Mer värmehandtag

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och höga kåpglas...
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Mer värmehandtag

Inlägg av Stefan »

Idag kom jag mig så för med att byta ut värmehandtagen på Alpen. De gamla höll en bit över 4000 mil, och var väl rätt slitna, så det var kanske dags. Nu fick det bli Biltemas, mest på grund av priset och tillgängligheten. Lika bra att ta det nu, så slipper man få panik i höst :D Men, med 10 grader, blåsigt och grååått, var det rätt gött på "provsvängen" (hade ett ärende i Märsta, så det tajmade ju bra).

Jag tycker de gav bra värme, bättre än mina förra Oxford. Men, jag saknar den steglösa regleringen. "Hi" blev lite i varmaste laget, och "Lo" räckte inte riktigt till efter ett tag.

Ska man peka på petitesser ändå, så är det ju lite märklig logik: Off - Hi - Lo... :conf: :D Men, spela roll då *visslar*

Och, lika nybörjaraktigt som på första bilarna, hade jag ju så klart gjort en snygg och diskret installation av de gamla, med påföljd att jag hade ett litet helvete att fimpa bort dem ner till matarkablarna för att kunna koppla på de nya *face* Så nu sitter de nya mindre snyggt, men mer åtkomligt *visslar* :lol: Tyvärr även med de töntiga originalkontakterna, men jag räknar ju inte med att de ska hålla hojen ut längre *yes*

F.ö. har jag sett att en del klagar på att de är för tjocka, men för mina långa händer och fingrar är jag bara glad att det bygger upp lite :clap Goa att hålla i *thumb_up*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Ivar
1200cc
1200cc
Inlägg: 2359
Blev medlem: tis 05 aug 2014, 20:50
Answers: 0
Hoj: VFR 1200 X
Ort: Tungelsta / Stockholm

Re: Mer värmehandtag

Inlägg av Ivar »

Bara du är nöyd så är väl allt bra *thumb_up*
Du går vel inte redan och längter till vinteren nu så du får tästat dom på riktigt ?*virrig*
Let's be careful out there
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Mer värmehandtag

Inlägg av Stefan »

Inte mycket, dagens test räckte så bra så *thumb_up* Nu vill jag ha SOMMAR :frust:
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Mer värmehandtag

Inlägg av Peter »

Jag gillar också när handtagen är lite tjockare. Och jag har ju ändå små frökenhänder

Skickat från luren
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Mer värmehandtag

Inlägg av Stefan »

@Skye, ja det kan ju vara en idé ja... Igång med rubbet tills det blir varmt och gott, sedan underhålla med läge lo... OK, jag kan köpa det. Det bara kändes lite udda, ingen issue, men just, udda.

Whatever, just nu är jag nöjd i alla fall, hoppas de kan klara 4k till.

@Pne, du ser, det är nog mycket en smaksak. Här fick jag en dirty koppling i skallen, men jag hoppar över den här :D
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Mer värmehandtag

Inlägg av Peter »

Men Stefan då

Skickat från luren
Skriv svar