twowheeltours utrustning

Trådnamn: "Nick" Ditt forumnamn. Läs mallen och följ
Lista din personliga utrustning. Hjälm, sko, GPS, telefon .Tält camping o.s.v
Skippa smileys, text inlägg föredras om saklighet.
twowheeltours
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 06 apr 2014, 18:27
Answers: 0
Hoj: Transalp -99
Ort: Örebro

twowheeltours utrustning

Inlägg av twowheeltours »

Hjälmen är en Arai SV som var en utgående modell jag köpte på rea 2007. Jag har bytt visir en gång och den börjar se litet skamfilad ut. Toppenskön hjälm men det börjar bli dags för en ersättare.

Kläderna kommer från Rukka och det är Rukkas budgetmodeller jag har. De är inne på sin tredje säsong och jag har haft litet strul med jackans vad Rukka har istället för dragkedja. Kan börja glipa isär men funkar om man smörjer med silikonstiftet Rukka skickat med. Annars täta och sköna kläder även om man funderar över om knäskydden kommer att skydda knäna när det behövs.

Handskarna består av ett antal lågprishandskar från bla Jofama och Biltema. Regntäta handskar brukar vara täta ungefär 500 mil så jag har med mig extra handskar så jag kan byta vid behov.

Stövlarna är min stolthet, Daytona Transopen. Jag har kört med Daytona i 25 år och köpte mitt fjärde par förra året. Brukar hålla tätt 7000-8000 mil och funkar att gå med även om mina nuvarande offroadstövlar är i tyngsta laget. Voyager är smidigare men skyddar sämre. Det är svårt att sluta med Daytona!

Jag hade skrattat åt de som inte kunde läsa karta tills jag billigt kom över en begagnad GPS för några år sedan. Så bra! Jag var fast trots att jag fasar för ny teknik och har ärvt min mors skräck för att trycka på knappar. Min gamla Tomtom Rider från 2008 blev en vän både på mc och i bilen så när jag i år skulle åka på mitt livs mc-resa till Georgien så köpte jag Tomtoms nya Rider 400. Den gamla funkade bra men eftersom jag ville ha kartor för östra Europa och Turkiet grävde jag djupt i plånboken. Gillar den nya, större tydligare skärm och mera lättjobbad. Gillar också att man kan vrida den i fästet så att den står upprätt vilket jag gillar bäst.