MK1 Bensinpump?

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
NoISv
Cykel
Cykel
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 11 mar 2013, 09:17
Answers: 0
Hoj: XL1000V 00
Ort: Färgelanda

MK1 Bensinpump?

Inlägg av NoISv »

Hva er det som ryker på MK1 sin bensinpumpe? Jeg tenkte jeg skulle se om jeg kunne serve min litt, men jeg vet ikke hva jeg skal se etter.

Kan dette være noe? http://www.davidsilverspares.co.uk/XL10 ... rt_141074/" onclick="window.open(this.href);return false;
Been there, Done that, Will do it again!
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: MK1 Bensinpump?

Inlägg av mattias_wennberg »

Problemet är att brytarspetsarna, de du länkat till, skapar gnistor och på så sätt bränner sönder sig själva. Detta gör att bensinpumpen havererar förr eller senare. Det finns som du själv märkt olika lösningar. Antingen kan du köpa nya brytarspetsar och få problemet igen efter ett tag, eller som andra koppla allt över ett relä som tar bort gnistbildningen, eller som jag (och den lösning jag skulle rekommendera) byta till en pump som fungerar utan brytarspetsar. Facet har jag, och den har inga problem överhuvudtaget, utom möjligen att den kostar en 1000-lapp i inköp. Var och en gör som den själv behagar! Det du länkat till fungerar som lösning till dess att de också bränt sönder.
Mattias
Användarens profilbild
NoISv
Cykel
Cykel
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 11 mar 2013, 09:17
Answers: 0
Hoj: XL1000V 00
Ort: Färgelanda

Re: MK1 Bensinpump?

Inlägg av NoISv »

Takk for både svar. Jeg går for en Facet tenker jeg. Om det koster en tusenlapp spiller ingen rolle for meg. Heller det og problemfri sen, enn 300 kr. en gang i året :-)
Been there, Done that, Will do it again!
Användarens profilbild
mattias_wennberg
C XLM#1
C XLM#1
Inlägg: 326
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 19:03
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -01
Ort: Lysekil

Re: MK1 Bensinpump?

Inlägg av mattias_wennberg »

*thumb_up* Lycka till!
Mattias
Användarens profilbild
NoISv
Cykel
Cykel
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 11 mar 2013, 09:17
Answers: 0
Hoj: XL1000V 00
Ort: Färgelanda

Re: MK1 Bensinpump?

Inlägg av NoISv »

Takk :-) Det burde gå rett så bra tenker jeg. Har googlet meg til at jeg skal ha Facet #40105 på Varaderoen. Så nå bestiller jeg og håper den kommer snart.
Been there, Done that, Will do it again!
Skriv svar