chba

Berätta om dig och ditt. Trådnamn börjar med forumnick!
Är ett bra sätt att säga hej och att du har anslutit till forumet.
Användarens profilbild
chba
Cykel
Cykel
Inlägg: 30
Blev medlem: tis 14 okt 2008, 06:47
Answers: 0
Ort: XL1000 VA-08/ Nybro

chba

Inlägg av chba »

Hej mitt namn är Christer Bäckström och bor i Nybro.
Mitt hojåkande togs upp för ca:7 år sedan och började då med en Suzuki DR 650 RSE -94 den hojen hade jag i 5 år och hade rätt så kul med den men jag sneglade hela tiden efter en AT. Helt plötsligt så fanns det en till salu här i staden, rätt pris och svart i färgen och en lågmilare gjorde att jag slog till. Jag körde med den ca:2000 mil bla.en resa till Dalarna och en lite längre resa till Polen, men när man suttit en längre stund på dynan så var det som att det började liksom värka lite i de mellersta delarna på kroppen, det kändes som dynan var lite för smal.
I övrigt var det en rolig och tillförlitlig cykel som jag var nöjd med.
Den XRV,n hade jag till nu i Oktober då det helt plötsligt blev "rea" på Varadero -08.
Det blev en "röd/orange", jag fastnade för den färgen redan på mässan i Göteborg.
Dynan på denna cyklen är mycket bra att sitta på, har kört 39 mil i ett sträck utan att ha några problem, efter det har det blivit några kortare rundor så nu är det bara 20 mil kvar till 100 mil servicen. Det märks att det är lite mer pulver i motorn också.
Än så länge är jag mycket nöjd, hoppas att det blir en del rundor till sommaren som har lite längd så får man se vad den går för då.
Väl mött, Christer
Chba
Användarens profilbild
Molof
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 20
Blev medlem: tis 29 jul 2008, 00:10
Answers: 0
Ort: XL650V -05 / Habo

Inlägg av Molof »

Välkommen, Christer! Väl mött på vägarna.

//Mats
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Inlägg av Tramsvalp »

Tjaba, chba :)
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Hälsar också välkommen!
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Användarens profilbild
chba
Cykel
Cykel
Inlägg: 30
Blev medlem: tis 14 okt 2008, 06:47
Answers: 0
Ort: XL1000 VA-08/ Nybro

Inlägg av chba »

Jag får tacka för det fina mottagandet jag har fått här. Jag var ute en liten sväng idag (lördag) för att jag skulle få ihop de 100 mil som skall till för första servicen innan vintern kommer med en massa snö, men jag kommer att köra hela vintern så länge det inte är halt.
Får hoppas att man får en mild vinter så det går att köra lite mer nu än vad som blivit tidigare.
Väl mött på vägarna.
Christer
Chba
Skriv svar