Georgien 2015

Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Kategoriregler
Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
twowheeltours
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 06 apr 2014, 18:27
Answers: 0
Hoj: Transalp -99
Ort: Örebro

Georgien 2015

Inlägg av twowheeltours »

Hej! Jag har lagt ut bilder från min resa på facebook och de bilderna tog för stor plats för att kunna läggas in här på vårt fina forum. Jag har lagt ut både från min och hustruns gemensamma resa till Italien och från min egen soloresa till Georgien. Om någon vill titta via facebook så tror jag att mina bilder är offentliga. Min adress är [email protected] och jag heter Olle Viktorsson så jag borde kunna hittas. mvh, Olle
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Georgien 2015

Inlägg av Laffe »

Mycket fina bilder, och en helt grym resa är det tydligt att det var. Kul att se och börja drömma sig bort ett tag


"Man kör tills man är framme"
/ Lasse
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Georgien 2015

Inlägg av Ralf-FIN »

Har tittat på alla bilder och måste nog säga att man är något impad. Grymt häftig resa och fina bilder :clap :clap

Bara att lägga upp ett album här också och dela med dig.

Kul att du stötte på polarn Antti där ute i ingenstans uppe i bergen *thumb_up* Har ju följt hans resa också och dehär 1-dygns Järnrövskörningarna som man läser om ter sig som en cafeutflykt i jämförelse :mrgreen: :mrgreen:
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
twowheeltours
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 06 apr 2014, 18:27
Answers: 0
Hoj: Transalp -99
Ort: Örebro

Re: Georgien 2015

Inlägg av twowheeltours »

Hej! Inte ens en bild får jag lägga ut då filen är för stor. Vad gör jag för fel?
Användarens profilbild
Ivar
1200cc
1200cc
Inlägg: 2359
Blev medlem: tis 05 aug 2014, 20:50
Answers: 0
Hoj: VFR 1200 X
Ort: Tungelsta / Stockholm

Re: Georgien 2015

Inlägg av Ivar »

Först vill jag börja med att gratulere med din resa.
Helt genialisk så man blir givetvis lite avensjuk.
Helt fantastisk och mycket fina bilder.

Jag har problemer med att lägga ut bilder själv. Sitter med en ipad.
Min lösning ble att ladda ner Tapatalk så när jag lägger ut bilder använder jag Tapatalk.
Vissa filmer ser jag inte ens på forumet, ser bara en stor tom ruta. Då forstår jag det är kommit en filmsnutt öppnar Tapatalk och vips så är problemet löst.
Det är mitt svar på ditt problem. Kan givetvis finnas andre lösningar med men då hör dom nog av seg.
Let's be careful out there
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Georgien 2015

Inlägg av Stefan »

Jag själv (som inte finns på FB längre) gör som skye säger, lyfter in bilderna i en bildeditor och krymper dem där (spara som kopia om du vill ha originalstorleken kvar, kopian kan ju raderas väl du fått upp den i galleriet).

Det är rätt sunt att ha en maxstorlek på bilder, ibland ser man på t.ex. advrider.com att folk länkar till fullsize-bilder och det blir ett jäkla scrollande för att se dem, inget kul alls.

Om du kör Apple, har väl den en inbyggd redigerare? (Vet inte, vägrar deras produkter). Om du kör Windows, så kan t.o.m. Paint storleksändra bilder. Kör till 800 punkter, så lär de kvala in *thumb_up*

Annars finns ett stort antal fria program, t.ex. Gimp under GNU-licens som kan en hel del.

Själv använder jag en urgammal piratkopia av Photoshop, funkar kanon :D
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
twowheeltours
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 06 apr 2014, 18:27
Answers: 0
Hoj: Transalp -99
Ort: Örebro

Re: Georgien 2015

Inlägg av twowheeltours »

" onclick="window.open(this.href);return false;
twowheeltours
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 06 apr 2014, 18:27
Answers: 0
Hoj: Transalp -99
Ort: Örebro

Re: Georgien 2015

Inlägg av twowheeltours »

" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar