Tkc80

Snacka oljor, stift, filter, drev, kedjor, däck och annat som slits
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Tkc80

Inlägg av Laffe »

Bra val! Japp, K60 Scout igen - och som det känns kommer jag att fortsätta med dom hädanefter. Funkar suveränt tycker jag.


Skickat från min iPhone.
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
NikAmn
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 5
Blev medlem: ons 08 jul 2020, 08:11
Answers: 0
Hoj: Honda Varadero XL1000VA -
Ort: Spånga

Re: Tkc80

Inlägg av NikAmn »

Fantastiskt mycket visdom här i forumet *thumb_up*
Jag läser här om däck och det är TKC 80 som ställs mot K60.
Jag kör nästan uteslutande på asfalt med min Varadero och det på original Anakee II tror jag de heter.
Jag är i stort mycket nöjd med det däcket, dock tycker jag om jag mot förmodan lyckas att hitta en fin grusväg att det är lite sladdrigt.
Därför har jag tittat vad andra säger för den som åker kanske 85% asfalt och 15% grus. Kan K60 vara rätt då, eller skall jag hålla mig till originaldäcket Anakee II?
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Tkc80

Inlägg av Fibern »

Om du åker våt, lite slipprig grusväg, då är Anakee II inget att föredra. Jag har haft det på min hoj.
Michelin Sirac är betydligt bättre, kanske för 70 asfalt - 30 grus. K60 Scout funkar lika bra på asfalt och ännu bättre på grus.
Fina grusvägar kan vara kurviga och roliga att köra. då är det synd att behöva tveka pga däcken.
Finns ju andra och kanske lika bra/bättre däck. Detta är bara min erfarenhet.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Tkc80

Inlägg av Stefan »

Jag lägger min röst på K60! Utmärkta på asfalt och kanon våtgrepp. Fullt godkända på grus, åtminstone för oss vanliga dödliga. De har även helt OK livslängd. Jag har kört igenom ett antal omgångar vid det här laget, och har ingen lust att byta. Helt nya kan de sjunga lite de första milen, mest framdäcket då. Men det reduceras rätt snabbt, och blir aldrig på en besvärande nivå. *thumb_up* från mig.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Skriv svar