Rikta fälg

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Torbjörn
50cc
50cc
Inlägg: 79
Blev medlem: tor 26 jul 2012, 21:29
Answers: 0
Hoj: xl 1000 -99

Rikta fälg

Inlägg av Torbjörn »

Nån som har tips på var man gör det? Gärna i närheten av Malmö-Trelleborg. Eller någon som har en rak oskadad framfälg till en -99a?
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: Rikta fälg

Inlägg av hogge »

Hej Torbjörn
Jag fick riktat min framfälg på transalpen hos Bröderna Hörberg i Lödde med gott resulat. Det var ju en ekerfälg som nog är lättare att rikta genom att spänna om ekrarna. Vet ej om det går att rikta en aluminiumfälg. Är skadan stor är det nog svårt,men fråga kostar inget.
Lycka till
Hogge :silver:
Användarens profilbild
Torbjörn
50cc
50cc
Inlägg: 79
Blev medlem: tor 26 jul 2012, 21:29
Answers: 0
Hoj: xl 1000 -99

Re: Rikta fälg

Inlägg av Torbjörn »

Tackar för tipset, ska kolla där men tror att det krävs en del verktyg/maskiner som de inte har. Fler tips tas gärna emot.
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Rikta fälg

Inlägg av V Saarela »

Rikta/omekra ekerfälgar är det ju inte många mc-företag som klarar av. Nu känner jag ju inte till skåne, men klarar man av att fixa ekerfälgar så tyder det ju på att det är en firma som har lite koll på mc-världen och han som fixar fälgar har lite genuint intresse för motorcykalr.(....så kan man ju inte säga om en hel del mc-firmor idag)

Innebär då att dom(åtminstone meken som gjort det) har nog också lite koll på vem som kan tänkas rikta din fälg(ja, om dom nu inte då gör det också själv)
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6174
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Rikta fälg

Inlägg av Fibern »

Helsingborg-baserat företag. http://www.falgfixarna.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Skriv svar