RedPrimer: Slipon Transalp -07

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och höga kåpglas...
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
RedPrimer
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 29 mar 2014, 17:45
Answers: 0
Hoj: Transalp -07
Ort: Skaraborg

RedPrimer: Slipon Transalp -07

Inlägg av RedPrimer »

Har tittat på MIVV SUONO och LeoVice...vilka erfarenheter har ni av dessa eller andra liknande slipon...?
Jag vill ju som många andra åt det dova mullret men inte nödvändigtvis högt ljud...Mivv har en urtagbar DB-killer men har andra det också...?
Pros and cons...någon..?!
"..fate favors the prepared mind.."
Användarens profilbild
Nysse
500cc
500cc
Inlägg: 597
Blev medlem: lör 04 aug 2012, 23:33
Answers: 0
Hoj: VFR1200XD
Ort: Jönköping

Re: RedPrimer: Slipon Transalp -07

Inlägg av Nysse »

Jag har Leo Vince på min XL700. Evo II tror jag att den heter. Den har en db-killer som går att ta bort. Jag har db-killern imonterad då jag har tagit bort kat:en vilket i sig ger ett härligt ljud. Jag köpte en link-pipe från Leo Vince.


Skickat från en obestämd plats i värden!
Serendipity
RedPrimer
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 29 mar 2014, 17:45
Answers: 0
Hoj: Transalp -07
Ort: Skaraborg

Re: RedPrimer: Slipon Transalp -07

Inlägg av RedPrimer »

Tack för svar...jag ska sätta mig och studera utbudet på marknaden och gamla trådar här på forumet så jag förhoppningsvis inte ställer en fråga som redan finns besvarad här... :wink:
"..fate favors the prepared mind.."
RedPrimer
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 29 mar 2014, 17:45
Answers: 0
Hoj: Transalp -07
Ort: Skaraborg

Re: RedPrimer: Slipon Transalp -07

Inlägg av RedPrimer »

MIVV SUONO beställt...nu ska bara resten göras också...men det är inget som inte en rulle duct tape borde lösa...
"..fate favors the prepared mind.."
RedPrimer
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 29 mar 2014, 17:45
Answers: 0
Hoj: Transalp -07
Ort: Skaraborg

Re: RedPrimer: Slipon Transalp -07

Inlägg av RedPrimer »

Ojojoj....MIVV Suono på min -07:a transa med katalysator blev helt perfekt...inte för högt ljud men samtidigt det där goa åskmullret...jösses... :rock-on

Rekommenderas !!!
"..fate favors the prepared mind.."
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: RedPrimer: Slipon Transalp -07

Inlägg av Fibern »

Mysigt RedP, då får vi kanske lyssna till den musiken i Kapellskär i augusti. :rock-on
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Stensi
500cc
500cc
Inlägg: 600
Blev medlem: mån 17 jun 2013, 08:39
Answers: 0
Hoj: VRF800X Crossrunner
Ort: Strömstad

Re: RedPrimer: Slipon Transalp -07

Inlägg av Stensi »

RedPrimer skrev:Ojojoj....MIVV Suono på min -07:a transa med katalysator blev helt perfekt...inte för högt ljud men samtidigt det där goa åskmullret...jösses... :rock-on

Rekommenderas !!!
Vart beställde du den? Och pris? Jag kör med original fortfarande... Har lagt pengar på nya vindskydd och tankväska nu i början.
Användarens profilbild
matti111
Cykel
Cykel
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 09 maj 2016, 21:34
Answers: 0
Hoj: XL 650 V 2006
Ort: Vörå, Finland

Re: RedPrimer: Slipon Transalp -07

Inlägg av matti111 »

Jag bumpar den här två år gamla tråden och frågar liksom Stensi, var har ni köpt era avgasrör? Jag vill också ha lite mer muller i Transan, gärna med ett slipon-rör från Mivv, Leo Vince eller Remus.
"Don't make the fear of what could happen make nothing happen" -unknown
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: RedPrimer: Slipon Transalp -07

Inlägg av Stefan »

Matti, kolla med Saarela, http://www.saarelainorr.se i första hand, han är bra som *fläkt* att ha att göra med *thumb_up* Vet dock inte hur det ser ut med ekonomin runt frakt och så till Finland.

Jag kör LeoVince, köpte det från http://www.leovince-hamburg.de/ och det var inga konstigheter, bra pris också.

Men, så mycket "muller" är nog svårt att få ur en 650-kubikare, jag har en 700 (som du kan se), och muller vill jag nog inte kalla det. Men visst väsnades den en del när jag hade dbkillern ur. Satte i den vid besiktning och sedan har den fått vara i, jag blev less på ljudet utan... SÅ nu låter den väl kanske lite kaxigare än originalpipan, och går väl en aning bättre.

Men, du lär få fler svar, vet att det finns fler fabrikat som låter rätt ärtigt *thumb_up*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Skriv svar