Fler än jag som väntar på våren?

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Dannyboy
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: fre 09 feb 2007, 10:12
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -10
Ort: Kävlinge

Fler än jag som väntar på våren?

Inlägg av Dannyboy »

Hej på er alla!
Är nykommen medlem i klubben och skall hämta hojen på fredag. Tyvärr har de hotat med snö så det är möjligt att det blir senare.
Jag har gått och fluktat på TA:n i många år och tänkte först köpa en äldre, men det blev en -02:a i silver. Körde mycket hoj på åttio-talet, från -78 (efter 125:an), fram till 1987 då jag sålde min Honda 900 F2. Hann med 4 olika Honda under den tiden. Eftersom jag jobbade som MC-mek ett tag och fick köra det mesta på två hjul, tyckte jag att Honda hade högst kvalite/finish på sina hojar, men det är som sagt min bedömning, det finns säkert de som tycker annorlunda.
Ett tips till er som tycker det är lite dött här. Gå in på Transalp.org som är lite större och det händer lite mer. Många trevliga knuttar där som vill dela med sig, jag är själv med där också. Du måste förstås skriva på engelska, men det kan ju de flesta idag. Ett annat tips är att gå med i en lokal MC-klubb, vilket är väldigt trevligt, speciellt om man inte har någon polare som också kör hoj.
"En gång knutte, alltid knutte"
Ny hoj: Honda Varadero -10
Störtbåge, toppbox, högre ruta, doftgran
...än så länge.
Användarens profilbild
Ingemar
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 22:05
Answers: 0
Ort: Sjöbo XL700VA-08

Fler än jag som väntar på våren?

Inlägg av Ingemar »

Hej på er alla! Jag har en Transalp-04 som har rullat endast 360 mil och jag har längtat väldigt mycket till våren. Min förhoppning var att jag skulle köra många underbara grusmil denna vår och sommar, men för två veckor sedan fick jag ett epilepsianfall som grusade alla planer. Nu måste jag vara anfallsfri i två år innan jag får börja köra bil och mc igen. Min första tanke var: lika bra att sälja hojen. Men två år går ju ganska fort så jag tror jag behåller den, måste ju prova dom nya värmehandtagen jag fick i julklapp.
Användarens profilbild
darthv
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 14
Blev medlem: ons 21 mar 2007, 14:35
Answers: 0
Ort: Västerås

Re: Fler än jag som väntar på våren?

Inlägg av darthv »

Ingemar skrev:Nu måste jag vara anfallsfri i två år innan jag får börja köra bil och mc igen.
Det var verkligen ingen solkskenshistoria! Är stress något som bidrar?

Jag drog visserligen en repa för flera veckor sen, men pga tidsbrist har det inte blivit något sen dess :( längtar som f-n.
. . . F M X 6 5 0 . . .
Skriv svar