Kedja och drev

Snacka oljor, stift, filter, drev, kedjor, däck och annat som slits och förbrukas.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Troberg
50cc
50cc
Inlägg: 73
Blev medlem: tor 09 mar 2017, 10:02
Answers: 0
Hoj: XL 600V Transalp -98
Ort: Stockholm

Re: Kedja och drev

Inlägg av Troberg »

Fibern skrev:Har du för avsikt att skjutsa på hojen? Är du/ni tunga och tänker ha full packning? Tänk då att den är ganska ryckig vid start på ettan fullastad. Detta p.g.a. rätt högt växlad på ettan. Det går hyfsat, men med lite kopplingsslirande. Som ensamhoj och fullt lastad, inga problem.
Stefan skrev:När jag köpte min 600 var den "uppkuggad" (högre växlad), men minns inte exakt tandantal. När det blev dags att byta, gick jag dock tillbaka till original, och jag trivdes definitivt bättre med det. Trots högre varvtal på motorväg så kändes det som att den utväxlingen på något sätt passade hojen bättre. Å andra sidan undviker jag motorväg så mycket jag bara kan... :) Där ska det till andra maskiner...
Tanken är att skjutsa min flickvän titt som tätt också samt att jag troligen kommer ha en del packning på ibland för att dra ut och tälta och göra lite små resor innan jag drar iväg på stort om några år. Jag är väl rätt tung och stor i för sig, haha. Är 195cm lång och väger 100kg.. :shock:
Så det kan ändå vara bättre att köra på originaldrev ändå?

I så fall lär jag nog köpa drivpaket från Saarela i Norr. *thumb_up*
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Kedja och drev

Inlägg av Stefan »

@Troberg, jag vill inte avgöra åt dig, och skjuts hade jag aldrig tillfälle att testa (min sambo har varit MYCKET tydlig på den punkten :)) Dock ligger jag själv runt 100 pannor så där kan det nog stämma. Men, i slutänden är det ju ditt val, och SÅ mycket kostar ju inte dreven ändå... Du kan ju alltid köpa på dig ett extra framdrev med ett kugg till,, då är det ju enkelt att byta och känna vad som passar just dig bäst.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Troberg
50cc
50cc
Inlägg: 73
Blev medlem: tor 09 mar 2017, 10:02
Answers: 0
Hoj: XL 600V Transalp -98
Ort: Stockholm

Re: Kedja och drev

Inlägg av Troberg »

Det var ingen dum idé alls. Jag vet inte varför jag inte tänkt på att köpa ett vanligt kit och sen bara köpa till ett framdrev med en extra kugg så jag kan prova vad som passar bäst.
Skyller på att jag har massa annat att tänka på, hehe

Tack för tipset!
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Kedja och drev

Inlägg av Stefan »

*thumb_up* Du ser :D Lycka till med att hitta rätt
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Skriv svar