Re: Kedja och drev
Postat: ons 22 mar 2017, 20:03
Fibern skrev:Har du för avsikt att skjutsa på hojen? Är du/ni tunga och tänker ha full packning? Tänk då att den är ganska ryckig vid start på ettan fullastad. Detta p.g.a. rätt högt växlad på ettan. Det går hyfsat, men med lite kopplingsslirande. Som ensamhoj och fullt lastad, inga problem.
Tanken är att skjutsa min flickvän titt som tätt också samt att jag troligen kommer ha en del packning på ibland för att dra ut och tälta och göra lite små resor innan jag drar iväg på stort om några år. Jag är väl rätt tung och stor i för sig, haha. Är 195cm lång och väger 100kg..Stefan skrev:När jag köpte min 600 var den "uppkuggad" (högre växlad), men minns inte exakt tandantal. När det blev dags att byta, gick jag dock tillbaka till original, och jag trivdes definitivt bättre med det. Trots högre varvtal på motorväg så kändes det som att den utväxlingen på något sätt passade hojen bättre. Å andra sidan undviker jag motorväg så mycket jag bara kan... Där ska det till andra maskiner...
Så det kan ändå vara bättre att köra på originaldrev ändå?
I så fall lär jag nog köpa drivpaket från Saarela i Norr.