PITEÅ-GEIRANGER-TROLLSTIGEN via Värmland

Berätta vad som är på gång. Bjud in eller tipsa kompisarna.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

PITEÅ-GEIRANGER-TROLLSTIGEN via Värmland

Inlägg av Fibern »

Filar på en tur här norrifrån via E45, nordvästra Värmland, Geiranger-Trollstigen och hemöver via Röros och Funäsdalen.
Någon i Norr/Västerbotten som är intresserad att slå följe?
Start månd. eller tisdag vecka 32.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: PITEÅ-GEIRANGER-TROLLSTIGEN via Värmland

Inlägg av Fibern »

Skye skrev:Kanske inte slå följe men att mötas upp i Geiranger.
He he, nej slå följe för dig skulle innebära en rejäl omväg. Hade jag bott i Sundsvall skulle vi haft ungefär lika långt.
Men absolut, kul om vi kunde ses där nere.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
botte
125cc
125cc
Inlägg: 153
Blev medlem: fre 30 jun 2006, 20:42
Answers: 0
Hoj: TA 600 -94
Ort: Piteå

Re: PITEÅ-GEIRANGER-TROLLSTIGEN via Värmland

Inlägg av botte »

Vill?
Javisst!
Men kan?
Vi får se, du vet hur läget är, men jag skall iaf besiktiga på onsdag :?
Botte
Det är aldrig för sent att börja om!
Användarens profilbild
Ulf
125cc
125cc
Inlägg: 194
Blev medlem: tis 10 feb 2009, 16:23
Answers: 0
Hoj: XL1000VA-08
Ort: Dalsjöfors

Re: PITEÅ-GEIRANGER-TROLLSTIGEN via Värmland

Inlägg av Ulf »

Låter kul, en kompis och jag kommer att åka upp till geiranger den veckan. Vi får väl se, kanske vi syns :D
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: PITEÅ-GEIRANGER-TROLLSTIGEN via Värmland

Inlägg av Fibern »

Ulf skrev:Låter kul, en kompis och jag kommer att åka upp till geiranger den veckan. Vi får väl se, kanske vi syns :D
Självklart ska vi försöka träffas om möjlighet finns. Skulle vara trevligt. :)

Har nyss kommit hem från en "golgata-vandring". Varit ner till Dals-Långed och hämtat en Suzuki. Nej inte en tvåhjuling, utan en "fyrfota" fuling. En Suzuki Samuraj -86.
Jag varnar starkt för att ni sätter er och åker 120 mil i en sådan. Pisksnärtskador och hörselnedsättning hör till standardutrustning i ett sånt fordon. :( :cry:

Hursomhelst, jag upptäckte under resan vilka län som inte får pengar till vägunderhåll. Vilka gudomliga mc-vägar t.ex. värmland bjuder på. Så jag kommer absolut, bara jag är frisk, att åka ner till Årjäng, troligen pipa iväg till Geiranger-området och sedan åka ner till värmland igen för vidare transport norrut. Under en vecka eller så.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: PITEÅ-GEIRANGER-TROLLSTIGEN via Värmland

Inlägg av Fibern »

Har nu äntligen bestämt upplägget.
8 augusti hoj via E45 till Årjäng. Sen börjar sinnesförvirringen tycker ni. Buss till 08-land. Några dar senare flyg till Oslo och ca. ett dygn senare buss åter till Årjäng.
Men därefter blir det så mc in i Norge och Geiranger etc etc. Den färden startar troligen den 15/8 och då blir det nog fortsatt färd uppåt och via Röros in i Sverige och vidare hemöver.
Så är någon härifrån i Geiranger-området ungefär 15,16 och 17 augusti så kan ni ju messa på 070-3161963.
Mvh Anders.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: PITEÅ-GEIRANGER-TROLLSTIGEN via Värmland

Inlägg av Fibern »

Är du redo nästa måndag Arvikathomas?
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: PITEÅ-GEIRANGER-TROLLSTIGEN via Värmland

Inlägg av Fibern »

Får väl meddela att resan blev lyckad, trots en våt start i Norra Värmland. Regnade som "faan" i Årjäng hela förmiddan, så först vid tvåtiden tycktes det bli farbart med "bara" vanligt regnande.
Men under övrig resa passerade bara mindre skurar lite då och då och väl i Geiranger så var det uppehåll vid ankomst och blandat sol o moln följande dag. Ett väder som följde med hela den dagen via Trollstigen och Trollväggen tills vi kom till Dombås på kvällen, då ett duggregn var i farten. Men som sagt, huvudmålen för resan med skapligt väder och det känns som de 300 milen var värda besväret.
Dessutom kan tilläggas att TA:n är en jäkel till tålig maskin. Hur många av er har kört ca 125 mil med sådär 25 kilos överlast? :)
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
arvikathomas
50cc
50cc
Inlägg: 113
Blev medlem: lör 03 okt 2009, 17:27
Answers: 0
Hoj: Triumph Tiger 955i
Ort: Arvika

Re: PITEÅ-GEIRANGER-TROLLSTIGEN via Värmland

Inlägg av arvikathomas »

Det här läste jag lite sent :roll: Årjäng med omnejd har ju många trevliga vägar! Var upp till geiranger för en månad sen, härliga vägar där, dock åkte vi bil, frugan ville inte åka så långt på hoj, men nån gång ska nog det bli av också. Hör av dig om du är i västvärmland igen :D
Senast redigerad av arvikathomas den sön 07 okt 2012, 14:33, redigerad totalt 1 gånger.
En svensk tiger
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: PITEÅ-GEIRANGER-TROLLSTIGEN via Värmland

Inlägg av Fibern »

arvikathomas skrev: Årjäng med omnejd har ju många trevliga vägar! Hör av dig om du är i västvärmland igen :lurk:
Jovisst Thomas, jag åker gärna ner till Värmland igen. Och kanske på andra vägar än E45. Dels har jag en bekant i Årjäng och sen lockar även en tur längre ner via Dalsland och runt Vänern. :röd: När var och hur vet jag ju inte, avståndet är ju det enda som bromsar, men nog ska jag höra av mig om det blir av.
Var förresten ner till Årjäng i vintras. Åkte tåg till Storå och köpte en beggad Subaru Forester hos Hugo Erikssons Bil och fortsatte sen till Årjäng innan hemfärden.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Skriv svar