VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Berätta vad som är på gång. Bjud in eller tipsa kompisarna.
Användarens profilbild
Freddy
OS Norsk
OS Norsk
Inlägg: 429
Blev medlem: tor 23 aug 2012, 09:59
Answers: 0
Hoj: 2016 BMW R1200GSA
Ort: Haukvegen 22 Porsgrunn
Kontakt:

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av Freddy »

Svorsk er et universelt språk Skye i Skandinavia !

Men jeg personlig synes ikke prisene var veldig høye. Men jeg sitter her å funderer på om jeg skal bo på hotell eller i telt. Synes i grunn sånn mc treff er litt telt påkrevd. Men det er jo tidlig i juni og det kan jo bli noe kjølig. Men jeg kostet på meg ny sovsekk i Funesdalen, som jeg uten problem kan ligge i Antarktisk. For meg alene kommer vel turen på ca 3400 NOK kroner for den weekenden.

Men jeg litt i tvil om hva jeg velger enda.
http://www.freddy-mc.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av Jokern »

Pointen i detta är ju inte bara prisen, men oxå att det inte finns valmöjligheter såsom :
Vill jag ha goodiebag eller vill jag ha tältplats, eller vill jag ha hela paketet etc etc..

Jag vill kunna välja på dom sakar som finns tillgänglig, och inte "tvingas" till att betala "dyrt" för att få medverka i "gemenskapen"..
Att ni har fått ned prisen är väl bra, men vi som gillar att hitta billigt, skall väl inte ekskluderas från att få delta i aktiviteterna eller undanhållas från att få information??

Men det här med att : skall du äta med os andra och få information om aktivitetar, får du köpa hela paketet..
Den köper inte jag..
Då stannar jag hellre hemma....
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av Jokern »

Skye skrev:Sen skärper vi tonen. Att bara skrika ut missnöje tjänar ingen på. Ta kontakt med Erik Snurrepus på norska eller int. forumet så kan han säkert hjälpa till att lösa problemen och förklara. Det är han som har fixat allt med logi och mat.
Nu är det ju så att denna kategori handlar just om VCIM#16 och det är en träff som både du och andra har pratat om att man skall se till att delta i och jag skall ärligt säga att jag hade stora förväntningar till detta, tills jag läste ditt inlägg om att måste köpa hela paketet för att få info i samband med att man sitter och äter..

Som en annan skrev : det låter mera som en konferens, än en mc träff, där kärnan bygger på Hondas XL maskiner...

Så jag "skriker" ut mitt missnöje här i denna kategori, så andra här på forumet kan få del av det jag tänker på..
Precis som i andra kategorier..
Ordet är fritt..
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av Jokern »

Ta inte mina inlägg som nått argsint skit..
Men lite besviken är jag på att man skall "tvingas" att ta paket pris för att kunna säga : Jag var med på VCIM#16..

Jag vet oxå att norrmännen har lagt ned mycket tid o huvudbrott på denna träffen och det är inget ont menat i det jag skriver, det är bara principen i detta dilemma, för os som spenderar våra pengar annorlunda..

Se det från min sida :
Jag har fått Olivia med på resan ( hon flyger till Ålesund) för att visa henne det som vi såg i somras, och det kan jag göra vid att spara in pengar på "paket-priset", då är det väl inte fair att man från VCIM sida typ säger : take it or leave it..

jag kan inte tänka mig att denna diskution är den första ang VCIM på dessa 16 år..
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
kjetil
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 21
Blev medlem: lör 01 dec 2012, 16:41
Answers: 0
Hoj: XL2007VA Bloom Red

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av kjetil »

Hei kjære svenske venner.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å blande meg inn i denne diskusjonen, men jeg synes dessverre at den har komt helt ut av perspektiv.

Som de fleste av dere, har heller ikke jeg deltatt på et VIM-treff før.
Jeg hadde tenkt å delta i 2013, men det vart dessverre for dyrt for meg. ( Det er bare Freddy som har hagen full av olje. ;-) )

I år er jeg medlem av det så kalla Orgateam som har ansvaret for å planlegge lokalt.
Dette er ikke et treff i regi av den norske klubben, men den norske klubben stiller med folk for å hjelpe til organiseringa av det internasjonale treffet.
Når det er sagt, så er det ganske mye arbeid og organiserer et så stort treff på en så pass spesiell plass som Geiranger. Spesiell på den måten at det er en liten plass som igjen fører til få valgmuligheter.

Nå er det slik at ”Vim Attendance” er obligatorisk for å delta på VIM og dette har jeg, etter å ha jobba med dette arrangementet, full forståelse for.

Vim Attendance er det eneste som er obligatorisk så å blande inn telt, hotell og hytter i diskusjonen, blir feil. Du trenger ikke velge noen av delene om du har andre muligheter.
Det er ingen problem at dere leier hytte i stede for hotell og på den måten kan halvere selve boutgiftene i forhold til hotell.
Jeg bor 1.5 timer ifra Geiranger og kunne i prinsippet ha kjørt til å fra hver dag og kommet unna med bare Vim Attendance.

Hva er så VIM Attendance?
I pakken ”Vim Attendance” er det med 3 frokoster og 3 middager pluss en såkalt ”goodie bag”.
Denne ”goodie bagen” har en nettoverdi på en plass mellom 3 og 400 NOK vil jeg tippe, og inneholder t-skjorter, merker og litt andre effekter.
Så om du trekker ifra kostnaden med denne bagen, så sitter vi igjen med ca 900 NOK som dekker 3 frokoster, 3 middager og ikke minst lokaler til møteaktiviteter/sosialt samvær.
Dette er i mine øyne billig for å være i Norge. ( Det er tross alt hotellmat vi snakker om. )

Hva koster det å lage middag og frokost til en person i 3 dager? 4 - 500 NOK ???
Da kommer koking og oppvask i tillegg…  Så har du kanskje spart, i beste fall 500.- pr. person på dette treffet…. Er det verdt det?

Nå tipper jeg at måltid og møter er samlet for å slippe å leie ekstra lokaler og for at en så pass stor gruppe mennesker skal slippe å forflytte seg fra et lokale til et annet og i verste fall til et annet bygg et stykke unna. ( De fleste er vel ikke kjørbare heller.)

Dette arrangementet er et null arrangement.
Det vil si at arrangøren sitter igjen med null kroner i fortjeneste etter treffet.
De som har organisert treffet har då fått null kroner for arbeidet som er lagt ned.
Det internasjonale forumet får null kroner for det arbeidet som de legger ned i nettside, arbeid med booking osv.
Eventuelle kroner som er til overs etter et slikt treff, blir slik jeg har forstått det, uavkortet sendt videre til neste års arrangement.
Så alle jobber gratis for at dere som vil delta skal få en så stor og flott opplevelse som mulig.

Jeg vet at det ble undersøkt om det var mulig å holde treffet på Grande, men de hadde ikke kapasitet til et så stort arrangement den helgen, så valget vart Geiranger Hotel / Camping.
Dessverre har ikke Geiranger Camping hytter.
Alt er forsøkt gjort så billig som mulig, ingen har interesse av å betale mer enn nødvendig.

Jeg kjenner jeg blir litt lei meg og skuffet når dette arbeidet, som er blitt gjort frivillig og uten betaling, blir sammenlignet med ”Djurfarmen” og ”Adolf’s framtoning i 1943”.

Kjære Manne og Joker'n, håper at dere likevel tar turen til Geiranger og at dere ønsker være med på treffet.
Jeg ser frem til å møte mange kjente fjes men ser også frem til å knyte nye kontakter for fremtiden.

Om dere likevel ikke ønsker å delta, er dere alltid hjertelig velkommen til Ørsta og/eller Geiranger når dere skulle måtte ønske det og overnatting skal vi kunne ordne nesten gratis. ;-) (Joker'n kan veien. )

Uansett så håper jeg alle mine svenske venner får en fin sesong i 2014 og jeg vil vel helt sikkert treffe på noen av dere før høsten igjen er et faktum.



kjetil ------ :wink: ------
Senast redigerad av kjetil den fre 10 jan 2014, 12:54, redigerad totalt 1 gånger.
It's never too late to have a happy childhood. But the second one is up to you and no one else.

;-)
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av Jokern »

Bra sagt Kjetil :-)
Jag hade bara önskat att informationen hade varit tydligare på vim16.com.
Alla lär vi av våra misstag, även jag.
Jag ursäkter mig mycket för mitt inlägg om jämförelse av ORGA o mannen med den lilla mustasch.
Jag vet oxå att ni har gjort ett stort jobb att få detta på benen och har stor respekt för dig o dit team.
Aldrig i livet jag skulle trampa nån på fötterna.

Jag vet oxå vad det vill säga att ha en kontakt i ett annat land och det är nåt man skall värna om.

Så som du har lagt upp det i inlägget, förstår jag bättre innebörden av "anmälningsavgiften"..

Jag skall försöka bearbeta frun, Manne och Bea ;-)

Förlåt igen för mitt agerande på forumet.
Ibland går fingrarna snabbare än hjärnan.
Ni som känner mig, vet att jag faktisk är en "hyggelig" dansk :-)
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av hogge »

Skye skrev:Jag får ta på mig kritiken och skulden för att inte informerat
@ Skye
Tänkte egentligen inte heller blanda mig i det men du skall inte ta på dig skulden för det. Det har varit klart för mig att om man vill delta i en träff av den digniteten och omfattning som VCIM är så får man såklart välja någon av dom alternativen som är framtagna eller avstå. Tycker för övrigt att våra Norska vänner har gjort ett kanonjobb och förhandlat fram bra priser på allt. En stor eloge till dom. :respekt:
Hogge :silver:
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av Jokern »

Så här börjar nya inlägg i denna tråd...

Ikväll när jag kommer hem från tösens handboll match i Löddeköpinge, skall jag skicka in mitt och Olivia`s deltagande :clap :clap

Jag har pratat med "Snurrepus" och han sa att jag kan betala in för os 2 nu, och då kan han "reservera" ett ( Varadero) twin-rum till mig, och jag behöver inte betala detta rummet förrän i mitten av maj :respekt:

Hoppas på stor uppslutning till detta 16:e VCIM. *thumb_up*
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Freddy
OS Norsk
OS Norsk
Inlägg: 429
Blev medlem: tor 23 aug 2012, 09:59
Answers: 0
Hoj: 2016 BMW R1200GSA
Ort: Haukvegen 22 Porsgrunn
Kontakt:

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av Freddy »

Etter litt tenkende så har jeg bestilt rom og tilbehør i Geiranger. Jeg håper at jeg ser mange av mine svenske venner der oppe. Dette er virkelig noe jeg ser frem til. Så har noen glemt å bestille, så kan jeg anbefale dere å gjøre det nå.

Dette blir et høydepunkt i 2014 sesongen :D :D :D :D :D :D
http://www.freddy-mc.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Freddy
OS Norsk
OS Norsk
Inlägg: 429
Blev medlem: tor 23 aug 2012, 09:59
Answers: 0
Hoj: 2016 BMW R1200GSA
Ort: Haukvegen 22 Porsgrunn
Kontakt:

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av Freddy »

Jag tror att du inte vill veta det faktisk......

:banana
http://www.freddy-mc.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Sv: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av Peter »

Nu börjar det likna nåt igen :D

skickat från S3-luren
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av Jokern »

Ooooch nu tillbaka till tråden igen...!!!

Igår la jag vantarna på 2 st "biljetter" till VCIM#16..
Eftersom Norge inte är med i EU, då koster det ca 250:- att skicka mellan svensk och norsk bank :(
Så jag betalde genom PayPal som bara tar 104:- *thumb_up*
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av Jokern »

Fan där blev det minus 7 liter bensin :-(
Jaja det är tur nån har koll på läget.
Då vet man det till en annan gång :-)
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av maua »

Kommer du bara över fjället så är det ju bara neråt mot Gerianger sen. Du får stänga av och rulla sista biten :)
kaptenpetter
Cykel
Cykel
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 29 apr 2013, 09:01
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Kristianstad

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av kaptenpetter »

Säg till när ni ska betala. Jag jobbar i Norge och har därmed norskt bankkonto. Bor i Sverige så har även ett svenskt. Om någon känner att ni kan lita på mig så kan jag betala genom min norska bank och så kan ni sätta in pengar till mig på det svenska.
Bara att höra av er via pm så kan det ordnas.
Måste kolla mitt schema i Norge så jag vet om jag är ledig. Har inte mer än 4-5 timmars körning från jobbet till geiranger så vill gärna med.
Någon som har en plats i ett dubbelrum så kan jag tänka mig att dela
Petter
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av Jokern »

Nu är det bara 121 dagar kvar, mina vänner ;-)
Fan va det skall bli "nice" att få köra i Norge igen.
Skall bli kul att träffa många nya likasinnade :-)
Redan nu är där 30+ som kommer :-)


Skickat från en av Steve's manicker ;-)
Varje dag är en Honda(g)
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Vintersnack

Inlägg av Jokern »

Sitter o klargör rundan till Norge d 5 juni.
Jag har fått erbjudande av Ole dansk ( norska forum ), som bor i Breim, att sova över från torsdag till fredag.
Han skickade en fin väg att köra från Oslo fjordtunnelen till Breim. Via riksväg 13.
Så nu kan det snart bli värmare o den 5 juni ;-)


Skickat från en av Steve's manicker ;-)
Varje dag är en Honda(g)
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av Jokern »

Ja då är arbetsgivaren på Lantmännen på min sida ;-)
Idag fick jag beviljat ledig från o med onsdag den 4 till o med tisdag den 10 ;-)

Oj va det skall bli roligt :-)


Skickat från en av Steve's manicker ;-)
Varje dag är en Honda(g)
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av Fibern »

Jag har långt framskridna planer på att åka ner till Geiranger samma helg. Inte för att delta på träffen utan bara vara där som "vanlig" besökare. Får se hur det går, har då semester de två första veckorna i juni. Vi kanske ses där gubbar.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: VCIM#16 - Norway Geiranger , 6-9 Juni - 2014

Inlägg av Jokern »

Låter J**** bra Fibern Bild
Hade ju varit riktig kul att träffa dig där Bild
Vi håller tummarna Bild


Skickat från en av Steve's manicker ;-)
Varje dag är en Honda(g)
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Skriv svar