XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Berätta vad som är på gång. Bjud in eller tipsa kompisarna.
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av rydde »

hogge skrev:Rydde
120 km/h Malmö -Göteborg finns inte.Sån tur har man inte :( . 120 är endast ca 7-8 mil av den sträckan. Börjar efter Hallandsåsen sett från Malmö och varar som sagt max 7-8 mil. Det är inte det som är problemet utan att det går åt 4 dagar för enbart transport till och från träffen så det går ju åt 6-7 dagar alltsomallt.Som familje far är det svårt att bara dra iväg en hel vecka. Ska jag iväg 1 vecka från familjen så kör jag till Österike och lägger lite gummi på Grossglockner och tar en Gösser och käkar en zigeunerschnizel vilket bara är ca 20 mil längre än Funäsdalen.
Mvh Hogge :silver:
Jasså det var bara 7-8 mil...äsch då tyckte mig minnas mer. Jag förstår dig fullt ut. Det hela beror ju på hur långt man vill köra per dag som max. Går det över denna gräns så tvingas man bryta upp i flera steg och då blir dit-och-tillbakafärden så pass besvärlig tidsmässigt. Kan bara tala för mig själv och då ligger maxgränsen för dagsetapp kring 90-100 skulle jag tro med svenskstandard. Kanske lite längre på hemvägen.
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Jokern »

Så här ser resvägen ut för os som bor i L-A :
https://maps.google.se/maps?saddr=26139 ... =1&t=m&z=6

Då bliver det T/R ca 180 mil + det lösa :clap
Sen kan man ju ta en avstikare till Ålesund,över Trollstigen, på vägen hem *thumb_up*
Då är man hemifrån i 5-6 dagar :respekt:
Finns det kossor intill vägen,blir det mera roligt att köra så långt :naughty:
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Peter »

L-A Varadero skrev: Finns det kossor intill vägen,blir det mera roligt att köra så långt :naughty:
:rock-on :respekt:
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av V Saarela »

Om nu norska Varaderoklubben(som är en klubb med styrelse osv) är föredömme för träffarna så är det enda rätta att ha körning enbart lördag, såsom kompis skriver. Finns ju ingen rimlighet i att man ska först mata en massa mil till träffen och sen väl framme på träffen fortsätta med det varje dag.
Visst, man behöver ju inte vara med och köra, men och andra sidan....körningarna skapar också en tajtare gemenskap där en som inte är med och kör kommer aldrig in på samma sätt.

På forumet finns 691 medlemmar. På träffen kom cirka 15 pers vilket ger en siffra på cirka 2% av medlemmarna. Förstår att man är nu tjenis med varann, men tänk på att ändå använda nickens namn och inte till förnamn här på forumet. Alla är inte konstant och följer allt här.


Förresten....nu finns bara kossorna kvar i Norge:
[youtube]Ubig9UqB0dg[/youtube]
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Jokern »

Åka ända ut till Ålesund är lite overkill men här är en rutt som jag hade kunnat tänka mig som går att varieras om man hellre vill köra Motorväg från Oslo istället för att ta nattvila på båt.
http://goo.gl/maps/Y6MfH[/quote]
Kan ju vara en bra runda,forutom båtresan.
Då bliver rundan ca 230 mil lång från torsdag morgon till tirsdag kväll för min del, om inte man tar en hel vecka på vägen :vs:
Vi får ju se hur,när och vart träffen bliver lagt..Hogge och jag kan säkert hitta på nått här i Skåneland oxå om man vill att XL-träffen skall ligga i härnede :rock-on
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Masterjojo
500cc
500cc
Inlägg: 535
Blev medlem: fre 13 jul 2012, 22:02
Answers: 0
Hoj: XL1000VA-11
Ort: Mölnlycke

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Masterjojo »

Vi får ju se hur,när och vart träffen bliver lagt..Hogge och jag kan säkert hitta på nått här i Skåneland oxå om man vill att XL-träffen skall ligga i härnede :rock-on
Om inte annat så kan ni få ordna en mindre träff när jag och snoffsan kommer neröver ;)
//Johan Johansson

Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Fibern »

XL-Träff Funäsdalen med omnejd.

Fredag 2 augsti - söndag 4 aug. 2013
Exakt plats kommer att meddelas när ungefärliga antalet deltagare går att uppskatta. Förhoppningsvis senast febr.-apr. nästa vår
Det finns bara två alternativ på campingar, beroende på dels möjlighet till tältning och stugtillgång dels standarden på anläggningarna. Prisklass: Stuga 4-bädd med vc o dusch ca 600:- Tält: 100-140:- (priser för 2013 ej fasställda)
Fredag: För de som hunnit fram, en kortare tur upp på Flatruet. Fin och rolig grusväg. 3 mil enkel väg.
Lördag fm blir det en tur på ungefär 15 mil Tur o retur. Röros med gamla "stadsdelen. Lunch (för hungriga)
Lördag afton, Grillning, trivsel och umgänge på campingen.
Söndag: Dagstur ca 15 mil. Hälften grus o hälften asfalt. För de som vill och orkar.
Dessutom kan var och en anlända före respektive åka senare, allt efter planering och lust
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av mattias_wennberg »

Fibern skrev:XL-Träff Funäsdalen med omnejd.

Fredag 2 augsti - söndag 4 aug. 2013
Exakt plats kommer att meddelas när ungefärliga antalet deltagare går att uppskatta. Förhoppningsvis senast febr.-apr. nästa vår
Det finns bara två alternativ på campingar, beroende på dels möjlighet till tältning och stugtillgång dels standarden på anläggningarna. Prisklass: Stuga 4-bädd med vc o dusch ca 600:- Tält: 100-140:- (priser för 2013 ej fasställda)
Fredag: För de som hunnit fram, en kortare tur upp på Flatruet. Fin och rolig grusväg. 3 mil enkel väg.
Lördag fm blir det en tur på ungefär 15 mil Tur o retur. Röros med gamla "stadsdelen. Lunch (för hungriga)
Lördag afton, Grillning, trivsel och umgänge på campingen.
Söndag: Dagstur ca 15 mil. Hälften grus o hälften asfalt. För de som vill och orkar.
Dessutom kan var och en anlända före respektive åka senare, allt efter planering och lust
Perfekt!
Anmäler mig härvid!
Mattias
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Jokern »

Ser lovande ut *thumb_up*
Jag kommer med buller och bong :vs:
Tror inte Olivia vill följa med..Men det bliver tält för min del *beer_buddies*
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Bønne
125cc
125cc
Inlägg: 197
Blev medlem: mån 06 aug 2012, 17:48
Answers: 0
Hoj: XL1000VA 2008
Ort: Svinninge, Danmark

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Bønne »

Skye, det dér er norske fartdæmpere/vejbump... :lol:


Man kunne også vælge at lægge træffet i nærheden af E4, det ville give lettere transport
for alle.

F.eks omkring Hudiksvall, det er ca. midtvejs, så ville de fleste have lige under 100 mil.

Eller lægge det skiftevis i den nordlige og den sydlige del, f.eks omkring henholdsvis
Umeå/Örebro.

Med hensyn til fællestur giver jeg Veijo ret, har man kørt langt til træffet, har man ikke
behov for at køre hver dag på træffet. En tur lørdag på 10-12 mil, evt. med indlagt besøg
et sted (MC-museet i ED var fint *thumb_up* ), synes jeg er passende, så er der også
tid til det sociale *drinking_cheers* . Ikke for at kritisere turen i lørdags, den var fin, jeg
syntes bare den tog for meget af dagen.

PS. Hvis nogen ikke forstår dansk må de få Flemming til at oversætte :lol:

PPS. Indlægget er skrevet før Fiberns sidste indlæg, men nåede ikke at lægge det ud.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Fibern »

rydde skrev:
hogge skrev:Hej på er
Jag får 99,7 enkel resa . :cry: Vill inte vara negativ men det känns lite långt för en helgaktivitet . Jag tror Sverige är lite för långt för att ha ett distrikt. Skulle nog haft som Bmw klubben med flera olika distrikt som håller sina egna aktiviteter annars tror jag att det blir svårt att hålla ihop folket i forumet.Få folk att återkomma till träffen varje år. Vi är trots allt inte så många. Eller vad tror ni ????
Mvh Hogge
:silver:
Kring 80 mil härifrån. Okej. 100 mil får ni som bor allra längst ner i landet men ni har väl bättre transportvägar 120km/h Malmö-Göteborg också så Funäsdalen blir väl bra? :)
Så här ser det ut. Malmö-Funäsdalen 94 mil. Luleå-Funäsdalen 78 mil. I mitt fall blir det 73 mil. Hur många av deltagarna i Dalsland hde mer än 50 mil?
Jag tror definitivt vi är tillräckligt många att kunna hålla träffen i södra landsänden ena året och norra andra året. Inte nödvändigtvis varje år. Kanske en träff i söder ett år följt av en i norr, sedan uppehåll ett år. Alla kan inte delta, inget konstigt med det, de som kan och har lust ansluter. Så småningom får jag nog tillfälle att besöka en syd-träff och lära känna några där nere också.
Sen tyckar jag att L-A Vandalero :wink: har sund inställning. Varför inte slå ihop till en längre resa av alltsammans. Och somliga kanske kan dela transportsträckan i två delar.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Fibern »

L-A Varadero skrev:Ser lovande ut *thumb_up*
Jag kommer med buller och bong :vs:
Tror inte Olivia vill följa med..Men det bliver tält för min del *beer_buddies*
Ypperligt L-A V. Då blir det en träff, med Saarelas difinition. För då är vi minst tre. :banana
edit. Övertala du Olivian. Hon kan du plocka upp på Svegs flygplats.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av mattias_wennberg »

Jag tycker planeringen du ursprungligen gjort är bra!

Nu när det är så gott om tid (Nästan 1 år) så kan man orimligen mena att man måste köra upp på fredagen och hem på söndagen! Vissa kanske vill det eller måste det, men som sagt, vill man inte åka med ut och åka så behöver man ju inte det!

Det sociala hinns utan tvivel med även om man gör utflykter båd på fredagen, lördagen och söndagen. Vissa, som mig själv, vill väldigt gärna åka hoj i omgivningarna hellre än att sitta på campingen. Inget är ju ett tvång!

Nåt uppehåll tycker jag dock inte att vi ska ha. Vi bor i ett långt land. Vi får finna oss i det! Den som vill och kan kommer. Annars inte. Ingenting är omöjligt i livet, det handlar bara om vilja!

Personligen kommer jag åkta upp så att jag är där dagen innan, dvs. Torsdagen. Då är man pigg och fräsch igen för turerna de andra dagarna! Jag kommer också bo i tält! A-K följer högst sannolikt med hoppas jag! Förhoppningsvis kanske Göteborgarna/västgötarna kan åka upp tillsammans och göra en grej bara av det?
Mattias
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Peter »

Detta är ju kanon :banana Jag bokar in mig själv med en gång på detta. :rock-on
Jag ska försöka övertala tanten att hänga med, men då lämnar jag nog tältet hemma för att spara lite vikt på hojen.
Jag/vi åker nog också på Torsdagen och då gärna ihop med fler som åker samma dag.
Tänk vilka reseledare vi har på detta forum. :respekt: Det gäller bara att bryta isen så flyter allt på.
Men jag håller med Mattias att vi inte ska ha ett uppehåll, då kanske isen fryser igen.
Då blev genast hösten lite kortare :banana
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av mattias_wennberg »

pne64 skrev:Detta är ju kanon :banana Jag bokar in mig själv med en gång på detta. :rock-on
Jag ska försöka övertala tanten att hänga med, men då lämnar jag nog tältet hemma för att spara lite vikt på hojen.
Jag/vi åker nog också på Torsdagen och då gärna ihop med fler som åker samma dag.
Tänk vilka reseledare vi har på detta forum. :respekt: Det gäller bara att bryta isen så flyter allt på.
Men jag håller med Mattias att vi inte ska ha ett uppehåll, då kanske isen fryser igen.
Då blev genast hösten lite kortare :banana
Gött PNE64 (peter.. det var ju tydligen förbjudet att kalla någon vid namn :P ) Då kanske vi kan åka upp tillsammans iaf vi två!
Mattias
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av V Saarela »

mattias_wennberg skrev:
pne64 skrev:Detta är ju kanon :banana Jag bokar in mig själv med en gång på detta. :rock-on
Jag ska försöka övertala tanten att hänga med, men då lämnar jag nog tältet hemma för att spara lite vikt på hojen.
Jag/vi åker nog också på Torsdagen och då gärna ihop med fler som åker samma dag.
Tänk vilka reseledare vi har på detta forum. :respekt: Det gäller bara att bryta isen så flyter allt på.
Men jag håller med Mattias att vi inte ska ha ett uppehåll, då kanske isen fryser igen.
Då blev genast hösten lite kortare :banana
Gött PNE64 (peter.. det var ju tydligen förbjudet att kalla någon vid namn :P ) Då kanske vi kan åka upp tillsammans iaf vi två!
Jisses....blev det nu så också :) Ni får väl kalla varann vad ni vill, inget förbud.....
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Fibern »

Än en gång, nu till pne 64 och Mattias W, YPPERLIGT. Då är vi redan 5. (nåja, ett år kvar)
Men gott och inspirerande med responsen Nu väntar jag bara lite positiva vibbar norrifrån.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Masterjojo
500cc
500cc
Inlägg: 535
Blev medlem: fre 13 jul 2012, 22:02
Answers: 0
Hoj: XL1000VA-11
Ort: Mölnlycke

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Masterjojo »

mattias_wennberg skrev:
pne64 skrev:Detta är ju kanon :banana Jag bokar in mig själv med en gång på detta. :rock-on
Jag ska försöka övertala tanten att hänga med, men då lämnar jag nog tältet hemma för att spara lite vikt på hojen.
Jag/vi åker nog också på Torsdagen och då gärna ihop med fler som åker samma dag.
Tänk vilka reseledare vi har på detta forum. :respekt: Det gäller bara att bryta isen så flyter allt på.
Men jag håller med Mattias att vi inte ska ha ett uppehåll, då kanske isen fryser igen.
Då blev genast hösten lite kortare :banana
Gött PNE64 (peter.. det var ju tydligen förbjudet att kalla någon vid namn :P ) Då kanske vi kan åka upp tillsammans iaf vi två!
Glöm det! Ni kommer ingenstans utan sällskapet från Göteborg :fight: *drinking_cheers* *beer_buddies*

Självklart skall Olivia med L-A Varadero. Det är väl bara att vi får ta ett lugnare tempo med fler "sevärdheter" på vägen!
//Johan Johansson

Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.
Användarens profilbild
Ulf
125cc
125cc
Inlägg: 194
Blev medlem: tis 10 feb 2009, 16:23
Answers: 0
Hoj: XL1000VA-08
Ort: Dalsjöfors

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Ulf »

Masterjojo skrev:
mattias_wennberg skrev:
pne64 skrev:Detta är ju kanon :banana Jag bokar in mig själv med en gång på detta. :rock-on
Jag ska försöka övertala tanten att hänga med, men då lämnar jag nog tältet hemma för att spara lite vikt på hojen.
Jag/vi åker nog också på Torsdagen och då gärna ihop med fler som åker samma dag.
Tänk vilka reseledare vi har på detta forum. :respekt: Det gäller bara att bryta isen så flyter allt på.
Men jag håller med Mattias att vi inte ska ha ett uppehåll, då kanske isen fryser igen.
Då blev genast hösten lite kortare :banana
Gött PNE64 (peter.. det var ju tydligen förbjudet att kalla någon vid namn :P ) Då kanske vi kan åka upp tillsammans iaf vi två!
Glöm det! Ni kommer ingenstans utan sällskapet från Göteborg :fight: *drinking_cheers* *beer_buddies*

Självklart skall Olivia med L-A Varadero. Det är väl bara att vi får ta ett lugnare tempo med fler "sevärdheter" på vägen!
Vi är fler som inte vill avstå att träffa alla härliga människor som var med senast och nya vänner, ska göra allt för å fixa med semester. Kanske man kan få med sig frun då blir det lite lättare att fixa ledigheten *drinking_cheers*
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: XL-träff 2013 - Funäsdalen?

Inlägg av Peter »

Fibern skrev:Än en gång, nu till pne 64 och Mattias W, YPPERLIGT. Då är vi redan 5. (nåja, ett år kvar)
Men gott och inspirerande med responsen Nu väntar jag bara lite positiva vibbar norrifrån.
Med lite övertalning så kommer nog en del norrifrån också :fight:
Jag har ett litet alternativ på boende i närheten av Funäsdalen. Jag har en kollega som har en camping i Hedeviken. 7 mil från Funäsdalen. http://www.sonfjallscampen.com/
Denna camping har 10 4-bäddstugor och bra tältmöjligheter. Jag var där i somras och kan varmt rekommenderas.
Vi har blivit lovade "very special price"
Om detta är av intresse kan jag vara behjälplig att ordna detta.

Till kamraterna i söder. Klart vi åker i samlad trupp upp :blå: :hsb: :hsb: :röd: :vs: :svart:


Peter
Skriv svar