Storfiskarn säger hej!

Berätta om dig och ditt. Trådnamn börjar med forumnick!
Är ett bra sätt att säga hej och att du har anslutit till forumet.
Användarens profilbild
Storfiskarn
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 09 maj 2009, 07:27
Answers: 0
Hoj: Transalp -94 SÅLD
Ort: Hyltebruk

Storfiskarn säger hej!

Inlägg av Storfiskarn »

Jaha, ytterligare en i raden av glada och nöjda TA-ägare. Är s.k. ombörjare efter ett uppehåll på 11 år då jag skrajade ur efter att nästan blivit mosad under en buss (ryyys!)... I våras blev så längtan för stor och Miatan jag haft som sommarskoj de senaste 4 åren såldes till förmån för en tvåhjuling! Jag var tidigt ganska klar över att det var en "allroad-hoj" runt 600 cc jag ville ha men inte helt säker på vilken. Yamaha Tenere, BMW F650, Aprilia Pegaso och Honda Dominator var tänkbara alternativ men jag har alltid varit lite svag för V-twinnar och gillar sedan länge Hondas maskiner... Sedan när jag hittade en 2-ägar-Transa från -94 färdigkittad med motorbågar och Givi-väskor till vettiga pengar var det ju klippt! Fantastiskt fin motorcykel som ger mig det jag vill ha, varje gång. Är särskilt nöjd med hanterligheten, mindre med turbulensen i högre farter (högt kåpglas, ska prova lägre eller VarioScreen). Skulle jag önska mig något vore det kanske lite mer mos i maskin...

Namn:Jonas
Årsmodell:1971
Bor:i Hyltebruk, ursprungligen Sthlmare
Jobbar med:Är Lastbilschaufför
Familj:Fru och en dotter född -06
Annat onödigt:Är inbiten sportfiskare med för lite fritid, spelar elbas hellre än bra och är såpass barnslig så jag gillar dataspel...

Hittade till forumet när jag "analyserade marknaden" inför hojköpet och det är mycket tack vare allt jag läst här det till slut blev en TA. Vettig maskin, vettiga kostnader osv. Börjar visst bli medelålders :oops:
Kul att det finns ett levande forum!

Vinka till varandra!
//Jonas
Smärtgränsen? Den skiter jag i! /Thomas Wassberg
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Hej och välkommen till Honda, Transalpvärlden och medelåldern. :D
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Skriv svar