06
- 125cc
- Inlägg: 192
- Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
- Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Sidoväskor från Holan.
Japp, nomada är det och måtten är .....
330*390*440
Totalt blev hojen styrbred, så länge styret går fritt är det klart.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
330*390*440
Totalt blev hojen styrbred, så länge styret går fritt är det klart.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
- zodiak06
- 125cc
- Inlägg: 192
- Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
- Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Sidoväskor från Holan.
Det tänkte jag inte på. Köpte med monteringssats till varaderon. Får kolla det i helgen när jag kör förbi garaget.
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
Re: Sidoväskor från Holan.
Enligt HOLANs hemsida:
(polsk engelska när den är som bäst )
HOLAN's prod.
- universal assembly for all aluminium cases
- adapting the individual height and lowering
- durable and safe locks inside the cases (protectinon from the theft)
- simple taking off without using tools
- dedicated for pannier frames 15 - 18 mm
- the high quality of the workmanship
(polsk engelska när den är som bäst )
HOLAN's prod.
- universal assembly for all aluminium cases
- adapting the individual height and lowering
- durable and safe locks inside the cases (protectinon from the theft)
- simple taking off without using tools
- dedicated for pannier frames 15 - 18 mm
- the high quality of the workmanship
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
- zodiak06
- 125cc
- Inlägg: 192
- Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
- Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Sidoväskor från Holan.
Tycker jag känner igen måttet 18mm.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
Re: Sidoväskor från Holan.
Mina GIVI-hållare är också 16,2.
Fast om jag har tolkat rätt så tillverkade HOLAN ZEGA-väskorna förr vilket skulle innebära att det inte är en kopia utan ORIGINALET!
Fast om jag har tolkat rätt så tillverkade HOLAN ZEGA-väskorna förr vilket skulle innebära att det inte är en kopia utan ORIGINALET!
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook