Installera Tapatalk?

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Installera Tapatalk?

Inlägg av rydde »

Tapatalk är en applikation som man kan installera i sin mobiltelefon. Den gör det smidigare att använda webbforum i mobilen. Detta är något som jag har upptäckt och använt ett tag. För att det ska fungera behöver dock forumadministratören installera något form av plugin i forummjukvaran. Detta plugin finns till flera av de stora forummjukvarorna, bl a phpbb3. Några kända sajter som redan anammat Tapatalk pluginnet är t ex "sporthoj.com" och "www.xrv.org.uk".

Är detta något som kanske xl-forum.se's admins har funderat på att lägga in? :)
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Re: Installera Tapatalk?

Inlägg av Tramsvalp »

Funderat på det har vi nog inte, men får väl ta och fundera på det nu.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Installera Tapatalk?

Inlägg av rydde »

För skojs skull tänkte jag att det kunde vara kul att visa hur det ser ut i tapatalk och därför tog jag lite skärmdumpar. Det fina jämfört med att använda webbsajten direkt i telefonen är att innehållet anpassas för det lilla formatet på smartphonen. Således slipper man onödigt panorerande och zoomande för att komma till "rätt ställe" på skärmbilden.

1) Här är startsidan där man kan bläddra bland all världens forum. I dagsläget har de drygt 5500 st forum som använder sig av deras plugin. En sökning här på "transalp" idag leder till 0 träffar trots att det finns flertalet olika Honda forum. Tänk vilken möjlighet att vara först :wink: :wink: :wink:
bild1.PNG
2) Den här skärmen syns när man klickar på konton. Det är de sajter man har loggat in på någon gång via tapatalk och låtit tapatalk komma ihåg inloggningen. Ja, som ni ser har några små obetydliga forum jämfört med xl-forum smugit sig in i listan...underligt... 8)
bild2.PNG
3) När man valt ett konto kommer man in på forumet och är direkt inloggad. Först kommer man till en lista på senaste inlägg oavsett kategorier, men man kan även klicka nertill på "Forum" så ser man kategorierna:
bild4.PNG
4) Sedan klickar man sig in i valfri kategori. De olika trådarna visas med tydliga prickar om de innehåller olästa inlägg. Så här ser det ut när man klickat på en godtycklig tråd. Som synes är det lättläst och direkt lagom zoomat för handformat:
bild5.PNG
Så. Nu vet alla ungefär vad det rör sig om. Ska inte tjata mer om detta nu :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Re: Installera Tapatalk?

Inlägg av Tramsvalp »

Snyggt inlägg!
Det verkar ju vara en vettig grej. Själv mobilsurfar jag inte än, så jag saknar inte tapatalk, dessutom har både jag och Henning svårt att få ändan ur arslet med såna här besvärligheter, så tjata på bara. :)
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Användarens profilbild
cub
125cc
125cc
Inlägg: 131
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 19:25
Answers: 0
Ort: TA 700 -08 / Stockholm

Re: Installera Tapatalk?

Inlägg av cub »

Jag klarar nog min abstinens tills jag sitter vid en riktig dator. :mrgreen:
Olle Å
250cc
250cc
Inlägg: 324
Blev medlem: sön 10 maj 2009, 20:53
Answers: 0

Re: Installera Tapatalk?

Inlägg av Olle Å »

Kör hoj i stället för att sitta och bluppa på en mobil. Vi har tillräckligt med mobilstörda ungdomar ändå.

Ursäkta kritiken , men vi som är lite äldre kam nog inte förstå hur man kan bli beroende av sin mobil.
Om vägen är för dålig, byt hoj.
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Installera Tapatalk?

Inlägg av rydde »

Olle Å skrev:Kör hoj i stället för att sitta och bluppa på en mobil. Vi har tillräckligt med mobilstörda ungdomar ändå.

Ursäkta kritiken , men vi som är lite äldre kam nog inte förstå hur man kan bli beroende av sin mobil.
Nu är du teknikfientlig! :lol:

Skämt åsido jag förstår vad du tänker och nog ligger det något i det. Jag är inte ute efter att lägga någon påfrestande börda på administratörerna, ville mest bara visa vad som finns. Tycker själv det är lite kul bara. Var och en väljer ju vad de vill använda.
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Olle Å
250cc
250cc
Inlägg: 324
Blev medlem: sön 10 maj 2009, 20:53
Answers: 0

Re: Installera Tapatalk?

Inlägg av Olle Å »

rydde skrev:
Olle Å skrev:Kör hoj i stället för att sitta och bluppa på en mobil. Vi har tillräckligt med mobilstörda ungdomar ändå.

Ursäkta kritiken , men vi som är lite äldre kam nog inte förstå hur man kan bli beroende av sin mobil.
Nu är du teknikfientlig! :lol:

Skämt åsido jag förstår vad du tänker och nog ligger det något i det. Jag är inte ute efter att lägga någon påfrestande börda på administratörerna, ville mest bara visa vad som finns. Tycker själv det är lite kul bara. Var och en väljer ju vad de vill använda.
Jag är inte teknikfientlig, men tycker att allt detta mobilberoende som en hel del uppvisar verkar lite galet. När man inte ens kan gå och lägga sig för att sova och har mobilen som napp.
Om vägen är för dålig, byt hoj.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6176
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Installera Tapatalk?

Inlägg av Fibern »

Ja, skulle jag på min fritid, t.ex. nu under pågående jakt, hålla på med mobilsurfande, så behöver jag nog dubbelt så lång semester. Ty här, där jag nu befinner mig,nånstans i norrlands inland, tar det minst fem minuter bara att öppna en webbsida i mobilen. Inget 3G-nät här inte. Knappt 1,5. :roll:
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Installera Tapatalk?

Inlägg av rydde »

Skye skrev:Jag har elektronik som intresse...
Tack Skye, dessa ord värmer. Plötsligt känns det inte lika ensamt i tekniklägret längre... :wink:
Fibern skrev:Ja, skulle jag på min fritid, t.ex. nu under pågående jakt, hålla på med mobilsurfande, så behöver jag nog dubbelt så lång semester. Ty här, där jag nu befinner mig,nånstans i norrlands inland, tar det minst fem minuter bara att öppna en webbsida i mobilen. Inget 3G-nät här inte. Knappt 1,5. :roll:
Webbsidesurfning och norrlands inland är inte så kul. Har man Telia får man ju ofta Edge när andra operatörer faller tillbaka på vanlig GSM. Då är Edge att föredra. Viktigt här är ju att optimera användningen av bandvidden så man kör teknologier som inte skickar mer än det som man verkligen behöver. Ett utmärkt exempel här är ju t ex Tapatalk (hihi fick man det sagt) :-D
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Skriv svar