Däckmontering i närheten av Alingsås?

Snacka oljor, stift, filter, drev, kedjor, däck och annat som slits
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
ralsbo
50cc
50cc
Inlägg: 88
Blev medlem: mån 11 feb 2008, 19:49
Answers: 0
Hoj: Honda Crosstourer
Ort: Alingsås
Kontakt:

Däckmontering i närheten av Alingsås?

Inlägg av ralsbo »

Hej på er.
Har precis beställt nya däck på mcdackonline.
Det blev Pirelli MT 90 både bak och fram. Får se hur dessa fungerar.
Nu till mitt problem. Jag har inte hittat någon som monterar MC däck här i Alingsås när man kommer med egna nya däck på ena armen och fälgarna i den andra.
Är det någon som känner till något ställe/någon gubbe i närheten av Alingsås som kränger på medhavda däck?
Det får gärna vara i Göteborg, Borås eller Trollhättan, det är inte så långt att åka.
Det gör ju inget heller om dom har bra priser på jobbet också :lol:
Användarens profilbild
Farmarn
50cc
50cc
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 14:47
Answers: 0
Ort: TA-01 AT-03 Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Farmarn »

släng på dom själv! använd sökfunktionen så får du många tips, så gjorde jag. det kan dock vara klokt att vara 2 personer dom första gångerna tills man finslipat tekniken..
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Inlägg av maua »

Bike i Trollhättan gör det! Det var ju synd att du inte hade däcken nu på bikedagarna, då var det fri montering om man hade hjulet med sig. Jag köpte däck där och lät dom montera. Fick betala 200kr och det var halva priset så jag gissar att dom tar ca 400 för jobbet men då kan du komma med hojen.
Användarens profilbild
ralsbo
50cc
50cc
Inlägg: 88
Blev medlem: mån 11 feb 2008, 19:49
Answers: 0
Hoj: Honda Crosstourer
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av ralsbo »

Man kan göra saker på det lätta sättet eller det svåra sättet.
Jag har en förmåga att göra saker och ting på det svåra sättet. :oops:
Eftersom MCdäckonline inte har någon hänvisning till verkstäder som monterar MC-däck, gick jag in på bildäcksidan och gjorde en sökning där. Sökte på en omkrets av 50 km från mitt postnummer och fick en massa förslag. De flesta krängde bara bildäck, en del kunde tänka sig att kränga på MC-däck men inte balansera dom och en del var helt enkelt för dyra för att få någon förtjänst på hela affären med att köpa från Tyskland.
Idag satt jag hemma och funderade lite, (bor på landet ca 1,5 mil från stan) -Undrar om jag ska åka bort till Harry och kolla med honom om han kan kränga på mina däck manuellt?
Harry är en kille som har en MC-verkstad ca 4 km från mig och han har inte hållt på med däck förut vad jag vet.
Sagt och gjort, hoppade på hojen och drog ut till Harry för att tjöta lite med honom.
Tjena Harry, kan du kränga på däck manuellt på mina fälgar?
Visst kan jag det, säger Harry. Men jag gör det hellre på min däckmaskin för det är inte så jobbigt, om du inte har något emot det?
Det visade sig att han köpt in däckutrustning både för av/påtagning samt balansering och detta har jag inte vetat om! :?:
Desutom gör han det för det humana priset av 150 kr/fälg.
Så efter att ha ringt runt alla däckverkstäder inom 50 km under ett antal dagar, så visar det sig att "grannen" på andra sidan sjön fixar detta.
Snacka om att göra det svårt för sig.
Egentligen fattar jag inte att jag skriver och berättar detta heller, nu går jag ut på altanen och slår pannan upprepade gånger i bordet.
/Sanny
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Inlägg av maua »

Hahaha, så kan det vara ibland! Skönt att man kan ha lite tur ibland i alla fall!

Maua
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

ralsbo skrev:Egentligen fattar jag inte att jag skriver och berättar detta heller, nu går jag ut på altanen och slår pannan upprepade gånger i bordet.
/Sanny
Meeeer såna här vardagsstoryn!! :)
Användarens profilbild
ralsbo
50cc
50cc
Inlägg: 88
Blev medlem: mån 11 feb 2008, 19:49
Answers: 0
Hoj: Honda Crosstourer
Ort: Alingsås
Kontakt:

Re: Däckmontering i närheten av Alingsås?

Inlägg av ralsbo »

Harrys MC
070 6857826
Kör upp väg 190 till Antens station och sväng in mot Långared. (Fin mc väg) :D
Från avfarten är det 5 km till Harry.
Ring och kolla först, han kan ha lite udda arbetstider.
Jag har alltid haft med mig lösa fälgar, men du kan säkert ta hojen och skruva av fälgarna där.
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Re: Däckmontering i närheten av Alingsås?

Inlägg av Tramsvalp »

Fin historia. Tänkte bara påpeka att "lösa fälgar" är bilsnack. När det gäller MC är det lösa hjul ni menar. Ska ni komma dit med lösa fälgar måste ni plocka bort däck, ekrar och nav från fälgarna också. :wink:
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Användarens profilbild
AeroSol
250cc
250cc
Inlägg: 300
Blev medlem: fre 14 sep 2007, 12:49
Answers: 0
Hoj: Transalp + CBF1000F
Ort: Rönninge
Kontakt:

Re: Däckmontering i närheten av Alingsås?

Inlägg av AeroSol »

Tramsvalp skrev:Fin historia. Tänkte bara påpeka att "lösa fälgar" är bilsnack. När det gäller MC är det lösa hjul ni menar. Ska ni komma dit med lösa fälgar måste ni plocka bort däck, ekrar och nav från fälgarna också. :wink:
Heter inte det fälgbana? http://www.absolutmx.se/hjul/excel-falg ... 384-1.aspx
I min värld:
Hela hjulet med däck, ekrar o nav = hjul
Hela hjulet men utan däck = fälg
fälgen utan ekrar o nav = fälgbana
:roll: :roll: :roll: :wink:
Lär barnen tidigt ;)
Barmark = Hojsäsong!
Skriv svar