Med Chevy-75 till Norge.

Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Kategoriregler
Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
twowheeltours
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 06 apr 2014, 18:27
Answers: 0
Hoj: Transalp -99
Ort: Örebro

Med Chevy-75 till Norge.

Inlägg av twowheeltours »

Hemma igen efter en långhelg i Norge. Våren 2014 köpte jag min -99 Transalp av en ung man i Odensbacken som dessutom hade en till -99 Transalp, jubileumsfärg liksom min. I år slog vi följe till Norge, jag dock på min BMW F 800 ST.....

Vi utgick från Järle, 25 km norr om Örebro där jag bor. Järle-Hällefors- Malung-Särna-Idre-Norge-Tolga-Oppdal-Sunndalsöra-Aursjövägen-Åndalsnäs-Trollstigen-Geiranger-Grotli-Lomm-Lillehammer-Kongsvinger-Charlottenberg-Karlstad-Karlskoga-Nora-Järle.

170 mil på fyra dagar kändes lagom. Temperaturen oftast 12-14 grader. Oftast sol och endast några mil i duggregn. Tur som tokar hade vi, norska fjäll i slutet av augusti kan vara bedrövliga.

För mig var det här en resa jag måste göra. 1985, som 20-åring åkte jag Trollstigen-Geiranger på min Yamaha SR 500. 1995 som 30-åring gjorde jag samma resa, då på en BMW R 100. Tio år senare, 2005 gjorde jag och min röda Honda VFR 750 F samma tur, då i ösregn och jag var 40 år gammal. I år som 50-åring var resan alltså ett måste. Jag ser fram mot år 2025!

mvh, Olle
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Med Chevy-75 till Norge.

Inlägg av Ralf-FIN »

Shysst runda *thumb_up*

Här hade det varit häftigt att få lite jämförelsebilder från de tidigare turerna du räknade upp.
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
twowheeltours
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 06 apr 2014, 18:27
Answers: 0
Hoj: Transalp -99
Ort: Örebro

Re: Med Chevy-75 till Norge.

Inlägg av twowheeltours »

Ja, Ralf! Inte bara motorcyklarna skiljer. Kilon och hårfärg också...

Men Norge är sig likt...
Skriv svar