OlleL säger hej

Berätta om dig och ditt. Trådnamn börjar med forumnick!
Är ett bra sätt att säga hej och att du har anslutit till forumet.
OlleL
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 27 jun 2009, 13:20
Answers: 0
Hoj: XL 700
Ort: Vingrau, Frankrike

OlleL säger hej

Inlägg av OlleL »

Hej, jag heter Olle, bor i Stockholm men vistas mycket i trakten av Valdemarsvik på ostkusten. Jag är i senioråldern och kör en Transalp 08 som jag köpte i våras. Innan dess hade jag en 96:a under några år och trivdes bra med den hojen, men tyckte det kunde vara dags att sätta sig på en helt ny hoj. Förutom vespa-åkning för många år sedan har jag haft en Suzuki GS550 81:a några år. Nyss hemkommen från fyra dagar och 200 mils minisemester med tält i Norge kan jag bara säga att transalpen är helskön - kan det bli bättre? Ska bli kul att vara med i detta forum som jag följt en tid och tycker är riktigt bra.
Användarens profilbild
Skalman
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: ons 14 jan 2009, 11:44
Answers: 0
Ort: XL 1000 V / Funäsdalen

Inlägg av Skalman »

Välkommen till forumet :D
Klart det kan bli lite bättre,300 kubik till ( XL 1000V ) och livet får en ny dimension.
Skalis
Skalis
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Inlägg av Fibern »

Mycket välkommen hälsar en som ser fram mot sin första Norge-tripp på två hjul. Ska bli rena (h)julafton den 1:a aug.
Kör ju själv en TA -96, och trivs ypperligt. Har hunnit med 230 mil på ca två månader.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
OlleL
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 27 jun 2009, 13:20
Answers: 0
Hoj: XL 700
Ort: Vingrau, Frankrike

Inlägg av OlleL »

Tack för hälsningarna! Vad gäller storlek på motor och tyngd på hoj prioriterar vi lite olika. Jag sitter ensam på hojen och då räcker motorn till med råge. Och så gillar jag att orka resa upp en vält cykel om det behövs (vi har ju också lite olika muskelmassa ;) Så för min del är transalpen suverän. Och lycka till Fibern på Norgeexpeditionen. För min del var det första gången dit, ett smakprov som gav mersmak.
Skriv svar