På något sätt känns det tryggare att montera ett nytt varje gång men vad vet jag, har ingen som helst erfarenhet av ett sådant här.
http://www.davidsilverspares.co.uk/XL10 ... rt_188089/" onclick="window.open(this.href);return false;
Evighetsoljefilter
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Re: Evighetsoljefilter
Alltid lika "kul" att läsa sånt här.
Det står "Cleanable and reusable." OK. Hur rensar/tvättar man filtret för att få tillbaka ursprungs-skicket? Både olja och partiklar måste bort.
Sen har vi uttrycket "lifetime guarantee". Vilken livstid pratar man om? Min? Min hojs? Motorns? Filtrets?
Visst, det kan hända att det här är en gåva till mänskligheten men jag tillåter mig att tvivla.
Det står "Cleanable and reusable." OK. Hur rensar/tvättar man filtret för att få tillbaka ursprungs-skicket? Både olja och partiklar måste bort.
Sen har vi uttrycket "lifetime guarantee". Vilken livstid pratar man om? Min? Min hojs? Motorns? Filtrets?
Visst, det kan hända att det här är en gåva till mänskligheten men jag tillåter mig att tvivla.
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Re: Evighetsoljefilter
Håller med, oavsett Vara eller TA.
Lite som K&N luftfilter, visst, får du verkligen rent det så... men hur kul är det att göra rent
Dessutom tror jag knappast våra moppar har behov av det "7 gånger ökade oljeflödet", det kan väl vara relevant på en plastraket som gör 14000 RPM.
Jag avstår nog och fortsätter byta
Lite som K&N luftfilter, visst, får du verkligen rent det så... men hur kul är det att göra rent
Dessutom tror jag knappast våra moppar har behov av det "7 gånger ökade oljeflödet", det kan väl vara relevant på en plastraket som gör 14000 RPM.
Jag avstår nog och fortsätter byta
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
Re: Evighetsoljefilter
Ett K&N luftfilter kan man ju förstå, den kostar väl kanske som två piratfiltrar?
Oljefiltret på 83 pund motsvarar väl för en normalmilare ungefär 10 års förbrukning av tex Hi-flo oljefilterfilter. Känns ju menlöst.(förutom också det där med tvättandet som Stefan nämner)
Oljefiltret på 83 pund motsvarar väl för en normalmilare ungefär 10 års förbrukning av tex Hi-flo oljefilterfilter. Känns ju menlöst.(förutom också det där med tvättandet som Stefan nämner)
Re: Evighetsoljefilter
83 Pund
Kollade inte ens på priset, det gick bort tidigare Men, som du säger Saarela, även om det vore superfantastiskt, så blir ju ROI rent löjlig.
Så, det tror jag att i alla fall en del av oss glömmer
Kollade inte ens på priset, det gick bort tidigare Men, som du säger Saarela, även om det vore superfantastiskt, så blir ju ROI rent löjlig.
Så, det tror jag att i alla fall en del av oss glömmer
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
Re: Evighetsoljefilter
Det enda argumentet för ett sånt här evighetsfilter är rent miljömässigt, detta under förutsättning att man rengör filtret på ett sådant sätt att man tar hand om skiten seriöst.