Detta eviga soppapumpsämne...

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Vagabond
250cc
250cc
Inlägg: 327
Blev medlem: fre 06 jul 2012, 12:01
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-16
Ort: Kävlinge

Re: Detta eviga soppapumpsämne...

Inlägg av Vagabond »

Kan inte säga annat än att jag lider med dig, Manne. :hug:

Hoppas det känns bättre om jag berättar att jag, tack vare dig och din blänkare här på forumet (jag är ju ordförande i VVF - Våga Vägra Facebook) för första gången i mitt hojliv kom ut på en riktig grusrunda.
Jag var nämligen en av de 12 som sprutade grus på Hallandsåsen den dan. :rock-on
Första gången för mig och en skitkul runda. Jag ska villigt erkänna att jag inte har en aning om var jag varit :mrgreen: . Stor eloge till killen som tog över täten. Kommer tyvärr inte ihåg vad han hette :oops: men du får hälsa från mig.
Första timmen kändes det väl lite spänt och åtminstone ett släpp gav en ordentlig adrenalinkick men mot slutet fanns det en del sträckor som kändes riktigt avslappnade fast hojen slingrade som en orm under en. Efter 30 år på gathojar så är det en helt ny värld som öppnat sig. Det kommer definitivt att bli mer av den varan framöver :twisted:
Men som sagt, även om det strulade för dig så gjorde du en god gärning den dan och det kommer väl fler turer hoppas jag :clap
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook