Montage: Motorbåge
Postat: lör 04 apr 2015, 19:58
Tänkte att jag lika bra kunde dokumentera monteringen idag om det är fler som går i samma tankar..
Köpte ett par motorbågar ifrån Heed och jag kan inte klaga på dess kvalitet. Svetsar och bockar ser väldigt fina ut, bra dimension på rör och infästningar.
Körde fram hojjen och plockade fram grejorna, motorbågarna är plug'n'play. Vilket är riktigt sjysst.
Det är viktigt att få hojjen att stå ordentligt, så en rejäl marmorskiva är att rekommendera
Började försiktigt utan att läsa instruktionerna, det är liksom fyra bultar, vad kan möjligtvis gå fel?
Motorkåpan åkte av och på med grejorna...
Började med att skruva loss de två bultarna som håller motorn i framkant av ramen och ersatte dessa med de två längre som hängde med bågarna.
Monterade bägge sidor, en i taget. Drog åt lite löst för att se hur passformen var.
Insåg rätt snabbt att resterande plastkåpor också var tvungna att åka av så det vara att plocka bort sadeln och underliggande kåpa
Väl någorlunda på plats lossas klämmorna som håller fast bågarna runt ramen, viktigt att kolla så att man inte klämmer bromsvarjern på baksidan av ramen!
En sista bult i framkant och sedan var det på plats! Superenkelt.
Provdrog lite i grejorna för att se att allt satt som det skulle och efterdrog bultarna.
På med kåpor och grejor, redo för en testtur!
Köpte ett par motorbågar ifrån Heed och jag kan inte klaga på dess kvalitet. Svetsar och bockar ser väldigt fina ut, bra dimension på rör och infästningar.
Körde fram hojjen och plockade fram grejorna, motorbågarna är plug'n'play. Vilket är riktigt sjysst.
Det är viktigt att få hojjen att stå ordentligt, så en rejäl marmorskiva är att rekommendera
Började försiktigt utan att läsa instruktionerna, det är liksom fyra bultar, vad kan möjligtvis gå fel?
Motorkåpan åkte av och på med grejorna...
Började med att skruva loss de två bultarna som håller motorn i framkant av ramen och ersatte dessa med de två längre som hängde med bågarna.
Monterade bägge sidor, en i taget. Drog åt lite löst för att se hur passformen var.
Insåg rätt snabbt att resterande plastkåpor också var tvungna att åka av så det vara att plocka bort sadeln och underliggande kåpa
Väl någorlunda på plats lossas klämmorna som håller fast bågarna runt ramen, viktigt att kolla så att man inte klämmer bromsvarjern på baksidan av ramen!
En sista bult i framkant och sedan var det på plats! Superenkelt.
Provdrog lite i grejorna för att se att allt satt som det skulle och efterdrog bultarna.
På med kåpor och grejor, redo för en testtur!