Är i behov av elschema

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Tobias Nordlander
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 22 maj 2012, 08:48
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -07
Ort: Surahammar

Är i behov av elschema

Inlägg av Tobias Nordlander »

Hej alla!

Blev med Varadero -07 för två veckor sedan, är grymt nöjd och har hunnit med drygt 300mil (bla en resa till Norge).

Har nu tänkt riva lite i elen på den, vill ha ett uttag till gps och tel.

Finns det någon vänlig person här på forumet som kan förse mig med ett elschema?

/tobias
Användarens profilbild
Åke J
Cykel
Cykel
Inlägg: 36
Blev medlem: sön 22 aug 2010, 16:59
Answers: 0
Hoj: XL1000 -04
Ort: Luleå

Re: Är i behov av elschema

Inlägg av Åke J »

Det behövs inget elschema för det. Beroende på om du vill ha direktström eller över tändningen, direkt är det bara koppla ihop med batteriet med en säkring nära battariet. Vill du ha det över tändningen kan du haka på tex parkeringslyset. :blå:
Tobias Nordlander
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 22 maj 2012, 08:48
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -07
Ort: Surahammar

Re: Är i behov av elschema

Inlägg av Tobias Nordlander »

Så sant så sant, jag har nu tänkt en stund på hur jag vill ha det o bestämt mig för att jag kopplar direkt mot batteriet.

Ska mycket till att utrustning som är inkopplad gör att man inte kan starta hojen om man glömt en förbrukare i, när vi pratar tel o gps.

En stor fördel blir också att jag kan använda uttaget som intag till underhållsladdaren.

Nu när det är bestämt så får tankemödan användas till att konstruera fästen till tel o gps...
Skriv svar