Exxpert - Ny på Transalp!

Berätta om dig och ditt. Trådnamn börjar med forumnick!
Är ett bra sätt att säga hej och att du har anslutit till forumet.
Exxpert
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 09 jul 2007, 15:26
Answers: 0
Ort: Transalp -03 - Mariestad

Exxpert - Ny på Transalp!

Inlägg av Exxpert »

Ville bara säga hej, har precis bytt från Honda Blackbird till Transalp från 03. Hittills känns det helt ok,, dock verkar det vara lite dåligt med fart på de här forumet, undrar varför?!:D

Mvh:
//Daniel - En vilsen höna bland hermelinerna
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Re: Ny på Transalp!

Inlägg av GeCe † »

Exxpert skrev:Ville bara säga hej, har precis bytt från Honda Blackbird till Transalp från 03. Hittills känns det helt ok,, dock verkar det vara lite dåligt med fart på de här forumet, undrar varför?!:D

Mvh:
Hej!
Grattis till ett verkligt MC-byte. Klokt val vill jag påstå. Att aktiviteten på forumet är lite lågt kanske beror på att folk ägnar sig åt sina cyklar nu i sommartider. Själv saknar jag sådana möjligheter just nu i avsaknad av MC samtidigt som jag är bunden till sjuksängen. Känns som skit, minst sagt.
Senast redigerad av GeCe † den sön 15 jul 2007, 04:25, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Användarens profilbild
joeng38
250cc
250cc
Inlägg: 298
Blev medlem: sön 28 maj 2006, 12:40
Answers: 0
Ort: Huddinge, TA 600 -92
Kontakt:

Inlägg av joeng38 »

Hej,
De borde vara fler inlägg från södra sverige när det regnar så, men TA folket kanske åker oavsett väder? Själv föredrar jag att åka när det är torrt.
MVH JohanE
TA 600 -92, 7800mil
Exxpert
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 09 jul 2007, 15:26
Answers: 0
Ort: Transalp -03 - Mariestad

Inlägg av Exxpert »

Alltså,, jag har nu läst om ngn jäkla snorkel som man ska kunna ta bort för att få lite mer fart, skulle nu vilja ha lite mer detaljerade instruktioner om hur man går till väga, skulle det vara möjligt?! :D
//Daniel - En vilsen höna bland hermelinerna
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Exxpert skrev:Alltså,, jag har nu läst om ngn jäkla snorkel som man ska kunna ta bort för att få lite mer fart, skulle nu vilja ha lite mer detaljerade instruktioner om hur man går till väga, skulle det vara möjligt?! :D
Det där är något jag normalt inte sysslar med av den enkla anledningen att fart och någon Hk dit eller inte spelar mig ingen roll. Börjar du redan fundera på den saken är det kanske inte rätt cykel du köpt trots allt?

Saken är väl inte mer komplicerad än att det handlar om att få motorn att andas litet lättare. Och då ingår att öppna insuget och få en större öppning. Nästa steg kan ju vara att öppna upp på avgas-sidan och ev. montera större munstycken. Provade det en gång men effekterna var så mariginella så jag tyckte inte det var något att hållas med. Dessutom uppskattar att jag att cykeln går förhållandevis tyst och inte skrämmer slag på "känsliga" individer.

Är som sagt ingen expert men det är väl ungefär det saken handlar om. Om jag inte missförstått dig.
Senast redigerad av GeCe † den sön 15 jul 2007, 04:26, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Exxpert
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 09 jul 2007, 15:26
Answers: 0
Ort: Transalp -03 - Mariestad

Inlägg av Exxpert »

GeCe skrev: Det där är något jag normalt inte sysslar med av den enkla anledningen att fart och någon Hk dit eller inte spelar mig ingen roll. Börjar du redan fundera på den saken är det kanske inte rätt cykel du köpt trots allt?
Åjo,, det är säkert rätt cykel jag köpt,, men det är en viss skillnad i acc mot min Blackbird (av förståliga skäl;)) Det är klart att jag inte förväntar mig samma kraft som den. Men ändå har jag svårt att nöja mig om jag vet att jag kan få bättre effekt ur något UTAN att betala oskäliga summor pengar.

Det är ungefär som att köpa en bil med plåtfälgar, klart att det funkar men det ser trevligare ut med alu.:)

Ok jag ger mig,, det var en klåpig jämnförelse, men du/ni fattar ;) :lol:
//Daniel - En vilsen höna bland hermelinerna
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Exxpert!

Nog är det säkert skillnad på cyklar och cyklar alltid. En bekant sålde sin Blackbird efter några månader med motivering att cykeln var svårkörd under 100Km/h i vanlig trafik.

Han valde en Guldvinge istället men det är en en annan historia!
Senast redigerad av GeCe † den sön 15 jul 2007, 04:26, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Användarens profilbild
joeng38
250cc
250cc
Inlägg: 298
Blev medlem: sön 28 maj 2006, 12:40
Answers: 0
Ort: Huddinge, TA 600 -92
Kontakt:

Inlägg av joeng38 »

Min transa är perfekt som pendlarhoj här i stockholm. Jag skulle aldrig skaffa en hoj som man inte kan smita imellan bilarna med. Och på helgerna skön avkoppling att köra grusväg på.
MVH JohanE
TA 600 -92, 7800mil
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

joeng38 skrev:Min transa är perfekt som pendlarhoj här i stockholm. Jag skulle aldrig skaffa en hoj som man inte kan smita imellan bilarna med. Och på helgerna skön avkoppling att köra grusväg på.
Håller med till 100% joeng38!

En mer användbar hoj är nog svårare att hitta. Välbalanserad och lättkörd cykel med hög Honda kvalitet. Och det stora framhjulet ger ju en enorm komfort på alla underlag. Körde min gamla Transa -87 i 5 år utan ett enda fel på hojen. Sen gjorde jag det stora misstaget att köpa en BMW F 650 i nyskick som det först verkade, tills jag hittade en stor flisa på oljepluggsmagneten från ett kuggdrev, surt som attan. En dyrköpt läxa man inte gärna vill göra om då jag förlorade efter avdrag hos firman 10 % på priset när de återtog hojen.

Jag sjunger gärna en lovsång för Honda- cyklarna!
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Exxpert
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 09 jul 2007, 15:26
Answers: 0
Ort: Transalp -03 - Mariestad

Inlägg av Exxpert »

GeCe skrev:Exxpert!

Nog är det säkert skillnad på cyklar och cyklar alltid. En bekant sålde sin Blackbird efter några månader med motivering att cykeln var svårkörd under 100Km/h i vanlig trafik.

Han valde en Guldvinge istället men det är en en annan historia!
Jasså?!,, det som jag jag tyckte var svårt var att hålla sig UNDER 100km/h, det var inte så han menade annars tror du?:D
//Daniel - En vilsen höna bland hermelinerna
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Naturligtvis menade han så och jag trodde jag skrev det också!
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Exxpert
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 09 jul 2007, 15:26
Answers: 0
Ort: Transalp -03 - Mariestad

Inlägg av Exxpert »

GeCe skrev:Naturligtvis menade han så och jag trodde jag skrev det också!
Missförstånd blir världens undergång :lol: :wink:
//Daniel - En vilsen höna bland hermelinerna
Skriv svar