Jag lägger ned..

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
AndersG
250cc
250cc
Inlägg: 289
Blev medlem: tis 11 mar 2014, 19:14
Answers: 0
Hoj: Varadero xl-1000v -01
Ort: Stavsnäs

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av AndersG »

Jag hade visst inte hela bilden och borde väl därför inte lagt mig i. Ber om ursäkt för det.
Fast, jag tycker fortfarande att många av oss är svamlare.
Användarens profilbild
Ivar
1200cc
1200cc
Inlägg: 2361
Blev medlem: tis 05 aug 2014, 20:50
Answers: 0
Hoj: VFR 1200 X
Ort: Tungelsta / Stockholm

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av Ivar »

Många av oss är tyvärr svamlare. Inkludert mig själv.
Tror nog många av oss har fått en tankeväkkare nu.

Jag tycker det är sorgligt och mycket trist Magnus inte orkar längre.
Fast provar jag sätta mig inn i honoms situation förstår jag honom också.
Är redd forumet småningom kommer dö ut om Magnus lägger ner.

Är själv dagligen inne och jag ser du nästan alltid är påloggat med.
Tro mig, jag vet hur mycket tid du lagt ner.
En ide kan ju va att ta bort tapatalk igen och ta bort alla dessa emojis.

Ovansätt vad som händer ska du @Skye veta att jag värkligen uppskattar all den tid du lagt ner på forumet.
Hoppas du orkar med oss ett tag till.
Kram och glad påsk
Let's be careful out there
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av Laffe »

Hej alla vänner!
Jag har haft ett ganska långt och mycket givande samtal med Skye idag, där vi rett ut en massa missförstånd, klargjort en hel del synpunkter men också - pratat om onödiga inlägg.

Jag är den första att be er alla om ursäkt för mitt tidigare inlägg, som skrevs i affekt och inte var särskilt genomtänkt vad gäller min formulering.

Jag menade inte att jag skulle lägga ner forumet, utan att jag behövde tänka efter lite innan jag skriver vidare.
Så funkar jag, blir lite småsur eller arg och då kan jag säga sånt som jag senare ångrar.
För att slippa det behövde jag ta en timeout med mig själv. Har jag gjort rätt för kritiken? Absolut! En hel del onödiga inlägg, inte på något sätt för att jaga ilägg, utan bara för att jag inte tänkt mig för.

Jag klär mig gladeligen i en rosa buff på Xl-träffen - för det har jag nog förtjänat...

Nog om detta nu, men jag ska tänka mig för hädanefter, och det borde vi nog göra lite till mans.

Nu släpper jag detta och går vidare med glatt humör och gott mod!

Kram på er!




Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6176
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av Fibern »

@Ivaradero
Bra och moget agerat. Jag hoppas innerligen att Magnus också fortsätter, men om inte skärpning från oss övriga verkligen inträffar så är forumets fortlevnad i fara.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av Jokern »

Stor eloge till Ivaradero, för sitt efterspel i detta infekterade "smileyinläggandejagande" eller vad det kan kallas..
Ingen behöver lägga ner eller gå in i väggen, för att nån svamlar mera än andra..

ALLA SVAMLAR HÄRINNE OCH DEN SOM SÄGER HAN/HON INTE GÖR DET KAN FÅ DENNA "IKKE SMILEY" AV MIG..

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Några gör det mera än andra och det är då det bliver jobbigt..

Forumet är levande pga mycket svamlande och att vi har träffats IRL..
Skulle vi bara göra inlägg när det kom en teknisk fråga, då kan jag säga att mindre än hälften hade varit kvar..
(Det är bara att titta på andra forum, som vill ha en "Clean" linje.. Folk söker sig ditt där det händer nått..)

Men som det redan är sagt, så gäller det om att bromsa upp en stund och reflektera på/över varför just jag skall lägga in nästa inlägg..
Finns det nått jag kan bidrag med vid att visa mitt intresse, eller är det bara för att visa mig, vid att "blanda" mig i tråden..??

Mitt råd är att Skye tar sig i nacken, och hitter en eller 2 moderater till, för att hjälpa till..
Det är inte nog med 1 Admin/moderator och 1 moderator..
Det bliver mycket jobb för Skye när han sitter och kämpar på andra fronter, än bara XL-forumet..

Sen är frågan, vad blev det av den sammanslutning vi skulle ha, när vi hamnade i såna situationer som just denna??
Rådet - Council
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6176
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av Fibern »

Jokern skrev:
Men som det redan är sagt, så gäller det om att bromsa upp en stund och reflektera på/över varför just jag skall lägga in nästa inlägg..
Finns det nått jag kan bidrag med vid att visa mitt intresse, eller är det bara för att visa mig, vid att "blanda" mig i tråden..??

Sen är frågan, vad blev det av den sammanslutning vi skulle ha, när vi hamnade i såna situationer som just denna??
Rådet - Council
Det kanske handlar mest om att "var jag postar nästa inlägg" och "vad bör jag svara i den här tråden". Tänk efter innan...

Rådet borde kanske även vara inkopplat. Får inte stå som en evig "papperstiger".
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av Peter »

Jag blev lite nervös när jag började läsa denna tråd. Jag hoppas att Skye vill fortsätta att slå oss på fingrarna när vi gräver för djupt i syltburken!! Vi vet vilket jobb du lägger ner!
Det är säkert inte sista gången det blir svammel i nån tråd, så då kanske det är bra att vi blir lite rosa då och då! Då kanske det blir lättare att skärpa sig!


Skickat från luren
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2411
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av Ralf-FIN »

Trist när det blir såhär, men rätt gjort att prata och reda ut innan saker och ting får fel proportioner.

Vi är många och jag själv inräknat som svamlar i tid och otid, i vissa trådar är det väl delvis OK, men som påpekats från både Skye & Fibern (och andra) så stör det innehållet i de trådar där information borde vara huvudsaken.

Skye gör ett stort och mycket bra jobb och han förtjänar all respekt för det. Jag har förståelse för frustrationen då det inte riktigt går fram alla gånger då han manar till skärpning.
Önskar förstås att du fortsätter Skye och att vi andra tar lärdom (än en gång).

Tycker också att "Rådet" kunde ta en aktivare roll...

Glad Påsk på Er alla
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1232
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av JanneBoj »

@Skye, som Admin ska du inte ta åt dig för vad som sägs och inte sägs på forumet. Du ska med stolthet se att även de dummaste inlägg lagras på rätt plats i databasen, att innehållet renderas korrekt i olika browsers , att säkerhets och funktionspatchar installeras och att forumet rent tekniskt fungerar. Du har har lagt ned mycket tid och svett och möda och se vad du har åstadkommit. Forumet är rent tekniskt nu bättre än någonsin och ser bättre ut och har fler funktioner än tidigare.
Men, som "Founder" kan man förstås tycka att det inte riktigt används på det sätt man avsett.
Det är Moderatorerna som ska se till att diskussionerna håller sig inom de ramar som satts upp och som gör att forumet kan användas som det är avsett.
Det kanske innebär att vi/du/ni ska se över denna roll och kanske se till att det finns några fler sådana och att mandaten för dem är tydliga och överenskomna.
Sen tycker jag personligen att Tapatalk-integrationen ska tas bort. Incitamentet för den var väl att det skulle underlätta för mobilanvändare att ladda upp filer/bilder om jag förstått rätt. Det fungerar ju alldeles utmärkt att göra i denna verison av forumet som du så förtjänstfullt installerat.
Så, kanske dags att våra moderatorer uttalar sig i frågan. Vad tycker ni?

// Janne
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Användarens profilbild
Nysse
500cc
500cc
Inlägg: 597
Blev medlem: lör 04 aug 2012, 23:33
Answers: 0
Hoj: VFR1200XD
Ort: Jönköping

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av Nysse »

Jag tar gärna på mig rollen att agera admin/polis på forumet. Och jag tycker att Tapatalk ska absolut vara kvar. Jag har inga problem att ge folk semester från forumet under en period. Tapatalk är inte ett problem det är sättet att använda systemet som kan vara ett problem. Ett förslag är att Skye är ansvarig för uppdatering av forumet och vi är några andra som ansvarar för modereringen.
Serendipity
Användarens profilbild
Nysse
500cc
500cc
Inlägg: 597
Blev medlem: lör 04 aug 2012, 23:33
Answers: 0
Hoj: VFR1200XD
Ort: Jönköping

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av Nysse »

Hej alla.
Ni har säkert sett svaret i en annan tråd på mitt erbjudande att vara moderator på detta forum och förstått att efter den reaktion så är mitt intresse noll. Jag har bett Fibern att radera min profil. Jag vill passa på att tacka er som jag träffat i verkligheten och er som jag träffat här på forumet. För det mesta har det varit positivit och kul.

Kanske ses vi på Facebook forumet om XL,
skye skrev:Facebook fungerar som en bi-portal och man lär känna varandra här, sedan övergår man till facebook att knyta ihop kontakterna. En medlem här har direkt startat en konkurrerande grupp som heter XL-1000 och om man inte finner en lösning på sina problem där, då kontaktar mig via PM för att få hjälp.
(snyggt beteende, eller hur? Vet vilka som är hjältar i den gruppen. Trollen som har huserat här)
Det internationella forumet eller i verkligheten.
Jag vill passa på att uppmana samtliga att tänka till vilken inriktning ni vill ha på forumet i framtiden. Vad är viktigt, hur ska det styras, vem/vilka ska styra och till vilken nivå? Fundera på vad som har skapat irritation så att det kan undvikas.

Edit. Ser att tråden har flyttats. Så min syftning ovan till en annan tråd gäller inte, det är denna tråd.

Glad Påsk
Nysse//Åke
Serendipity
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6176
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av Fibern »

@Nysse
Det är bara admin som har behörighet att ta bort medlemmar.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av Stefan »

Såsom medlem av rådet är jag den förste att erkänna att jag nog inte riktigt har förstått min roll, vilket till fullo är mitt eget fel. Så, eftersom detta forum är något jag verkligen har trivts på och med, lovar jag härmed att försöka göra mitt bästa, även om det kanske inte räcker så långt som jag önskar.

Sedan kan jag bara hoppas på att forumet och gemenskapen kan hitta ett sätt fortleva, det skulle vara otroligt ledsamt om det bara rann ut i sanden, det har blivit en viktig del i livet för mig. Och trots allt tycker jag man åtminstone nyligen har sett inlägg som hyllar informationen som finns, även om den tråkigt nog blivit utspädd och svår att hitta rätt på.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av Stefan »

Jag kan nog förstå dig till dels. Framförallt delen att få skit för att man påpekar det som blir fel. Att få skit för att man som admin talar om något som redan står att läsa i FAQ är INTE acceptabelt, och jag har ju sett i alla fall en del an den skit du fått i forumet. Självklart blir det tröttande i långa loppet. Möööjligen kan det bli lättare per skalle om vi är fler som delar på skiten???
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av Stefan »

Jaaa...vad säger man... min åsikt, mina 10 öre, är fortfarande, lägg ner den skiten!

Talar så klart inte för alla här, men tycker att ett tungt vägande skäl är just att det ställer till det i trådarna. Och gör forumet jobbigare att administrera. Men, som sagt, det är bara min 10-öring det.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1232
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av JanneBoj »

@Skye, du är fortfarande admin, avregga TapaTalk


Skickat från min iPhone med Tapatalk
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av Stefan »

Jaha... se där ja... Ännu en vinkel som jag som simpel användare inte hade koll på. Jag börjar nog så sakta börja ana den sits du sitter (har satt dig) i. Ja, det verkar finnas en hel del att ta tag i. Men återigen, om vi kan bli några som kan hjälpa till så kanske ändå...?
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6176
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av Fibern »

Det låter som en bra lösning. Hittills, sedan Skye tog över, har det i princip bara varit han och jag som modererat. Och kanske lite fel dessutom att admin ska ha moderatorroll också. Att han även fått agera mestadels ensam som adm. och jag haft enbart rollen som mod. men kanske inte nog kraftfull sådan, så har det blivit alltför mycket hopsamlat som Skye till slut inte tolererat och rutit till. Där vi står nu.
Så jag ser gärna ytterligare någon som vill dela på moderatorsysslan med mig och Stefan. Anmäl dig i "Förfrågan-tråden", du som är intresserad, så tar vi ett "ihopsnack" om roller och funktioner.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: Jag lägger ned..

Inlägg av hogge »

Hej på er alla
Tycker det verkar vara bra att ni delar upp arbetsuppgifterna lite. Skye har haft ett alltför stort lass att dra själv. Han har gjort och gör fortfarande ett kanonjobb med vårt kära forum. Något som vi skall vara rädda om. Om vi alla skärper till oss lite och tänker efter lite före vi postar så det hamnar rätt från början och tillför något till ämnet så sparar det både jobb och frustration för dom som sköter om forumet.
Valen av nya personer till rådet stöder jag till 110%. Själv har jag tvekat att anmäla mig då mina datorkunskaper inte är speciellt mycket att hänga i granen. Men är det något ni tror jag kan hjälpa till med så ställer jag mer än gärna upp. Tror vårt kära Forum har förutsättningar att gå en ljus framtid till mötes.
Ha det gött alla
Hogge :silver:
Skriv svar