Schubert C3 pro

Trådar om kläder, hjälmar och sånt du har på dig när du kör.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Stensi
500cc
500cc
Inlägg: 600
Blev medlem: mån 17 jun 2013, 08:39
Answers: 0
Hoj: VRF800X Crossrunner
Ort: Strömstad

Schubert C3 pro

Inlägg av Stensi »

Bild

Börjar tråden igjen då jag råkade radera den första.. :frust:

Jag är inne på tanken att byta till en Schubert hjälm. Jag har i dag en öppningsbar Caberg hjälm som är komfortabel, men inte så tyst som jag önskar att den ska vara. Det är så att jag inte kan använda den utan öronproppar faktiskt... Har märkt att om jag håller på sidan där kanten går så forsvinner mycket utav ljudet..

Så jag undrar om nån har erfarenhet av Schubert hjälmen? Eller skulle jag valt att gå för en integral hjälm (eller vad dom nu kallas) Har glasögon, så är ju bra mycket smidigare med en c3 pro.

Vill bara ha lite feedback innan man köper hjälm till 4000++

:clap :clap
Användarens profilbild
Freddy
OS Norsk
OS Norsk
Inlägg: 429
Blev medlem: tor 23 aug 2012, 09:59
Answers: 0
Hoj: 2016 BMW R1200GSA
Ort: Haukvegen 22 Porsgrunn
Kontakt:

Re: Schubert C3 pro

Inlägg av Freddy »

Jeg har kjørt en sesong med c3 pro, og er fornøyd. Men som jeg har sagt tidligere, så står det ikke helt i stil med hva den koster. Finnes mange veldig bra hjelmer på markedet som koster mindre, og er like bra. Men du verden, jeg trives godt i den. Det jeg er litt skuffet over er låsmekanismen i den. Den er vanskelig å lukke eller åpne når man kjører. Samt at et kjent problem er visiret som blåser igjen når man kommer litt opp i fart. Dette problemet har jeg tatt opp med importøren i Norge, uten at de kan gjøre noe med det. Mange sliter med dette problemet.
http://www.freddy-mc.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Schubert C3 pro

Inlägg av Stefan »

Jag kör Schubert C3, om den har tillnamnet Pro vet jag inte. Och visst är den komfortabel. Tystare än vad jag hade tidigare, Handelsboden någonting. Men riktigt tyst går det nog inte att få någon hjälm, vindbruset finns där ändå.
Som Freddy skriver, den kan vara lite speciell i låsningen av "bogvisiret", låsa upp går väl an, men att få igen det ordentligt med buff och någon tröja innanför jackans krage, brukar allt kräva två händer. I synnerhet om man har vindskyddet under hakan monterat, vilket är väldigt skönt att ha när temperaturen kryper neråt. Att visiret blåser igen är ingenting jag har känt av, men jag brukar nog ändå vilja stänga vid 70-80 någonstans.
Bara min lilla enkrona...
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Stensi
500cc
500cc
Inlägg: 600
Blev medlem: mån 17 jun 2013, 08:39
Answers: 0
Hoj: VRF800X Crossrunner
Ort: Strömstad

Schuberth

Inlägg av Stensi »

Skye skrev:Det blir otroligt varmt och svettigt runt huvudet samt att den är bra mycket lättare än Schuberth att bära på huvudet.
Min Schubert C3 väger 1709 gram i storlek XL :D och AFX XL väger 3.82 lb / 1.73 Kg... :wink: MEN, AFX hjälmen var riktigt snygg hjälm! Synd att man har glasögon, då jag gärna kör med öppningsbar. Schubert är en ganska tråkig hjälm utseendemässigt..
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Schuberth

Inlägg av Fibern »

Stensi skrev: Schubert är en ganska tråkig hjälm utseendemässigt..
Tycker jag inte. Så här snygg är då min. :wink:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Skriv svar