Larsa

Berätta om dig och ditt. Trådnamn börjar med forumnick!
Är ett bra sätt att säga hej och att du har anslutit till forumet.
Användarens profilbild
Larsa
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 08:08
Answers: 0
Ort: XL1000VA-10/Kungsbacka

Larsa

Inlägg av Larsa »

Jag är en ny MC åkare (41år) och min första MC blev en Honda Transalp -2005.
Jag hade egentligen inte tänkt att ta MC-kort men när jag såg alla MC pendlare glida förbi mig så smidigt varje dag jag åkte till jobbet så började intresset öka. Rätt som det var anmälde jag mig till en trafikskola (Maj-2009) och började samtidigt övningsköra med min far (gammal gubbe som glider omkring på en glidarhoj och fick sitt A-körkort 'gratis').
Försökte övningsköra men gubben bak men blev alldeles för bökigt så vi letade runt lite efter en hoj som skulle passa för övningkörning, som samtidigt skulle passa mitt behov samt min personlighet (jepp tycker att MC:n speglar vem du är). Det blev en Transalp som sagt och jag är helnöjd (nästan allt. Satans vindbrus vid högre hastigheter men det är något för en annan forumtråd). Allt gick fort då trafikskolan var perfekt. Tog med mig det jag gjort fel och övade med gubben och körkortet var i hamn 9:e Juli. Precis 2 dagar innan semestern. Blev spontanköra både hit och dit. Norge och trollstigen passerades i bara farten (någon som kan förklara vad bilar gör där överhuvudtaget?).
Så nu har 600mil avklarats och jag pendlar till jobbet dagligen med ett stort leende.
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Inlägg av Tramsvalp »

Välkommen i gänget. :)
Vindbrus i högre farter blir det nog på de flesta hojar. Testa med öronproppar innan du byter glas, jag har alltid proppar. Men som du säger, det diskuteras bättre i nån annan tråd, det finns väl ett par stycken redan.
Du bör även läsa tråden Kedja och drev för att undvika onödigt slitage.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Användarens profilbild
joeng38
250cc
250cc
Inlägg: 298
Blev medlem: sön 28 maj 2006, 12:40
Answers: 0
Ort: Huddinge, TA 600 -92
Kontakt:

Inlägg av joeng38 »

Välkommen! bättre pendalrhoj får du leta efter. Välkommen att kryssa på essingeleden i rusningen du spar timmar.
MVH JohanE
TA 600 -92, 7800mil
Skriv svar