Japp, är ny här. Är en kille som bor i Härryda en bit från Göteborg. Har kört hoj i nästan hela mitt liv allt från Sporthojar till "pendlar" hojar och offroad till ren cross.
Har som det är nu funderat på att köpa mig en Transalp för att köra fram och tillbaka till jobbet med. Stora frågan är bara den att vilken modell skall man köpa?? Ser ju att det har varit en del uppdateringar på hojen genom åren. Bla att den har gått från 600 till 650 kubik. Så vilken utav dessa är viktigast att inte missa??
Därför så vänder jag mig till er här som kör dessa hojarna. Skall som jag skrev tidigare ha hojen för att köra fram och tillbaka till jobbet med. Sedan så är det ju helt ok att ta lite goa turer på helgen eller ev ta sig en liten semestertripp. Om den är ok för grusåka är det helt ok det med.
Hade tänkt att lägga max 35k men om det är så att hojen är tok mycket bättre med tex 650cc istället för 600cc så kanske man skulle kunna tänja på lädret lite.
Så kom med lite komentarer och förslag så får jag se hur jag skall göra
Bebbe - Hej nya här.
Hej!
För under 35k kan du få en bra 600cc från -97 till -99 som jag tycker är prisvärda. -94, om jag inte tar fel, kom en del förbättringar av motorn och inte minst kåpan som blev bättre och som jag tror är samma som till årsmodell -99. (Kåpan kan kommit tidigare).
-97 kom dubbla bromsskivor fram. Och -00 kom en omgjord modell med 650cc motor.
Miltal på en välskött och servad cykel gör inte så mycket då cykeln och motorerna är robusta och bevisligen slitstarka.
Har intrycket av att skillnaden emellan en 600cc -99 och en 650cc -00 rör sig om c:a 10 000 kr. Och skillnaden på 5 hk tycker jag kan kvitta och hittar du en fin 600cc, från 1997-99 med lite extra utrustning under 35k så anser jag att det en bra affär.
Det är min uppfattning. Har själv min andra TA nu av årsmodell -99 och är mycket nöjd.
För under 35k kan du få en bra 600cc från -97 till -99 som jag tycker är prisvärda. -94, om jag inte tar fel, kom en del förbättringar av motorn och inte minst kåpan som blev bättre och som jag tror är samma som till årsmodell -99. (Kåpan kan kommit tidigare).
-97 kom dubbla bromsskivor fram. Och -00 kom en omgjord modell med 650cc motor.
Miltal på en välskött och servad cykel gör inte så mycket då cykeln och motorerna är robusta och bevisligen slitstarka.
Har intrycket av att skillnaden emellan en 600cc -99 och en 650cc -00 rör sig om c:a 10 000 kr. Och skillnaden på 5 hk tycker jag kan kvitta och hittar du en fin 600cc, från 1997-99 med lite extra utrustning under 35k så anser jag att det en bra affär.
Det är min uppfattning. Har själv min andra TA nu av årsmodell -99 och är mycket nöjd.
Mvh / GeCe
Visst blir livet roligare på två hjul.
Visst blir livet roligare på två hjul.