Fransalp

Berätta om dig och ditt. Trådnamn börjar med forumnick!
Är ett bra sätt att säga hej och att du har anslutit till forumet.
Fransalp
Nyfödd
Nyfödd
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 20 dec 2009, 20:15
Answers: 0
Ort: Upplands Väsby

Fransalp

Inlägg av Fransalp »

Nu eller aldrig!

Så tänkte jag i höstas när jag bestämde mig för att ta MC-kort. Snart 37 år och insjuknat i någon form av längtan efter A-kort och hoj. Enda botemedlet, uppsök närmaste trafikskola! Påbörjar utbildningen nu i vår och hoppas på att vara klar i sommar. Tog B-kortet 1991 så det var ett tag sedan man klev in på trafikskolan.

Gillar det mesta som har motor men mekar inte så mycket nuförtiden. Om lusten infaller för lite skit under naglarna så finns alltid min gamla Crescent Saxoped mod 1135 års -58. Har den mest som ett hobbyfordon och för att få känna lite tvåtaktsavgaser :D

Jag har fastnat för just Transalpen för att den verkar vara en hoj som jag kommer att trivas med. Är inte intresserad av plastmissiler som heter 10000ZXRRRGTVÄRSTINGSNABB. Just nu sveper jag marknaden för att hitta min personliga utrustning. Hjälm, ryggskydd, stövlar mm. Ska iväg snart för att prova Nolan N85 Classic N-com. Den verkar vettig. Tänkte ha hjälm, stövlar, handskar och ryggskydd färdigt när jag börjar köra i trafikskolan.

Håll tummarna!

/Janne
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Fransalp

Inlägg av Fibern »

Lycka till med "lappen" Janne. Och hojvalet kommer du förhoppningsvis att trivas med. :)
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
joeng38
250cc
250cc
Inlägg: 298
Blev medlem: sön 28 maj 2006, 12:40
Answers: 0
Ort: Huddinge, TA 600 -92
Kontakt:

Re: Fransalp

Inlägg av joeng38 »

Välkommen och lycka till! Söker du information om Transalp så lär du hitta det mesta på detta fina forum.
MVH JohanE
TA 600 -92, 7800mil
Användarens profilbild
cub
125cc
125cc
Inlägg: 131
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 19:25
Answers: 0
Ort: TA 700 -08 / Stockholm

Re: Fransalp

Inlägg av cub »

Välkommen! När det gäller utrustning så kan du nog göra bra fynd på utförsäljningarna butikerna drar igång nu.
Skriv svar