Skyddens placering runt armbågarna?

Trådar om kläder, hjälmar och sånt du har på dig när du kör.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
rAWTAZ
Cykel
Cykel
Inlägg: 27
Blev medlem: sön 14 maj 2006, 00:36
Answers: 0
Ort: Borås

Skyddens placering runt armbågarna?

Inlägg av rAWTAZ »

Tjenamoss, här kommer jag med en ny fråga, gör ny topic också då det kanske finns iaf EN till som mig som alltid oroar mig för saker 8)

Har ju skaffat en sånhär: http://www.mp-asu.com/eng/dynamic.shtml

Robust jacka så långt man kan se o känna, bra i helhet så gott jag kan säga utan att ha testat den.. Men jag undrar över en sak och det är skydden i armarna.

Om ni kollar på bilden så ser ni linjen där den mindre robusta insidan av ärmen går över i den mer robusta utsidan.. Om ni tänker er den linjen även på baksidan av ärmen så kan jag säga att det är i princip där som skydden slutar vad gäller hur mycket de går runt armen.

Om man tar som exempel den knöl man har längst in på insidan av armbågen så är den helt oskyddad/ej täckt av skyddet. Skyddet i armen sitter alltså i klartext på utsidan av den.

Är detta OK/vettigt/normalt? En teori jag har är att man dels bör fälla in armar o shit om man kan när man klotar, och dels att man kanske inte så ofta faller/ligger/åker på "undersidan" (läs baksidan) av armbågen, utan att det mer blir just utsidan. Samtidigt kan man tycka att de som gjort jackan vet var de ska placera skydden.

Samtidigt säger ju praktiken att allt som sticker ut (även om d e små knotor på armarna), slår i o så om man krashar. Så därav kan man ju tycka att skydden borde täcka även runt baksidan, något de väl gör på de flesta skinnställ..

Tacksam för bedömning o info om hur det brukar o ska vara typ. Är det något jag bör överväga att byta jacka för?
rAWTAZ
Cykel
Cykel
Inlägg: 27
Blev medlem: sön 14 maj 2006, 00:36
Answers: 0
Ort: Borås

Inlägg av rAWTAZ »

Anyone? :(

Hur sitter era skydd?
Skriv svar