1313, nu är det dags att presentera sig

Berätta om dig och ditt. Trådnamn börjar med forumnick!
Är ett bra sätt att säga hej och att du har anslutit till forumet.
Användarens profilbild
1313
Cykel
Cykel
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 11:21
Answers: 0
Ort: Transalp-89/Eskilstuna

1313, nu är det dags att presentera sig

Inlägg av 1313 »

Hej hej!!!

Ja nu har man väl smugit klart ute i kulisserna. Vart med sen 9 september. Jag blev med lilla grå några dar innan. Lilla Grå är en TA -89 som jag köpte från Falun. Väl använd men oj vad det går bra. Skönaste hojen jag ägt. Första trippen blev från Falu på natten för tåget till Falun fick stopp i Sala i två timmar innan man fick kliva på tåget för vidare färd mot Borlänge. Sen eftersom vi redan blev det buss till Falun. Sen att förra ägaren var en så hygglig och trevlig prick så blev det en hel del snack innan jag kunde styra hemåt. Så klockan blev över 23:56 när jag styrde mot Eskilstuna. Hade tänkt att vara hemma runt 00:00 men nu blev det 02:30 istället och firades med en varm korv och full tank på Macken utmed E20. Som tur finns det stryvärmare för när man ner mot Sala på natten så blev det ganska rått. Hade man inte haft värmarna så hade man nog suttit och grina i diket.

Om mig, 40 plus och fri som fågeln. Lite av en all konstnär. Lärare (svetslärare), håller på med massa olika fordon. Har även en Cheva -34 ratrod och Willys stationsvagn från -53 men det är en hel del jobb kvar på dessa så därför blev jag med Transalp bara för att få leka av sig.

Lilla grå då??? Ja en -89 med en hel del silvertejp (se tidigare ägare) men jakten rullar på lite nya kåpor. Ska väl förhoppnings lackas om nu i vinter. Om jag nu får tag i bättre beg kåpor eller om jag får laga dom andra så länge. HUr den blir ja det får vi se lite längre fram, men idéer är det inte ont av i alla fall.

Oj nu blev det så där långt igen. Svårt att knipa ihop. Bild kommer vad det lider.