Extralysen till CRF1100D

Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Nesse
125cc
125cc
Inlägg: 147
Blev medlem: ons 10 aug 2016, 15:47
Answers: 0
Hoj: AT CRF1100LD 2020
Ort: Örebro

Extralysen till CRF1100D

Inlägg av Nesse »

Hej. Någon som tittat på detta eller har kunskap om vad man kan använda för extraljus. Helst så skulle jag vilja att man kan koppla in dem på befintliga kontakter (utan att veta om det finns för extraljus på min modell). Ser att Honda har "dimljus" men jag vill egentligen ha extraljus som lyser upp långt framåt, liknande touratechs (https://se.touratech-nordic.com/set-of- ... ports.html), men de måste man ju koppla in på batteriet och använda relä mm.

Har hållit på och kopplat och dragit el tidigare till batteri och gjort kopplingspunkter, men hoppas slippa göra det på min nya... 'puh
/Nesse
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F
Användarens profilbild
Nesse
125cc
125cc
Inlägg: 147
Blev medlem: ons 10 aug 2016, 15:47
Answers: 0
Hoj: AT CRF1100LD 2020
Ort: Örebro

Re: Extralysen till CRF1100D

Inlägg av Nesse »

Hittade en lösning på detta och har införskaffat. Köpte ett paket på Rugged Roads i England. Paketet består av en HEX ezCAN II och ett par Denali D4, plus extra kontakter. Kostar normalt 520GBP (inkl engelsk moms). Med tull och moms så blir det billigare än att köpa det i Sverig. Har dessutom inte hittat en EU-leverantör av det kompletta paketet. Alla sladdat från extraljusen är bara att plugga in direkt.

https://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb6 ... HND-002-D4

https://www.hexezcan.com/
Ganska enkelt installationsförfarande (men sladd dragningen bakom alla kåpor på AT1100 är ett meck). Fördelen är att man slipper få ett nystan med skarvar runt batteriet, eller bygga nån annan förnuftig lösning själv. Sedan kan man programmera vissa delar hur man vill att t ex extraljusen ska bete sig. ecCAN 2 kopplar man in på moppens canbus och den fångar upp signalerna från sensorer och kontakter (blinkers, tuta, lysen, natt/dag sensor) osv.

Nu har jag inte varit ute och kört än, måste få till fästena för extraljuset som inte var 100 med BW-Motech baren
/Nesse
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1232
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: Extralysen till CRF1100D

Inlägg av JanneBoj »

Spännande. Återkom med recension när du provkört.
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Användarens profilbild
Nesse
125cc
125cc
Inlägg: 147
Blev medlem: ons 10 aug 2016, 15:47
Answers: 0
Hoj: AT CRF1100LD 2020
Ort: Örebro

Re: Extralysen till CRF1100D

Inlägg av Nesse »

Kan bara säga en sak, bibliskt uttryckt: "Varde ljus..."

Bländande bra ljus nära och långt på helljuset. Det finns möjlighet att välja andra, klara, linser om man vill ha mer ljus bortåt och mindre "flodljus" framför. "dongeln" man monterar på gör ju att det blir snyggt och inget nystan runt batteriet
/Nesse
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F
Skriv svar