osisen- utrustning

Trådnamn: "Nick" Ditt forumnamn. Läs mallen och följ
Lista din personliga utrustning. Hjälm, sko, GPS, telefon .Tält camping o.s.v
Skippa smileys, text inlägg föredras om saklighet.
Användarens profilbild
Osisen
50cc
50cc
Inlägg: 75
Blev medlem: mån 20 jul 2015, 12:01
Answers: 0
Hoj: Xl 600v -98
Ort: Lerum

osisen- utrustning

Inlägg av Osisen »

Personlig utrustning:

Ställ: 4bikers allvädersjacka i svart/gul flourescerande (1800 ex ryggskydd), Richa allvädersbyxor svarta/gul flourescerande (2000). Fördelen är att de är snygga och man syns!!!, och har foder som går att plocka bort så man slipper dö av värmeslag nackdelarna har jag inte upptäckt än men kommer det några fyller jag på efterhand (inköpta på handelboden, Mölndal)

Hjälm: Shoei Neotec, svart/gul (6500) inköpta från handelsboden.com

Skor: Svarta skinnstövlar ixs, fördelen med dessa är att de sitter asskönt och man kan röra sig till skillnad från de flesta andra jag provat, nackdelen är väl som med alla stövlar, de är varma. (köpta från yamahacenter gbg 1600)

Handskar: carbon summer , man kan röra sig, de andas och vinden kyler lite, perfekta när det är varmt! (300kr inköpta från handelsboden.com)

Skydd: Har ryggplatta som sitter i jackan, fördelen att det är smidigt och bekvämt, nackdelen är väl att det inte känns like säkert även om de hamnar i samma säkerhetskategori som de flesta ryggskydd.

Regn:tänker inte köra i regn, ok kanske men mina kläder ska ju tåla en del så får se om det blir att investera i regnställ vid senare tillfälle.

Vinter: På vintern tänker jag inte köra!

Elektronik:

Telefon: Samsung s4

GPS: använder mig av min telefon om man ska nånstans och det funkar alldeles utmärkt! (har dock inte testat på motorcykeln än men i bilen funkar det kanon!)

Kameror: Samsung s4.. (behövs något annat liksom)

Intercom: Kommer använda SCALA Q3 eller nåt sånt tror jag för det är vad resten av min familj använder!
Övrigt:


Camping:
Dagen då osisen campar är nog samma dag som grisarna börjar flyga, vad är det för fel på hotell?

Tält:

Sovsäck:

Liggunderlag:

Kök:

Extra:

Hojen?:

Topbox: En stor ful svart sak, fördelen är att jag får med mig handväskan, nackdelen är att det är sjuuuuukt fult med toppbox.

Sidoväskor: nån måtta får det vara!

Extraljus:

12 v uttag:

Andra gadgets:

Vad är alltid med?:

Verktyg: Har med mig de där orginalverktygen som ligger i en liten svart box, fick tillfälle att prova dem redan första turen och de funkade utmärkt så dem kommer jag aldrig åka utan!
Stå upp! Tro på din morgondag! - Jr. Eric