Vad jag kan förstå, efter att ha kollat på Transalp-schemat:
Om du kortsluter startreläet så går startmotorn igång, den matas inte via någon säkring. Men motorn kommer inte att starta eftersom den inte får nån ström till tändningen. Jag tror att felet är huvudsäkringen eller i anslutning till den, och att det inte tjänar nåt till att kortsluta startreläet.
Dålig kontakt vid säkringen kan ha orsakat hetta och till slut avbrott. Om det är så kan säkringen ändå vara hel. Jag tror att du måste ta isär, med eller utan våld.
Men jag vet ju inte hur det ser ut i verkligheten.
Kanske går det att kortsluta säkringen, men då har man risken att säkringen hade gått pga nåt fel, och att man ställer till det än värre genom att ha sönder det som säkringen skulle skydda...
Elfel - batteri, magnetventil, regulator och likriktare.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
- Tramsvalp
- 700cc
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
- Hoj: Blå TA 650 -02
- Ort: Söderköping
Re: Elfel - startrelä
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp