avgasläcka.

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

avgasläcka.

Inlägg av maua »

Jag har ett läckage i kröken på bakre cylindern. Inte själva grenrörspackningen utan i första skarven med nästa del
av systemet. enligt mekanikern på honda måste jag ta av båda dämparna. finns det några andra saker som jag bör ha koll på för att inte göra bort mig?
Användarens profilbild
NoISv
Cykel
Cykel
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 11 mar 2013, 09:17
Answers: 0
Hoj: XL1000V 00
Ort: Färgelanda

Re: avgasläcka.

Inlägg av NoISv »

Jeg byttet _alle_ pakninger og klammer i avgassystemet uten å ta av demperen. Det var trangt og tok tid, men det lar seg gjøre.
Been there, Done that, Will do it again!
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Re: avgasläcka.

Inlägg av maua »

Jag fick isär allt tillslut. Det som strulade var en bult till ena väskhållaren.

Det mesta av alla packningar var dåliga. Den brända packningen till bakre cylindern var i princip helt borta.
Det som är konstigt är att den runda kopparpackningen till grenröret på främre cylindern saknades helt,Det har inte läckt dock. Skumt.
Jaja, nu ska hela systemet poleras innan det åker på igen. Redan klar med ena sidan. Kanske kastar upp lite före och efterbilder! Passar på att lacka om väskhållarna när dom ändå är av! Sen funderar jag på att göra pakethållaren/passagerarhandtaget svart när jag ändå håller på!
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Re: avgasläcka.

Inlägg av maua »

Kopparpackningen saknades inte alls, den var bara platt som en pannkaka! Förvånande! Trodde inte att den kunde bli så platt. Skruvarna till flänsen satt inte alls hårt!

Trist att få fel prylar från sin Hondahandlare. Man går in och ber om att få ett kit med packningar och nya klammrar. Får tre likadana av allt. Det är ju bara det att det är annan dimension på packning och klammer ner från bakre cylinden. Jaja, får byta i morgon när dom öppnar igen.

Nu är ialla fall systemet polerat! Blev väldigt bra! Grenröret fick sig en omgång med en stålborstrondell i borrmaskin och sen polertrissa med autosol! Ser ut som ny!
Skriv svar