MRA Variotouring ruta

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och motorbågar
Använd sökfunktionen om vindrutor
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Jackiie
50cc
50cc
Inlägg: 68
Blev medlem: sön 10 jan 2016, 02:20
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-01
Ort: Västerås

Re: MRA Variotouring ruta

Inlägg av Jackiie »

En -01 är en SD02 som jag förstått det?

Vad finns det annars för tips, hur vet jag om den är lång nog innan jag testat?
Tack för mått!
Användarens profilbild
Jackiie
50cc
50cc
Inlägg: 68
Blev medlem: sön 10 jan 2016, 02:20
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-01
Ort: Västerås

Re: MRA Variotouring ruta

Inlägg av Jackiie »

OK, jag kom mest in på den benämningen i och med https://www.louis.de/" onclick="window.open(this.href);return false; , men de använder även SD02 i modeller längre fram, så det verkar stämma. De har dock ingen årtalsmarkering för -01, men hittat rätt ruta i alla fall.

Det enda jag egentligen inte kan komma fram till är om jag har några bättre alternativ än att beställa denna ruta och chansa, då jag inte vill/kan såga i originalrutan ännu. Finns väl inget som talar direkt emot? (Jag har aldrig köpt något alls till MC tidigare, så lite virrigt).
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: MRA Variotouring ruta

Inlägg av V Saarela »

Tycker ändå att handlarna har generellt koll på grejjorna. Problemet är väl när man handlar tex från ebay så har dom väl kanske inte alltid direkt kolla på allt. Förståerligt tex på avgassidan eftersom vissa tillverkare är så petiga vad gäller avgasreningen. Blev ju en uppsnäppning på miljön(eu2 då) så många kallar då systemen fr om med 2004(var det va?)

SD01 heter 99-02.(5-växlad låda, förgasare) SD02 heter resten. Vet inte riktigt men....skulle också vilja kalla modellen fr om 2007 för SD03=bästa Hondan som Honda byggt?)

@Jakiie. Allt med rutor är en chanstagning. Människan är byggd på olika sätt, en del har korta ben, kort överkropp och vice versa. Innebär att du med dina nästan 190 kan i princip vara lika lång som jag med mina 174 när vi sitter på hojen. Jag kallar det för sittlängd :)

Som sagt, allt med ruta är en chanstagning. Jag gillar gamla Varioscreenen, sen förstörde dom med en flärpjävel. Ta hjälp av en kompis, mät med tumstock o gör en bedömning. Tänk på att du är lång som fan....

Jag kan ta hem en Secdemruta åt dig om du vill. Prislappen är garanterat vettig jmfr utlandet/ebay....1115:- plus frakt 69 spänn. Två chanser(finns två fasta monteringshöjder på Varaderon) på den i alla fall. Skicka bara ett meddelande på [email protected] kom om det lät vettigt.

http://39833.shop.textalk.se/vindruta/k ... dero-99-02
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: MRA Variotouring ruta

Inlägg av Stefan »

Det kan ju kanske finnas det jag har på min Transa, justerbara fästen så man kan höja/sänka rutan efter behag. Jag köpte mina (otillständigt dyrt) på Touratech, men de verkar inte ha till Varadero.

Saarela, du kanske har koll på den vinkeln?
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Jackiie
50cc
50cc
Inlägg: 68
Blev medlem: sön 10 jan 2016, 02:20
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-01
Ort: Västerås

Re: MRA Variotouring ruta

Inlägg av Jackiie »

Saarela: Tror även du menar Mk1-2-3.
I identifikationsnumret verkar det som att man kan se SD-beteckningen, står klart och tydligt SD02 i mitt... Går att kolla med transportstyrelsens hemsida! *pilot
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: MRA Variotouring ruta

Inlägg av V Saarela »

Jo förvirrande, speciellt när man blandar in transportstyrelser etc.
Googlar du sen runt bland alla ebays, företag etc etc så blandas SD01 och SD02 hejvilt.

Det viktiga är att man håller reda på årsmodellerna
99-02
03-06
07-12

Utgår du bara rakt av och tar hem en ruta till SD02 utan att kika på årsmodell så är nog risken typ 95% att du får en ruta som passar årsm 03-12
Användarens profilbild
Jackiie
50cc
50cc
Inlägg: 68
Blev medlem: sön 10 jan 2016, 02:20
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-01
Ort: Västerås

Re: MRA Variotouring ruta

Inlägg av Jackiie »

Kan stämma. Skulle plocka hem ett centralstöd igår från MC-depån och han bad mig kolla transportstyrelsen efter detta ID, då stödet enligt fler hemsidor (inklusive SW-Motech) passar årgång 2001-2011, vilket ytterligare bryter mot MK-uppdelningen.
Användarens profilbild
Jackiie
50cc
50cc
Inlägg: 68
Blev medlem: sön 10 jan 2016, 02:20
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-01
Ort: Västerås

Re: MRA Variotouring ruta

Inlägg av Jackiie »

Du verkar ha 100% rätt på det här! Distanserna som saknas skickas med det andra stödet, så så enkelt är det nog. Ibland får en lära dig den hårda vägen... :frust:
Tusen tack, blir till att ringa dem på måndag och försöka returnera, så siktar jag antagligen på att hitta ett Honda original istället...
Tack för att du står ut! :respekt:
Användarens profilbild
Jackiie
50cc
50cc
Inlägg: 68
Blev medlem: sön 10 jan 2016, 02:20
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-01
Ort: Västerås

Re: MRA Variotouring ruta

Inlägg av Jackiie »

Skulle detta passa?
http://m.ebay.co.uk/itm/Genuine-Honda-O ... 1938482115" onclick="window.open(this.href);return false;
Ett annat nummer på delen, 08M50-MBT-80011, men relativt billigt stöd! Googlat lite, men vill inte beställa fel. :)
Skriv svar