Iphone hållare.

Om kameror, videoredigering, GPS, datorer, mobiler, intercom etc.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Honken
Nyfödd
Nyfödd
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 06 aug 2012, 16:53
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -08

Iphone hållare.

Inlägg av Honken »

Hej!

Har en Iphone 4 som jag vill fästa på styret till hojen. Någon som har erfarenhet av någon bra fästanordning/väska/skal som funkar? Det bör ju sitta ordentligt, gärna vara vattentätt och ge möjlighet att ladda under färd. Önskvärt är också om det går att använda funktionerna på telefonen. Har kollat en del på nätet och det finns en uppsjö att välja bland.

Tacksam för tips!
frhog
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 31 jul 2012, 21:13
Answers: 0
Hoj: Transalp XL650V-00
Ort: Löddeköpinge

Re: Iphone hållare.

Inlägg av frhog »

Enkel montering, vattentätt, laddning är möjlig, hörlurar går att koppla in, skärm/volym/powerknapp funkar och den är billig. Jag kör med denna. Själva fodralet "hakar" inte fast i fästet så antingen får man se till att köra i vertikalt läge alt. använda en liten klick superlim. Ljussensorn täcks över.
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Iphone hållare.

Inlägg av Peter »

Jag kör med denna http://www.louis.de/_1084551feec5d436f5 ... r=10001572
Det är egentligen till gps och som sådan fungerar den perfekt. Den borde fungera bra till en telefon också. Det är ett litet hål för kabeln på sidan så man kan ladda under körning också.
Jag körde en hel dag i skyfall utan det regnskydd som medföljer men den höll tätt ändå.
frhog
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 31 jul 2012, 21:13
Answers: 0
Hoj: Transalp XL650V-00
Ort: Löddeköpinge

Re: Iphone hållare.

Inlägg av frhog »

frhog skrev:Enkel montering, vattentätt, laddning är möjlig, hörlurar går att koppla in, skärm/volym/powerknapp funkar och den är billig. Jag kör med denna. Själva fodralet "hakar" inte fast i fästet så antingen får man se till att köra i vertikalt läge alt. använda en liten klick superlim. Ljussensorn täcks över.
Jag hade fel ang. att fodralet inte hakar fast i fästet. Man var bara tvungen att ta i lite så sa det "knäpp".
Honken
Nyfödd
Nyfödd
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 06 aug 2012, 16:53
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -08

Re: Iphone hållare.

Inlägg av Honken »

Hej!

Tack för tipsen!! :D

Köpte den på Kjell och co i dag. Man får väl vad man betalar för (99kr kampanjerbjudande)men den verkar faktiskt helt ok. Helt klart värt ett försök. Det finns en snabbkoppling på den så det är lätt att ta bort hållaren när man inte använder den. För min del är den mer tänkt att användas vid de lite längre turerna när man blir tvungen att ladda mobilen. Ska givetvis utvärdera hur det funkar att andvända navigationsapparna i telefonen också.

/Honken
Skriv svar