Var nånstans köper ni eran olja till Scottoiler ? Gärna nån handlare i Sthlms-området
Eller kör ni med någon alternativ olja som visat sig lika bra ?
//SDS2490
Olja till Scottoiler
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
- Tramsvalp
- 700cc
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
- Hoj: Blå TA 650 -02
- Ort: Söderköping
Generalagenten Fottas har ett par adresser:
http://www.fottasmc.se/page.cgi?action=view&ID=695
Jag har inte provat annan olja, men kolla test av sågkedjeolja på http://www.ta-deti.de/ta/chainsaw.html Slutsats längst ner.
http://www.fottasmc.se/page.cgi?action=view&ID=695
Jag har inte provat annan olja, men kolla test av sågkedjeolja på http://www.ta-deti.de/ta/chainsaw.html Slutsats längst ner.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
- Tramsvalp
- 700cc
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
- Hoj: Blå TA 650 -02
- Ort: Söderköping
Har inte testat sågkedjeolja, men har nu kört 200 vintermil med LHM+ http://www.biltema.se/products/product. ... emId=82868
Original Scottolja funkade dåligt i minusgrader för mej, så jag letade efter nåt alternativ. Hittade LHM+ som är mycket temperaturstabil, lättflytande, och verkar funka utmärkt. Ska smörja bättre än ATF som somliga använder.
Läs mer på http://www.kroon-oil.com/uk/products/pr ... 124&m=desc
Den är som sagt lättflytande, men jag märker ingen större skillnad på oljestänk.
Vidhäftning tror jag är ganska ointressant för automatiska kedjesmörjare. Dels kommer det ständigt ny olja, dels kommer rimligtvis all olja som droppar på kedjan att stänka bort förr eller senare, oavsett vidhäftningsförmåga.
På nästa drivpaket ska jag bara köra med LHM+, för att se hur det funkar i längden. Den här kedjan hade redan gått 1300 mil med Scottolja.
Original Scottolja funkade dåligt i minusgrader för mej, så jag letade efter nåt alternativ. Hittade LHM+ som är mycket temperaturstabil, lättflytande, och verkar funka utmärkt. Ska smörja bättre än ATF som somliga använder.
Läs mer på http://www.kroon-oil.com/uk/products/pr ... 124&m=desc
Den är som sagt lättflytande, men jag märker ingen större skillnad på oljestänk.
Vidhäftning tror jag är ganska ointressant för automatiska kedjesmörjare. Dels kommer det ständigt ny olja, dels kommer rimligtvis all olja som droppar på kedjan att stänka bort förr eller senare, oavsett vidhäftningsförmåga.
På nästa drivpaket ska jag bara köra med LHM+, för att se hur det funkar i längden. Den här kedjan hade redan gått 1300 mil med Scottolja.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Jag har själv ett sk touringkit av scottoilern, dvs den variant som kan placeras bakom nummerplåten.
Min fundering är - eftersom boxen bygger ut cirka 5 cm, så hamnar nummerplåten längre bak.
Det innebär att lampan som ska lysa på plåten inte kan lysa där den ska.
Kan bilprovningen ha åsikter om detta?
Min fundering är - eftersom boxen bygger ut cirka 5 cm, så hamnar nummerplåten längre bak.
Det innebär att lampan som ska lysa på plåten inte kan lysa där den ska.
Kan bilprovningen ha åsikter om detta?