Tjena,
Mitt körkort är mindre än en månad gammal (25:e juni), missade första uppkörningen men klarade andra...
Jag kör en TA XL650V ´07 som var splirrans ny när jag köpte den. Intressant hur min känsla för TA:n går i vågor, först tyckte jag den var ett fartmonster, sedan testade jag brorsans hoj (KTM 990) och körskolans hoj (Suzuki Z750 eller nåt sådant) och tyckte att jag köpt en moped.
Nu när jag kört den ett tag så har jag insett att det finns mer än tillräckligt med kraft för mig, insåg bara inte att man kunde utnyttja varvtalen över 5000 Och att det gick att luta hojen lite till i kurvorna
Jag har mycket kvar att lära...vi syns på vägarna...
/Per
Hultan
Välkommen!
Och grattis till kortet och ett bra val av cykel.
Transalpen är en cykel man brukar säga om att den är inte bäst på någonting men en utmärkt allroandhoj som ändå duger till det mesta om inte kraven är extrema.
Kraften i motorn duger gott och väl till för "normal" körning och det är inte några som helst problem att hänga med i trafiken med både passagerare och packning så en liten tourer kan man mycket väl säga att det är. En cykel i offroad segmentet med 21 tums hjul jag vill påstå är den mest praktiska av alla då den är hyfsat bekväm även för passagerare vilket inte alla kan ståta med. Motorns och växellådans silkesmjuka gång bidrar också i högsta grad till trivseln också. Och det finns gott om bevis på TA:ns användbarhet då den har och används av jordenrunt- och långresenärer. Används av en del till och med på tävlingsbanor för racing hur det nu går till. Funkar på dåliga skogsvägar och stigar för den som är intresserad av det.
En pålitlig cykel känd för bra kvalitet utan några större kända problem och mycker ekonomisk. Lätt att handla med begagnad och billig i drift och försäkring. Tycker du har gjort ett bra val av cykel även om det finns andra med mer pulver i motorn. Men vi har ju hastighetsbegränsningar på vägarna så vad ska med med mer hk till egentligen. De kostar ju bara extra pengar i inköp och dyrare försäkring.
Och grattis till kortet och ett bra val av cykel.
Transalpen är en cykel man brukar säga om att den är inte bäst på någonting men en utmärkt allroandhoj som ändå duger till det mesta om inte kraven är extrema.
Kraften i motorn duger gott och väl till för "normal" körning och det är inte några som helst problem att hänga med i trafiken med både passagerare och packning så en liten tourer kan man mycket väl säga att det är. En cykel i offroad segmentet med 21 tums hjul jag vill påstå är den mest praktiska av alla då den är hyfsat bekväm även för passagerare vilket inte alla kan ståta med. Motorns och växellådans silkesmjuka gång bidrar också i högsta grad till trivseln också. Och det finns gott om bevis på TA:ns användbarhet då den har och används av jordenrunt- och långresenärer. Används av en del till och med på tävlingsbanor för racing hur det nu går till. Funkar på dåliga skogsvägar och stigar för den som är intresserad av det.
En pålitlig cykel känd för bra kvalitet utan några större kända problem och mycker ekonomisk. Lätt att handla med begagnad och billig i drift och försäkring. Tycker du har gjort ett bra val av cykel även om det finns andra med mer pulver i motorn. Men vi har ju hastighetsbegränsningar på vägarna så vad ska med med mer hk till egentligen. De kostar ju bara extra pengar i inköp och dyrare försäkring.
Senast redigerad av GeCe † den tis 22 jul 2008, 03:49, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh / GeCe
Visst blir livet roligare på två hjul.
Visst blir livet roligare på två hjul.
- AeroSol
- 250cc
- Inlägg: 300
- Blev medlem: fre 14 sep 2007, 12:49
- Hoj: Transalp + CBF1000F
- Ort: Rönninge
- Kontakt:
Pröva gärna lite grusvägar den här säsongen också, när du är lagom varm i kläderna. Kom ihåg kurvtekniken på grus och att dra på gasen i slutet på kurvorna. En MC-polis sa till mig en gång "hanterar du grus så hanterar du alla underlag"
Lycka till och ta´t lungt!
Lycka till och ta´t lungt!
Lär barnen tidigt
Barmark = Hojsäsong!
Barmark = Hojsäsong!