Scottoiler mfl

För sådant som inte är modell-specifikt.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
André
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 29 nov 2008, 18:14
Answers: 0

Inlägg av André »

Den vegitabiliska oljan härsknar o stelnar ej bra varkan för hobby sågare eller mc :lol: GOTT NYTT
kör xvs650-97 xl1000v-99
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Re:

Inlägg av GeCe † »

GeCe skrev: Själv avvaktar jag med att montera en scotte i avvaktan på hur utfallet på mitt eget experiement blir. Smörjer med två smörjmedel manuellt nu. Dels Omegas ett kedjefett som jag penslar på som sitter som berget där jag kör uppåt 25 mil innan det blir blankt på slitytan på drevet. Dels en spray från Motul lite då och då.

Har kört en endast knappt 1000 mil med det nya drivpaktet då jag låg på sjukhuset i somras och det blev inte mycket åkt tyvärr. :cry: Men när jag åkt har jag smort ofta med sprayen och lite grand med kedjefettet, max 30 mil emellan gångerna. Tvärtom vad många rekommenderar för att kolla om det inte ändå kan ha någon nytta. Har ofta sprayen med och smörjar när jag stannat av någon anledning och sprayar då den delen av kedjan som är åtkomlig.
Ett litet slitage kan skönjas så man märker att kedjan inte helt ny.

Jan-Olov: :?:
Har du testat sågkedjeoljan än? :D
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Re: Re:

Inlägg av Jan-Olov »

GeCe skrev:
GeCe skrev: Jan-Olov: :?:
Har du testat sågkedjeoljan än? :D
Nej det var mest en fundering, sedan är jag nog numer för lat för att exprimentera. Det lilla jag kör så använder jag spray, mins ej vilken.
jan-Olov
Skriv svar