Bengan - Även jag är en ny Varaderoägare

Berätta om dig och ditt. Trådnamn börjar med forumnick!
Är ett bra sätt att säga hej och att du har anslutit till forumet.
Bengan
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 28 feb 2008, 15:38
Answers: 0
Ort: Varadero -08 - Kungsbacka

Bengan - Även jag är en ny Varaderoägare

Inlägg av Bengan »

Hej, jag heter Bengt Johansson, bor i Kungsbacka. Jag har köpt mig en sprillans ny Varadero XL 1000 VA av 2007 års modell. Cykeln är köpt i Göteborg och är ännu ej avhämtad. Har förr kört en gammal Kawazaki 750 LTD och har i dagsläget en Honda CB 750F -82:a.
Så det blir en riktigt stor uppgradering både i årsmodell o storlek.

Det skall bli väldigt spännande o jag kan knappt bärga mig innan jag fått hämtat cykeln.

Hoppas på en fin Hoj-vår för alla. :D

P.s (CB 750F är till salu förresten.)
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Inlägg av maua »

Tjena Bengan, och välkommen! Kul med ytterligare en Varaderoägare i trakten! Jag håller mest till i KBA trakten då jag har hojen i Åsa.
du kommer inte bli besviken med din nya hoj, det kan jag garantera. Lite avis är jag allt på din nya cykel men jag triv trots allt bra med min 02:a! Vi är ett gäng i krokarna nu så det hade varit kul att dra ihop någon gemensam körning fram emot våren!

Hälsningar

Maua
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Inlägg av Trelle61 »

Välkommen hit. Hoppas du skall trivas lika bra med din Varadero som jag
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Bengan
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 28 feb 2008, 15:38
Answers: 0
Ort: Varadero -08 - Kungsbacka

Inlägg av Bengan »

Tack för välkomnandet! Både MAUA o Trelleborg-ANDERS

Jag tror inte heller att jag skall bli besviken på hojen, jag har mest läst goda rescensioner (stavas det så ;-) ?) om varaderon.

Körningar ihop framåt vårkanten låter trevligt.

:D Bengt J :lol:
Bengan
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 28 feb 2008, 15:38
Answers: 0
Ort: Varadero -08 - Kungsbacka

Så Där ja

Inlägg av Bengan »

Idag, Fredagen 14 Mars blev det äntligen av att jag hämtade hem min nyinköpta Varadero. En kylslagen resa mellan Ahlqvist Mc AB, Göteborg och Kungsbacka. Slapp i allafall att frysa om händerna, värmehandtagen funkade superbt. 8)
Bengan
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 28 feb 2008, 15:38
Answers: 0
Ort: Varadero -08 - Kungsbacka

Efter en hel del strul

Inlägg av Bengan »

Sedan jag var här senast har det hänt en hel del. Efter 100-milaservice på Varaderon så började den att "tjyvstoppa" under körning o vid tomgångs stillastående. Ahlqvists i GBG hade cykeln under 14 dagar men kunde inte lokalisera felet. Jag krävde då en ny och fick det oxå. Så nu kör jag på en ny och det känns bättre.

Ahlqvists försäljare och verkstadspersonal har verkligen varit mycket tillmötesgående med att försöka fixa problemen den gamla cykeln och
lösningen blev till slut tillfredsställande.

Ett problem återstår dock. Båda cyklarna har den egenheten att när man försöker att köra långsamt (köbildningar, stadskörning o likn.) så rycker de. Precis som de dör när man slår av gasen eller rycker till när man gasar på minsta lilla. Måste jobba med kopplingen hela tiden.
Har talat med importören, HONDA i Kba, de tror att det ev. har med avgaskraven att göra.
Flera jag talat med har behövt att stoppa i en PowerCommander o "mappa" om dem för att bli av med problemen.

Hoppas att HONDA i Kba o Ahlqvists kan komma på en lösning för mig för det här är jobbigt !
Skriv svar