Klämd slang från tanken

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Jon Anders Olsson
Cykel
Cykel
Inlägg: 40
Blev medlem: lör 05 jan 2013, 00:35
Answers: 0
Hoj: Crosstourer VFR1200X
Ort: Storvik

Klämd slang från tanken

Inlägg av Jon Anders Olsson »

Har monterat 12v uttag på VA. och jag tog bort tanken för att dra kablar och samtidigt kolla luftfiltret, och det är ju 2st bränsleledningar och sen är det ju 3st andra slangar under tanken, 2 av slangarna gissar jag är ventilation? och den 3:e slangen sitter det en klämma runt, är det returledning? den slangen hade iaf legat helt hopklämd på nåt vis, syndes väldigt väl, har känt att det luktat lite bensin ibland, har satt tillbaka tanken nu iaf och känt med handen att slangen ligger fritt nu, har provkört motorn en halvtimme och nu har jag inte känt nån bensinlukt längre, är den nån mer som råkat ut för detta? :(
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Klämd slang från tanken

Inlägg av V Saarela »

Har en gång råkat kasta om dessa slangar. Det luktade soppa och dessutom, när jag stannade efter några mils körning så droppade soppa ur slangen.

En av slangarna har slangklammer och den går till pumpen. Lätt hänt att man kastar om dom så det är bra om man skriver upp var den skulle anslutas i tanken. Eller, man kan också sära på den vid vänster sida vid ramen och låta den andra delen hänga kvar i tanken.

Så, om den har varit i kläm så är det väl en evakueringsslang vid tanken för soppa och torde då lukta mer när man har full/nästan full tank.
Skriv svar