Stefan N - Nygammal medlem

Berätta om dig och ditt. Trådnamn börjar med forumnick!
Är ett bra sätt att säga hej och att du har anslutit till forumet.
Användarens profilbild
Stefan N
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 12
Blev medlem: mån 04 apr 2011, 19:29
Answers: 0
Hoj: Transalp -01
Ort: Eskilstuna

Stefan N - Nygammal medlem

Inlägg av Stefan N »

Hej

Tänkte presentera mig nu, fast jag tjyvläst på detta forum ett år nu. :oops:

Bor i Eskilstuna och är en Rookie på mc, tog körkort -84 men köpte min första mc förra året. Det har alltid varit något annat ivägen, försöker att inte köra över min förmåga just pga. att jag inte har någon erfarenhet.
Köpte iallafall en Transalp -01 med < 1800 mil på mätaren och hann med runt 320mil förra året, jobbpendlar 8,5mil per dag.
Det var faktiskt en jobbarkompis som fick mej att titta på TA, innan tittade jag bara på cromeslädar... :?:

Är riktigt nöjd med valet och skall ut nu vilken dag som helst...!

//Stefan
Användarens profilbild
Stefan N
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 12
Blev medlem: mån 04 apr 2011, 19:29
Answers: 0
Hoj: Transalp -01
Ort: Eskilstuna

Re: Ny-gammal medlem

Inlägg av Stefan N »

Ingen dum ide´. :idea:
ROLLE
50cc
50cc
Inlägg: 101
Blev medlem: tor 15 mar 2012, 19:54
Answers: 0
Hoj: XL1000
Ort: Eskilstuna

Re: Ny-gammal medlem

Inlägg av ROLLE »

Grattis till en kanonhoj,
Du vet ju redan att dessa hojar år riktiga Jordenruntmaskiner,,
peta i lite ny olja ibland, samt lite lowe and care,,å dom håller ägaren ut,,
Har sett isärtagna motorer på 25 tusen mil,,,som nya inuti,,bara att klämma ihopa å köra 25tusingar till,,
Honda är bra grejor,,,
man slipper problem som BMW dras med idag,,,(har haft 3 st)
Väldigt ojämn kvalite,,(läs utlänska forum!!!!!,det svenska Bmwklubben är bara kalle anka,,)

Erfaren hojåkare,,,nja,,, men milen har rullat på,,, så och hojbyten,,,men jag minns mina första tusen vingliga mil,,
det tar tid!!! å man blir alldrig fullfjädrad,,,Träna Träna,bromsa,svänga,grus, det är ju när det uppstår problem,
det skall sitta i ryggraden!!!!!!

"""Som när jag mötte ett rattfyllo i värmland, 2003 Med min honda gl1500 full packning+ dam,,
har 120knutar, bakom ett backrön kommer han på min vägbana,,tar honom på vänster sida,,
jag lovar,, knytnäven mer plats var det ej,,
fyllot far ut i skogen,å slår runt ,,jag fick rädda hans liv!!,,,
(viste ej då att han var full,, detta var facit,efter polisutredning,)

Hade jag inte tränat,tränat,broms/sväng ,,,japp då vet i fan hur det gått.............

DET Ä KUL ATT ÅKA HOJ!! ROLLE
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Ny-gammal medlem

Inlägg av Stefan »

Om än väldans oerfaren, men... Är det inte det varje hojrunda lite går ut på? Träna, träna, träna...
Det är lite så jag ser det i alla fall. När jag drar ut, om än till jobbet eller bara för skojs skull, jag ser det som ett tillfälle att träna. Dags att bromsa in för avfarten: Upp med kroppen och blicken, avlasta armar/styre med knäna mot tanken och fötterna mot fotpinnarna, träna inför en panikbroms. In i den där kurvan jag kan så väl: Har jag den balans och rytm jag tänkt mig? Rätt fart in, broms i rätt skede, rätt fart och linje in, igenom och ut...? Om jag är hyggligt ensam på vägen, låt den där fläcken i asfalten vara något farligt, hur fixar jag en undanmanöver? I Stockholmstrafiken, vad tänker den där filuren göra, hur kan jag smidigt lösa den situation jag ser kan uppkomma, vad har JAG för möjligheter att ta mig undan om han gör något helknasigt...O.s.v.... Nog finns det träningsmöjligheter i vardagen för oss alla, oavsett nivå :idea:
Men, det var ju bara mina 10 ören... :oops:
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Stefan N
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 12
Blev medlem: mån 04 apr 2011, 19:29
Answers: 0
Hoj: Transalp -01
Ort: Eskilstuna

Re: Ny-gammal medlem

Inlägg av Stefan N »

Stefan skrev:Om än väldans oerfaren, men... Är det inte det varje hojrunda lite går ut på? Träna, träna, träna...
Det är lite så jag ser det i alla fall. När jag drar ut, om än till jobbet eller bara för skojs skull, jag ser det som ett tillfälle att träna. Dags att bromsa in för avfarten: Upp med kroppen och blicken, avlasta armar/styre med knäna mot tanken och fötterna mot fotpinnarna, träna inför en panikbroms. In i den där kurvan jag kan så väl: Har jag den balans och rytm jag tänkt mig? Rätt fart in, broms i rätt skede, rätt fart och linje in, igenom och ut...? Om jag är hyggligt ensam på vägen, låt den där fläcken i asfalten vara något farligt, hur fixar jag en undanmanöver? I Stockholmstrafiken, vad tänker den där filuren göra, hur kan jag smidigt lösa den situation jag ser kan uppkomma, vad har JAG för möjligheter att ta mig undan om han gör något helknasigt...O.s.v.... Nog finns det träningsmöjligheter i vardagen för oss alla, oavsett nivå :idea:
Men, det var ju bara mina 10 ören... :oops:
Tack, just detta tänker jag på när jag är ute och åker, balans, placering, rätt fart, rätt linje, hitta rätt sittställning på kroppen osv.
Där träffade du rätt... Är jag inte på det humöret då tar jag bilen till jobbet... (har inte inträffat ännu.. :mrgreen: )

//Stefan N
Skriv svar