Tips på sysselsättning

Pratas, snackas om sådant som inte rör motorcyklar alls
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Tips på sysselsättning

Inlägg av Fibern »

Alltså så här är det, finge jag vara hemma varje dag hade det inte varit några problem. Men landstinget subventionerar bara bussresa ner till "Röbäcks-tattarland" (Umeå) måndag och hemresa fredag. Skulle jag istället för att bo på patienthotellet, åka hem och bort de övriga dagarna skulle kosta mig 8x252 :-, eller 2661:- för tio ToR-resor och med sjuklön skulle det ruinera mig efter några veckor. Har ingen aning hur länge, men minst sex veckor gissar jag att behandlingen kommer att ta. Patienthotell kostar, åtminstone i Norrbotten, 100 sek/dygn och då är det helpension.
Om det varit behandling i Sunderbyn ca 6 mil bort, hade jag kunnat åka bil mellan. Åtminstone några dar per vecka.

Vi har "Reprisen" i Piteå. Som erat återbruket i Göteborg som du nämner. Köpte bland annat en fungerande gräsklippare för en 50-lapp, som jag tog ner till stugan där den sedan blev stulen efter ett år.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Tips på sysselsättning

Inlägg av Stefan »

Fibern, jag har förstått att du kommer att vara fast i Umeå under veckorna, men måste säga att jag skulle vara lika ställd som du om vad man skulle hitta på, i synnerhet denna årstid :conf:

Hoppas du kommer på något bra, eller får bra tips *thumb_up* Och att det går så snabbt och bra som möjligt :hug: *drinking_cheers*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Ivar
1200cc
1200cc
Inlägg: 2359
Blev medlem: tis 05 aug 2014, 20:50
Answers: 0
Hoj: VFR 1200 X
Ort: Tungelsta / Stockholm

Re: Tips på sysselsättning

Inlägg av Ivar »

Fibern!

Jag ser du gillar fiske.
Har du provat flugfiske?
I så fall kansje dags att prova. *thumb_up*
Då kan du jo laga en masse flugor till sommaren kommer.
Det kommer att hålla deg sysselsatt i veckovis och dom kan ju säljas med om det blir exstremt många.

Mvh. Ivar
Let's be careful out there
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Tips på sysselsättning

Inlägg av Fibern »

Jo Ivar. Jag flugfiskar, fast mindre nu än förr, och har även bundit egna flugor. Nu har jag i och för sig mycket fler än behovet och mitt fiskande här i hemtrakterna har minskat i takt med att fötter och knän sviktar.
Men tack för tipset i alla fall.
Undrar dessutom om mina flugor skulle locka så värst många att köpa. Har ju med skicklighet och noggrannhet att göra. :?
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Skriv svar