Justera fotbromspedalen?

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Justera fotbromspedalen?

Inlägg av maua »

Min fotbroms tar för långt ner tycker jag. Hade varit mycket skönare om den tog högre upp. Det verkar inte som att pedalen är justerbar eller har jag fel? Har kikat lite misstänksamt på den guldiga bulten i bakkant av pedalen. Ska jag ge mig på den och justera där?

Tips tack!
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Re: Justera fotbromspedalen?

Inlägg av Jan-Olov »

Jag hade samma problem så jag försökte justera genom att skruva ut bulten men det räckte inte. Jag tog loss hela bygeln och slaglödade på en mutter så att det blev mer justermån, nu blev det bättre. Att jag tordes göra så var för att bulten trycker inte drar och därmed är påfrestningen inte lika mycket.
Hoppas att du förstår hur jag menar. Jobbet var inte särskilt svårt det värsta var att få dit sprinten ingen, ganska trångt.
jan-Olov
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Re: Justera fotbromspedalen?

Inlägg av maua »

Urk. Låter meckigt. Kontentan är alltså att det inte enkelt går att justera upp pedalen?
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Re: Justera fotbromspedalen?

Inlägg av Jan-Olov »

maua skrev:Urk. Låter meckigt. Kontentan är alltså att det inte enkelt går att justera upp pedalen?
Inte als särskilt svårt endast lite pilligt med sprinten och saxpinnen. Själva slaglödningen är inte eller svårt, kan du inte själv så hittar du nog någon som kan hjälpa dig.
jan-Olov
Skriv svar